Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
05 jun 2010 14:07
Er komt geen prijsverschil tussen modellen van voor en na 1987, elk weldenkend mens die een Porsche rijdt / gaat rijden weet dat het wegenbelastingvoordeel peanuts is vergeleken bij aanschaf, onderhoud, etc.
Vraag naar auto's van voor 1987 zal dus niet groter worden door dit (tegen het totale financiele plaatje afgewogen) minimale voordeel.
Straks ga je nog beweren dat over 5 jaar een 924 van voor 1987 meer waard wordt dan een 911/964 in dezelfde staat , alleen al om het belastingvoordeel.
05 jun 2010 15:31
Ik ga er ff vanuit dat er wel km heffing gaat komen anders heb je gelijk en is het voordeel peanuts vooral bij auto's boven de 10k. Voor die 924 /944 die je noemd kan het in de 3000 euro prijsklasse denk ik wel uitmaken. De slechte van na 1986 zullen langzaam uitsterven en de slechte van voor 1987 zullen vaker worden opgeknapt. Zoals die van mij omdat ik denk dat deze nog wel enige belasingvoordeel waarde zal behouden indien deze in een redelijke staat is. Was deze 944 van na 1986 dan had ik er niet zoveel geld meer in gestopt als mijn hiudige 944 (was misschien wel verstandiger geweest).
05 jun 2010 16:11
pre 87 zal wel duurder worden omdat het goedkoop op de zaak te rijden is...
05 jun 2010 16:57
Het aantal mensen dat een pré "87er Porsche op de zaak gaan rijden is verwaarloosbaar klein op het totaal
05 jun 2010 22:40
en die km-heffing geloof ik ook niet in van autos na 86. Kon zelfs nog wel eens goed uit pakken voor auto van na 86. Reden: de meeste klassiekers worden maar voor ca. 7500 per jaar gereden en dan ook nog buiten de spits. Dus komt er een spitsheffing of tarief dat is gedifferentieerd naar tijd en plaats, dan rijden de meeste onder ons in de laagste tarieven
05 jun 2010 22:58
Met mijn 944 heb ik ruim 25k gereden in 16 maanden maar of ik dat ook met een 911 zou doen weet ik niet.
06 jun 2010 4:39
Retep schreef:Kan me nauwelijks voorstellen dat iemand wist maakt met een regulier 911-model. Als je na een aantal jaren al een hogere prijs kunt vangen doe je het heel goed als je quitte speelt met alle kosten van het gebruik erbij gerekend.
Exact, zo is het...
06 jun 2010 7:48
RonP schreef:Er komt geen prijsverschil tussen modellen van voor en na 1987
niet met je eens. wel met de redenatie erachter, maar ik merk dat er veel mensen die auto's zoeken uit de 80er jaren wel degelijk een voorkeur hebben voor 86 en ouder. Ik zie ook duidelijk bij andere auto's gebeuren. Mercedes 280, Range Rovers, Golf 1 Cabrio etc etc. Je merkt dat (uiteraard) in Duitsland die grens er helemaal niet is, maar kijk maar eens op MP. Bij iedere pre 87 auto staat wel BLIJVEND BELASTINGVRIJ op... Ben het met je eens dat het niet het verschil zou moeten maken (zeker bij een Porsche), maar men kijkt er duidelijk wel naar. Overigens, bij een Mercedes 280 op LPG is het toch best een verschilletje wel of niet houderschapsbelasting in relatie tot het aanschafbedrag.
06 jun 2010 9:05
Ben het met je eens, ik doelde dan ook op Porsche.
Ben zelf ook wat rond aan het kijken naar een MB G-klasse uit de jaren '80, heb er iets mee, vind het een echte oer-auto !
Bij dit soort auto's kijk ik ook naar pré '87 want dan scheelt het wel redelijk veel, zowel bij een diesel als bij een benzine met gasinstallatie.
Wetende dat er geen jaren '80 Porsche op diesel zijn en er van uitgaande dat een weldenkend mens geen gasinstallatie in z'n Porsche legt ben ik van mening dat het zgn voordeel m.b.t. Porsche geen issue is / zou moeten zijn.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.