Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 jun 2024 4:45



Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Autovisie: "Onafhankelijk, objectief" !? 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Jan A. (964 C4) schreef:
Zo nu en dan koop ik Porsche Scene Live, zeker als er een leuke Porsche 964 middenposter in zit.


En wat doe je dan met de poster, Jan? Hang je die dan boven je bed? :wink: Had ik vroeger nog wel toen ik nog "op de Popfoto zat"...
Zelf een abonnementje 911 & Porsche World en af en toe een Autoweekje scoren voor int bad... En voor de leuke middenposters koop ik af en toe wel een los blad... :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 jun 2004 20:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
CGT is besteld!!
Boxtel
Bericht 
Bij mij gaat het bij PorscheSceneLive ook eigenlijk alleen maar om die posters die erin zitten. Als ik flink spaar kan ik er later een muurtje mee behangen :mrgreen: . Maar nu je het over PSL hebt, ik ben al lang vergeten er nog eentje te kopen :shock:
_________________________________________
Kevin, "Adult" met Porsche geduld.:D


09 jun 2004 20:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
horn schreef:
Jan A. (964 C4) schreef:
Zo nu en dan koop ik Porsche Scene Live, zeker als er een leuke Porsche 964 middenposter in zit.


En wat doe je dan met de poster, Jan? Hang je die dan boven je bed? :wink: Had ik vroeger nog wel toen ik nog "op de Popfoto zat"...
Zelf een abonnementje 911 & Porsche World en af en toe een Autoweekje scoren voor int bad... En voor de leuke middenposters koop ik af en toe wel een los blad... :lol:


Nee hoor Horn, boven mijn PC :lol: anders wordt ik steeds wakker van het geluid :!: :!: Van die Porsche poster dan, die jij bedoeld mag ik ueberhaupt (lekker Nederlands woord) niet ophangen :wink:
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


09 jun 2004 21:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jan A. (964 C4) schreef:
Nee hoor Horn, boven mijn PC :lol: anders wordt ik steeds wakker van het geluid :!: :!:


Boven de PC :?: ..... deze :^:

En Jan ..... voor een "Porsche Scene Live" :roll: lezer ..... :res: ..... is jouw 964 wel erg origineel en kaal :!: :mrgreen:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


10 jun 2004 10:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
EriC4C schreef:
Jan A. (964 C4) schreef:
Nee hoor Horn, boven mijn PC :lol: anders wordt ik steeds wakker van het geluid :!: :!:


Boven de PC :?: ..... deze :^:

En Jan ..... voor een "Porsche Scene Live" :roll: lezer ..... :res: ..... is jouw 964 wel erg origineel en kaal :!: :mrgreen:


Mooi schilderijtje (of hoe het dan ook heet :wink: ) Eric !! Tja en verder, mijn voorouders komen uit Zeeland en die waren toch zuinig :lol: Mijn P. is inderdaad niet echt voorzien van allerlei extra's (Inderdaad zelfs geen stoelverwarming Ivo :lol: ). De Cupspiegels (zaten er ook al niet standaard op toen ik de P. kocht :shock: ) en derde remlicht vind ik toch wel aardig. Morgen nieuw stuurtje bij Erwin, maar verder :?: Vind het echter wel aardig om naar al die opgeleukte bolides te kijken, maar veel te duur om het zelf te laten doen en zelf kan ik het niet:cry: Dus hang ik ze boven mijn PC. Je moet toch wat :wink:
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


10 jun 2004 12:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jan A. (964 C4) schreef:
Mijn P. is inderdaad niet echt voorzien van allerlei extra's (Inderdaad zelfs geen stoelverwarming Ivo :lol: ). De Cupspiegels (zaten er ook al niet standaard op toen ik de P. kocht :shock: ) en derde remlicht vind ik toch wel aardig. Morgen nieuw stuurtje bij Erwin, maar verder :?: Vind het echter wel aardig om naar al die opgeleukte bolides te kijken, maar veel te duur om het zelf te laten doen en zelf kan ik het niet:cry: Dus hang ik ze boven mijn PC. Je moet toch wat :wink:


Het is een litho :D .....
EriC4C schreef:
michael schreef:
Wie heeft daar met de verfpot gespeeld?


Kijk bij "eigenschappen" van de afbeelding en je weet het :mrgreen:.


Een Porsche hoeft niet vol te zitten met accessoires om mooi te zijn :), al zijn sommige dingen wel een must hè Horn. Stoelverwarming ;) bijvoorbeeld zou bij mij al heel lang niet kunnen werken voor ik daar achter kom :roll: . Met "origineel & kaal" bedoelde ik erg verschillend van de typische Porsche Scene Live exemplaren ..... die wat mij betreft :? zijn ..... maar geniet er gerust van :lol: .
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


10 jun 2004 19:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
EriC4C schreef:
..... maar geniet er gerust van :lol: .


