Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 964 gevonden en gekocht

29 dec 2010 11:50

:res: ik sta versteld,helemaal alleen gedaan? :wink:

29 dec 2010 12:26

Bassen schreef:RUF velgen blijven, komen dus geen cup velgen onder. Wel komt er een derde remlicht op :mrgreen: En omdat de katalysator stuk is moet ik even kijken naar een vervanger hiervoor waardoor ik ook direct een mooi geluid ervoor terug krijg (cup pijp wil ik ook nog wel)

Heb je al mooie prijzen gezien van zo'n cup pijp..??
Ik vind het geluid van mijn auto iets te mak....

29 dec 2010 12:54

Bij http://www.carnewal-europe.com/main.htm kost een cuppijp 130 euro
Bij renntech 219 euro

29 dec 2010 12:58

Knappe wagen, wat ga je er nog aan veranderen?

Een (nieuwe) cuppijp komt regelmatig op de duiste ebay voorbij voor een euro of 100.

29 dec 2010 18:23

Een cup pijp klinkt wel bruut.... standaard is al lekker maar zo'n pijp is gewoon :cheers: :cheers:
En hoe de buren kijken, fronzen of weet ik veel wat, laat ik lekker links liggen... ik steek dan nog eens extra mijn hand op :cheers: :mrgreen: :ba:

29 dec 2010 18:46

Tjonge jonge, bij sommige bedrijven kom je echt niet weg, vanochtend met mijn vader naar DSP en Renntech geweest, om 8:30 van huis gegaan en om 16:45 weer in huis. Bij Dominicus cup spiegels en derde remlicht gehaald en een rondleiding door het bedrijf gehad. Tegen een uur of half 2 richting Joost en daar het een en ander besproken, komt een nieuwe koppeling in, grote beurt en wat kleine dingen. Eenmaal terug in Groningen direct naar de spuiter gegaan en dinsdag zullen de spiegels en remlicht in de kleur van de auto gespoten zijn :ba:

@marcel964, ervaring met het bedrijf, hoe zit het met betalen/verzenden?

29 dec 2010 18:48

Heb zelf geen ervaringen met Carnewal, volgens zijn er wel andere forummers hier die dat wel hebben.

29 dec 2010 20:14

Carnewal is een half uurtje bij mij vandaan. Heb er een hoes gekocht voor mijn 964 :thumleft: . Is een klein bedrijfje, zeker te vertrouwen.

29 dec 2010 20:27

rob964.c4 schreef:
Bassen schreef: of een alternatief, alleen komen hier ook nog weer andere kosten bij kijken?

Afbeelding
zou een kat vervanger nemen, ik had er ook een van renntech prima.
en geen bijkomede kosten anders dan een gebruikte of nieuwe kat

Zou ik ook doen ;), maar er komen zéér waarschijnlijk wél extra kosten bij: een nieuwe lambda-sonde :idea:

29 dec 2010 20:53

Kat gaat eerst nog niet gebeuren, Joost denkt de kat nog te kunnen repareren. Voor nu ga ik eerst een cup pijp bestellen voor een betere sound

29 dec 2010 21:30

Bassen,

Houd je van een behoorlijk luidere sound, zonder resonantie: G-pijp en holle kat of katvervanger Heb alle opties met cuppijp, en g-pipe getest en dit vond ik echt het allermooist. Tot 3k rpm net wat luider dan standaard. Boven 3-4k rpm een beest. Daarnaast levert deze set-up meeste pk-tjes mits rest motor standaard volgens gerenommeerde tuner t.o.v. cuppijp of bijvoorbeeld standaard kat).
Houd je van een wat beschaafde luidere sound: cup-pijp en eventueel holle kat of katvervanger.

Ga je eraf en toe mee racen, of verwacht je sowieso stevig sportief door te rijden met mooi (lees warm to stevig warm) weer.
Dan zou ik ook een aangepaste chip, die 'arm' lopen verhindert, nemen. Door beide bovengenoemde aanpassingen
loopt hij ietwat armer. vooral bij warm weer en volle belasting kan het gevolg detoneren zijn.
en grijpt je motormanagement via signaal knock sensors in.

ergo: goede reden om eens bij huistuner van de 964 chipjes of aftermarket chipleverancier met goede reputatie aan te kloppen.
Daarnaast is de midrange rpm power toename die mogelijk is bij herprogrammering, heel vervelend :cheers:

(bericht van een andere jonge 964 rijder :thumleft: , welke uithoek van NL woon je? --> zie het bij je profiel, mijn auto staat in het oosten)

edit: eerste alinea post geupdate
Laatst bijgewerkt door Justin op 29 dec 2010 21:37, in totaal 3 keer bewerkt.

29 dec 2010 21:33

Eerst ga ik voor de beschaafde luidere sound: cup-pijp en eventueel holle kat of katvervanger. (mocht de oude gelast kunnen worden dan laat ik deze eerst zitten) als het me niet luid genoeg is kan ik altijd overgaan op een G-pijp

PS, Helemaal in Groningen :wink:

29 dec 2010 23:16

marcel964 schreef:Bij http://www.carnewal-europe.com/main.htm kost een cuppijp 130 euro
Bij renntech 219 euro

Dankje, overigens is het wel ex btw, dit geldt niet voor renntech. Zojuist de cup pijp besteld bij carnewal.

30 dec 2010 1:09

hoi, weet iemand hoe ik de racing boog moet monteren op mijn 964C4, heb die samen gekocht met mijn cup rorh, graag wat advies

gr mike

30 dec 2010 4:03

als racing boog een g-pipe/secundaire demper vervanger(holle buis in bochtvorm) is. Dan gewoon de ringen er tussen als bij de normale dempers. En dan over de ringen weer de klemmen, die je weer vast moet draaien. indien dit vreemd klinkt, mis je misschien een paar onderdeeltjes.

Als racing bogen wat anders is--> foto alsjeblieft.helpen we je ongetwijfeld verder

30 dec 2010 10:55

Bassen schreef:
marcel964 schreef:Bij http://www.carnewal-europe.com/main.htm kost een cuppijp 130 euro
Bij renntech 219 euro

Dankje, overigens is het wel ex btw, dit geldt niet voor renntech. Zojuist de cup pijp besteld bij carnewal.

Hoor graag hoe de aflevering is verlopen. Een cup pijp staat bij mij ook nog op mijn lijstje

30 dec 2010 11:25

@marcel964: heb je nou nog geen cuprohr onder je auto, dat wilde je al vlak na de Targa R'dam ;)

30 dec 2010 12:00

haha klopt. Porsche staat nu geschorst in de stalling. Zodra de porsche weer mag buitenspelen komt de cup pijp eronder.

30 dec 2010 13:14

Zoek de verschillen:

Afbeelding Afbeelding

30 dec 2010 13:31

veel mooier IMHO :thumleft:

30 dec 2010 13:34

Ziet er goed uit!

30 dec 2010 16:56

Ziet er stukken frisser uit! :thumleft:

30 dec 2010 17:15

Bassen schreef:Zoek de verschillen

Fletser geworden, géén verbetering wat mij betreft but who cares ;). Het is tenslotte jouw auto!

30 dec 2010 17:18

Mooi Bassen , heb hetzelfde gedaan , meer classie imho... :thumleft:

30 dec 2010 17:28

Straks met de spiegels en remlicht is de uiterlijke verandering wel klaar, al zit ik te twijfelen de remmen nog rood te laten maken :scratch:
Plaats een reactie