05 jul 2006 23:49
Jeroen C3.0 schreef:maar met deze temp, is een cabriootje nog niet zo verkeerd!
06 jul 2006 0:04
06 jul 2006 8:13
HenkC2C schreef:What took you so long EriC-openalshetmaarevenkanandershadikweleencoupegekocht-4C?
06 jul 2006 8:17
EriC4C schreef:De 911 uit de stalling gehaald, hardtop demonteren, cabriokap monteren & afstellen, tonneaucover over de cabriokap plaatsen. Voor het in de stalling zetten alles in de omgekeerde volgorde en uiteraard ook eerst de lak van de 911 wassen, kleien & poetsen. Bijna geen tijd over om er tussendoor mee te rijden, laat staan voor het PF
![]()
06 jul 2006 10:38
John4S schreef:oke,
Ik als 100% couperijder mijn mening.
Een Porsche cabrio zijn de beste cabrioos ter wereld, een stijvere carroserie zal je niet vinden.
Enkel moet je je afvragen, wrom een cabrio.
BS: Heb hiervoor een '95 Saab 900 cabrio (NG) gereden en kan dus goed vergelijken. Het lawaai/windgeruis is bij gesloten cabriokap een stuk minder in de Saab, maar dat is dan ook het enige voordeel van de Saab t.o.v. de 911. De Saab cabrio tordeert bijvoorbeeld véél meer.
06 jul 2006 10:46
EriC4C schreef:(..)Duidelijk ..... als 100% cabrioot mijn mening: waarom geen cabrio![]()
Overigens wordt in Zuffenhausen de cabrio tussendoor op z'n wielen geplaatst om de deuren er weer in te kunnen zetten en een coupé niet.(..)
06 jul 2006 11:01
adu schreef:EriC4C schreef:Overigens wordt in Zuffenhausen de cabrio tussendoor op z'n wielen geplaatst om de deuren er weer in te kunnen zetten en een coupé niet.(..)
En even een lekenvraagjeWaarom de door jou omschreven productiemethode (montage deuren)? Heeft dat te maken met vervorming van het cabrio-chassis?
06 jul 2006 11:23
EriC4C schreef:(..)Inderdaad een extra actie m.b.t. een cabrio vanwege de vervorming van het chassis op bokken.
06 jul 2006 11:30
adu schreef:Gaat dus de stelling op: keuze voor cabriolet gaat ten koste van sportieve rij-eigenschappen in het bijzonder de stijfheidheid van het chassis c.q. het bochtengedrag?
06 jul 2006 11:37
06 jul 2006 11:48
adu schreef:..... Begrijp trouwens het extra genot van open rijden (soort van exhibitionisme?) niet .....
06 jul 2006 12:08
adu schreef:6. herrie
06 jul 2006 12:17
06 jul 2006 13:20
John4S schreef:adu schreef:6. herrie
Dat zou bij mij juist een pre zijn om te gaan cabrio rijden, lekker ieder tunnelltje gaan pakken.....man daar zou ik een ..... van krijgen.
06 jul 2006 13:23
EriC4C schreef:(..)Zie mijn onderschrift, maar als je dat extra genot niet begrijpt moet je ook vooral geen cabrio kopen.
06 jul 2006 13:41
adu schreef:Dacht overigens dat er in dit topic een mening werd gevraagd, coupé of cabrio ... kan me natuurlijk vergissen hoor
06 jul 2006 13:51
EriC4C schreef:adu schreef:Dacht overigens dat er in dit topic een mening werd gevraagd, coupé of cabrio ... kan me natuurlijk vergissen hoor
Daar heb ik mijn mening ook duidelijk over gegeven toch?
06 jul 2006 16:03
adu schreef:Opmerking na.v.: "maar als je dat extra genot niet begrijpt moet je ook vooral geen cabrio kopen". Alsof dat het onderwerp van de discussie zou zijn ...
EriC4C schreef:adu schreef:..... Begrijp trouwens het extra genot van open rijden (soort van exhibitionisme?) niet .....
Zie mijn onderschrift, maar als je dat extra genot niet begrijpt moet je ook vooral geen cabrio kopen.
EriC4C schreef:Wie wil er nou een lelijke(re), tragere, lawaaierige, krakende, torderende 911 hebben die minder geschikt is voor circuit-gebruik en bovendien minder zicht naar achteren heeft ..... en wanneer is het nou > 25 graden Celsius in NL zodat de kap open kan:?:
![]()
06 jul 2006 16:32
EriC4C schreef:en wanneer is het nou > 25 graden Celsius in NL zodat de kap open kan:?:
![]()
06 jul 2006 17:41
WdePundert schreef:EriC4C schreef:en wanneer is het nou > 25 graden Celsius in NL zodat de kap open kan:?:
![]()
Daar moet het echt géén 25 graden voor zijn. Boven de tien graden is het heerlijk om open te rijden.
06 jul 2006 17:42
GerbenJ schreef:Krek, zelfs bij 5°C is het best uit te houden, verwarming aan en gaan!!
06 jul 2006 17:47
WdePundert schreef:Helemaal mee eens, alleen durf ik dat niet goed vanwege het plastic ruitje.
06 jul 2006 17:49
Olaf schreef:Dat is het enige nadeel (buiten de looks om) van een vroege 911 cabrio ..... met alle cabrio's die ik (voor de Porsches) gehad heb reed ik 's winters open
06 jul 2006 18:08
06 jul 2006 18:18
WdePundert schreef:EriC4C schreef:..... en wanneer is het nou > 25 graden Celsius in NL zodat de kap open kan:?:
![]()
Daar moet het echt géén 25 graden voor zijn. Boven de tien graden is het heerlijk om open te rijden.
EriC4C schreef:Het lawaai/windgeruis is bij gesloten cabriokap een stuk minder in de Saab, maar dat is dan ook het enige voordeel van de Saab t.o.v. de 911.
..... Inderdaad de glazen achterruit ook