Thanks :mrgreen: :ba:
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


10 jun 2004 20:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht Autobladen
Vind dat de AutoVisie-tests van 'vettere' auto's en het benchmarken ervan tegen de 911 geen slechte zaak is. De basis-911 is toch the car to beat in vele opzichten? Maakt BMW een CSL-versie van zijn dreier om Porsche maar te kunnen verslaan, door een auto comleet uit te kleden, dan vind ik het leuk om hier ook over te lezen. Zogauw een andere auto het ijkpunt wordt zullen ze dat niet nalaten. (Gebeurt natuurlijk niet :wink: )
Over bladen: ik lees Car & Driver, Autovisie en Carros (die laatste is een 'verplicht' abonnement - krijg ik een jaar lang gratis via Centraal Beheet, waar ik m'n P heb verzekerd) en je ziet veel verschil in objectiviteit. De Yankees (C&D) zijn helemaal gek op Europese modellen en zetten iedere US car af tegen EU auto's. Niet bepaald objectief, want er zijn toch wel degelijk goede auto's uit de US afkomstig. Carros is wel heel 'glossy', maar de journalistiek valt me niet tegen. En de foto's zijn prima.... maar AV blijft voor mij hét car magazine. Afwachten hoe het er in de nieuwe vorm uit gaat zien. Hopelijk niet te veel reclame idd.

Ciao,
ErikE
_________________________________________
Take the long way home....


13 jun 2004 12:25
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera model 1989
Den Haag
Bericht 
Heb begin dit jaar mijn jarenlange verbinding met Autovisie opgezegd!!
Vond het niet meer voldoen en had het idee dat het elke keer hetzelfde was. Top Gear gaat iets beter, maar is toch ook bevooroordeeld tov van sommige merken.
Blijft eigenlijk niet zo veel meer toiletlectuur meer over.................zit er ook over te denken om de Elsevier en HP te stoppen, maar dan heb ik niet veel meer te lezen.

Peter-met Allerhande op de plee-3.2
_________________________________________
""It's just pure Porsche-ografie"
Jeremy Clarkson


10 jul 2004 21:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Peter 3.2 schreef:
.................zit er ook over te denken om de Elsevier en HP te stoppen, maar dan heb ik niet veel meer te lezen.


Er is nog hoop ... :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


10 jul 2004 22:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera model 1989
Den Haag
Bericht 
Die grote Porsche boeken zijn zo lastig op het toilet.....vallen van je knie etc. :oops:

Peter-davincicode-3.2
_________________________________________
""It's just pure Porsche-ografie"
Jeremy Clarkson


10 jul 2004 22:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
hmzzz ... ik koop heeeeeeel af en toe bij mn tankstation in Venlo dat autoweek-gedoe ... euuuu vind het eigenlijk helemaal nix :roll:
Autovisie graai ik ook wel is mee ... vind ik al iets beter.

Voor het overige ben ik natuurlijk niet echt op de hoogte van Nederlandse autobladen ... maar ... kmoet wel zeggen dat ik vind dat wij Belgjes 1 degelijk en vooral objectief autoblad hebben.
De autogids.

www.automagazine.be (deels online te bewonderen)
Kheb geen idee of het bij onze noorderburen te koop is.

Ivm Porsche koop ik :arrow:
Porsche scene live ... nee nee nee geen fan van ... maar koop het toch omdat het bij het tankstation op mn dagelijkse route ligt ... en dan denk ik ... ach ja ... geef maar mee ... beter dan de Story toch ... :wink: en telkens vervloek ik weer men €uri's ... :D

en zowat alle rest die ikkan vinden ...
Flat 6, Purley Porsche, enz enz enz ...

Dirk
:wink:


11 jul 2004 0:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
atm niks, toekomstig 964 c2
Bericht 
nou ik hoef weinig toe te voegen, maar ik kijk TopGear, kvind die bladen meestal ruk. je ziet en hoort ook weinig, op tv altijd leuker :) maarja zo ben ik. :)


12 jul 2004 2:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.7 2006
Bericht 
Autogids is inderdaad het enige goede Nederlandstalige tijdschrift. De andere komen niet eens in de buurt als het op autotesten aankomt. Duidelijke en uitgebreide testen van 5 of 6 bladzijden zijn normaal. Alle punten (motor, remmen, comfort, enz) worden in detail geanalyseerd. Maar helaas voor zover ik weet niet in Nederland verdeeld.


17 sep 2005 23:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Het grootste probleem in Nederland(en België) is de kleinschaligheid. Het is onmogelijk om hier een kwalitatief goed blad op te zetten dat volledig onafhankelijk is en toch voldoende bestaansrecht heeft.

Als ik de Autovisie lees heb ik niet altijd het idee dat er even objectief geoordeeld wordt. Maar met die kennis in het achterhoofd kan ik de inhoud en het oordeel van de desbetreffende redacteur in een ander perspectief zetten en blijft het toch vooral leuk leesvoer.

