Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
09 nov 2012 22:27
ruud janssen schreef:http://www.autoweek.nl/autonieuws/21229/financien-wil-oldtimers-toch-ontzien-van-mrb
Fransje weekers heeft zelf een oldtimer dus er komt inderdaad een passend alternatief
09 nov 2012 22:29
Als Rutte van tevoren ingecalculeerd zou hebben dat er een hoop ophef zou komen over het nieuwe zorgplan en blijkt dat het voorstel straks niet eens door de Eerste Kamer komt, dan heeft hij het slim gespeeld.
ik weet van niets

maar je kon wel eens heel veel gelijk hebben.
10 nov 2012 0:47
OOk op nu.nl staat het bericht dat het wel eens mee kan vallen.
http://www.nu.nl/economie/2954937/klass ... -vrij.htmlLaten we (tenminste, de getroffenen) het hopen.
Aan alle anderen die het fijn leken te vinden, jammer joh.
10 nov 2012 0:53
porsche964 schreef:ruud janssen schreef:http://www.autoweek.nl/autonieuws/21229/financien-wil-oldtimers-toch-ontzien-van-mrb
Fransje weekers heeft zelf een oldtimer dus er komt inderdaad een passend alternatief

Al zet ik mijn vraagtekens bij de echte oldtimerstatus van een 504 Peugeot....de Pininfarina Coupe uitgezonderd natuurlijk....
10 nov 2012 2:09
Vriend Weekers heeft de cabriolet... Mooi ding hoor.
10 nov 2012 8:32
Het is nu maar hopen dat Hr Weekers ook echt een vriend zal zijn!
10 nov 2012 11:40
Mooi, zit beweging in....maar een 60 dagenkaart zou mij prima passen.....
10 nov 2012 11:48
In dat geval vier roetende Benzen, die niet meer in aanmerking komen voor een umweltsticker, voor een schijntje bij onze oosterburen halen en je rijdt het hele jaar voor noppes rond. Totdat de overheid weer gaat ingrijpen natuurlijk.
10 nov 2012 12:05
Prima voor mijn gebruik. Ben benieuwd.
10 nov 2012 12:42
Franz schreef:In dat geval vier roetende Benzen, die niet meer in aanmerking komen voor een umweltsticker, voor een schijntje bij onze oosterburen halen en je rijdt het hele jaar voor noppes rond.
Jij denkt dat die 60 dagen kaart niks kost(e)
Toen die nog bestond - koste die 1 kwartaal "wegenbelasting" meen ik.
10 nov 2012 13:04
Hoe ziet dat er dan uit, een 60 dagen kaart? En wie stempelt dat af? Ik ken dat principe niet. Waarom niet gewoon een maximum aan het aantal kms per jaar? Bijvoorbeeld 7500 of 10.000 km? en uitsluitend tussen maart en november.....
10 nov 2012 13:23
Olaf schreef:Franz schreef:In dat geval vier roetende Benzen, die niet meer in aanmerking komen voor een umweltsticker, voor een schijntje bij onze oosterburen halen en je rijdt het hele jaar voor noppes rond.
Jij denkt dat die 60 dagen kaart niks kost(e)
Toen die nog bestond - koste die 1 kwartaal "wegenbelasting" meen ik.
Dus hebben we een hele slimme overheid. Eerst alles wegnemen door vervolgens iets terug te geven, en onderaan de streep betalen we toch een paar tientjes per maand en iedereen haalt opgelucht adem en is tevreden.
Een goede regeling imho zou zijn door een standaard MRB-bedrag voor oldtimers in te voeren van € 150,- per jaar, op voorwaarde dat het hier om een tweede auto op naam betreft waarbij er over de eerste auto het volledige MRB-bedrag betaald wordt. En anders betaal je gewoon je MRB over je oldtimer.
10 nov 2012 14:17
En wat als je 2 of meer oldtimers hebt??
10 nov 2012 14:25
Dan betaal je dus € 300,- MRB op jaarbasis. Je betaalt dus € 12,50 per maand aan MRB voor een oldtimer. Vind ik zeer schappelijk in deze tijd van bezuinigingen.
10 nov 2012 14:38
jan-1 schreef:Hoe ziet dat er dan uit, een 60 dagen kaart? En wie stempelt dat af? Ik ken dat principe niet.
jan-1 schreef:Waarom niet gewoon een maximum aan het aantal kms per jaar? Bijvoorbeeld 7500 of 10.000 km? en uitsluitend tussen maart en november.....
En wie controleert dat dan?
10 nov 2012 14:57
de werkeloze stempelaars van de 60 dagen kaart. soort van melkert baan...