In een grijs verleden heb ik een abonnement gehad op Autoselect. Ook niet volledig onafhankelijk, maar mijns inziens kwalitatief nog net iets beter dan Autovisie. Helaas op de fles gegaan :cry:


Laatst bijgewerkt door Jort op 05 feb 2008 4:03, in totaal 1 keer bewerkt.



18 sep 2005 14:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
En lees ik nu op bilboards langs de wegen dat er een NL versie is gekomen van "Auto, Motor & Sport"?
Geen slecht Duits blad, zeker niet, maar is er hier in NL echt nog plek voor nog een "opiniërend" (lees: ongesponsord) autoblad :?:
Ik vraag het je af......
_________________________________________
Take the long way home....


18 sep 2005 14:30
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Geen enkel autoblad is objectief, want auto's spelen op de emotie. En als je niets met auto's hebt, dan wil je er ook niet over schrijven.

Onafhankelijk... De een wat meer, de ander wat minder. Autovisie kan aardig onafhankelijk zijn, want als Autovisie ruzie heeft met een merk, dan lijdt het merk er meer onder dan Autovisie. Maar er zijn natuurlijk ook daar wel persoonlijke contactjes, enz.

Dat geldt ook in het buitenland. Ook Top Gear kan niet volledig onafhankelijk opereren. En die jongens hebben ook vriendjes bij de diverse leveranciers.

In NL vind ik Autovisie nog altijd het beste blad. Tuurlijk valt er wel eens wat te klagen, maar niemand en niets is perfect.

De bladen die ik zeer regelmatig lees (dus zelden een nummer overslaan):

Autovisie
Auto, Motor und Sport (sinds zeer recent ook de NL versie)
Sport Auto
911 & Porsche World
Total 911 (de enige waar ik een abbo. op heb)

Daarnaast koop ik bepaalde bladen als er iets instaat wat mij interesseert. Vaak weet ik dan na het lezen weer waarom ik die bladen niet zo vaak koop.


18 sep 2005 14:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Nog tijd over voor je vakliteratuur?


18 sep 2005 15:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
RS-R schreef:
Nog tijd over voor je vakliteratuur?


Jazeker. Na een aantal jaar weet je snel de essentie eruit te halen en op het moment supreme lees ik het arrest nog eens minitieus.


18 sep 2005 15:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
wist ik toch. :wink:


18 sep 2005 15:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Jaren geleden met de abonnementen gestopt en overgegaan tot de aanschaf van losse nummers, die met de interessante inhoud dan wel te verstaan.

Voor de heren redacteuren geldt dat ieder toch wel een persoonlijke voorkeur heeft, de één houdt nu eenmaal van de moeder en de ander van de dochter.
Afhankelijk van de kwaliteit van de redacteur c.q. de "onafhankelijkheid" van het blad zal de voorkeur tussen de regels door te lezen blijven.

Autovisie vind ik nog immer "the magazine to beat" en is naast de wat meer technisch of klassiek georienteerde bladen het enige Nederlandse blad wat ik regelmatig aanschaf.
Verder neem ik regelmatig de bekende en eerder in dit topic genoemde Engelse en amerikaanse bladen mee.

Top Gear is gewoon TOP, de humor van die heren is grote klasse, waar halen ze het vandaan. . . . .
Ook hier geldt de voorkeur van Jeremy en consorten, maar . . . . . . van mij mag het.

Marcel
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


18 sep 2005 16:52
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Ik vind Autovisie steeds slechter worden. M.n. de continue aandacht voor de producten van VW/Seat/Audi vind ik stuitend. Als er een nieuwe motor in de Passat komt --> direct twee pagina's. Komt er een stationcar Passat uit: weer twee pagina's (terwijl die toch niet wezenlijk anders is dan de sedan). Idem voor Cadillac sinds Kroymans de import doet.

In het nieuwste nummer is de vergelijking tussen de Alfa GT en de BMW 130i weer een voorbeeld van hoe het niet moet: alleen fatsoenlijke foto's van de BMW, niet van de Alfa. Conclusie die kant nog wal raakt en absoluut niet objectief is.


18 sep 2005 17:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Vind juist dat de laatste tijd de kwaliteit beter wordt.


18 sep 2005 18:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
sportwagon schreef:
......In het nieuwste nummer is de vergelijking tussen de Alfa GT en de BMW 130i weer een voorbeeld van hoe het niet moet: alleen fatsoenlijke foto's van de BMW, niet van de Alfa. Conclusie die kant nog wal raakt en absoluut niet objectief is.


Mmmhhhh.... Alfisti soms?
_________________________________________
Take the long way home....


18 sep 2005 19:50
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
michael schreef:
Ik lees ook altijd het blad "gti tuning & design" binnenkort genaamd "auto & tuning", ik blijf graag op de hoogte van wat er zich allemaal in de "sjonniescene" afspeeld......... :lol: :lol:

Michael.


me too

heb er 2 keer in gestaan , dus dat zegt wel iets :twisted: :twisted:

koen ook met zijn corsa
_________________________________________
duitse laagvlieger


18 sep 2005 20:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.