@Franz - goed plan. Leaser in de volle MRB telt ook mee als 1e auto, neem ik aan.
10 nov 2012 15:29
@Horn, bij leasers zou ik onderscheid willen maken tussen de auto's waar wel en geen bijtelling over betaald wordt, dus privékilometers. Wel zo eerlijk natuurlijk.
10 nov 2012 15:35
want? ik rij 40K kms per jaar met de leaser waar ik de volledige mrb voor betaal. de overige 2500 km rij ik met een 32 jaar oude Benz. Nog een keer de volle mep mrb? laat me maar per km betalen.
10 nov 2012 15:38
Franz schreef:@Horn, bij leasers zou ik onderscheid willen maken tussen de auto's waar wel en geen bijtelling over betaald wordt, dus privékilometers. Wel zo eerlijk natuurlijk.
Rij nu met de leasert alleen zakelijk, vanaf januari ook weer privé, maar dan is het een Volt. Hoe kijk je er dan tegen aan

? We kunnen het zo ingewikkeld maken als we zelf willen.
10 nov 2012 15:49
@Horn. Hoezo betaal jij de MRB over je leaser?
@Porsche964. In dat geval betaal je dus alleen die € 150,- voor je oldtimer.
10 nov 2012 15:54
Wat je met deze regeling bewerkstelligt is dat het fiscaal niet meer interessant is om er een dieselde 'oldtimer' bij te nemen waar je je privékilometers oid mee rijdt. Ook niet voor die € 150,- op jaarbasis.
10 nov 2012 16:28
Franz schreef:@Horn. Hoezo betaal jij de MRB over je leaser?
Tenzij BMW Lease me matst, zit deze verwerkt in de leaseprijs. Maar ik begrijp wat je bedoelt.
Lastige situatie voor iemand die 40-45K zakelijke kilometers per jaar rijdt en 2500 prive kilometers. Betellen van welke leaser dan ook is niet interessant. Dus vandaar een belastingvrije benz. had ook iedere andere auto kunnen zijn. we zullen wel zien. Ik heb geen zin om 1200 mrb per jaar te betalen voor een auto waar ik 2500 km mee rij. dus moeten we maar op zoek naar iets anders.
10 nov 2012 16:36
Oké, particulier leasen dus. In dat geval mag je wat mij betreft € 150,- aftikken voor die Benz van je.
[Edit] O wacht, je hebt geëdit zie ik
Lastig inderdaad voor als je maar weinig privékilometers rijdt. In dat geval zou ik een klein boodschappenautootje aanschaffen naast je oldtimer voor die paar kilometer die je per jaar rijdt. Het gaat erom dat ze in Den Haag de toename van milieu-onvriendelijke auto's in een voordelige fiscale regeling voor veelvuldig privégebruik een halt willen toeroepen en extra geld in het laatje willen krijgen nu men de privékilometers niet gaat belasten, maar ook niet een heel oldtimer-wagenpark willen vernietigen. Ik denk dat dit de meest eerlijke manier is om het te bewerkstelligen. Een echte liefhebber is best bereid om iets te willen betalen voor zijn oldtimer, maar dan wel zonder die hele papieren rompslomp. Dus geen beperking in dagen of kilometers.
10 nov 2012 17:43
vind het ook geen enkel probleem om te betalen voor die kilometers. maar als je een 32-jarige benz van een nultarief terughaalt naar een vol tarief vind ik dat wat gortig. en ga ik inderdaad op zoek naar een andere oplossing. we'll see.
10 nov 2012 18:14
Wat is er nu simpeler dan gewoon de leeftijdsgrens te verhogen?
En dan niet een verschuivende grens want dan zitten we over een aantal jaar met hetzelfde probleem.
Tuurlijk, de streep blijft discutabel, maar dat is nu ook al zo.
Men weet hoeveel auto's er van een bepaald jaar zijn, dus 'men' kan ook bepalen hoeveel ze er nog op de weg willen hebben.
En er gaat echt niemand meer een extra auto van pak 'm beet '73 invoeren als dagelijks vervoer...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.