25 dec 2009 13:57
turbocruiser schreef:Een Porsche waarvan de eigenaar hier schrijft dat hij er vrolijk mee door de sneeuw rost, zou ik niet snel overnemen mocht hij ooit op het forum te koop worden aangeboden. Al is het alleen al vanwege de pekel-schade. Die van mij staat binnen!
25 dec 2009 14:04
turbocruiser schreef:Een Porsche waarvan de eigenaar hier schrijft dat hij er vrolijk mee door de sneeuw rost, zou ik niet snel overnemen mocht hij ooit op het forum te koop worden aangeboden. Al is het alleen al vanwege de pekel-schade. Die van mij staat binnen!
25 dec 2009 14:08
Een Porsche waarvan de eigenaar hier schrijft dat hij er vrolijk mee door de sneeuw rost, zou ik niet snel overnemen mocht hij ooit op het forum te koop worden aangeboden. Al is het alleen al vanwege de pekel-schade. Die van mij staat binnen
25 dec 2009 14:11
25 dec 2009 14:48
25 dec 2009 14:56
25 dec 2009 16:54
ralf996 schreef:denk dat de schade die pekel aan kan richten toch enigsinds wordt onderschat, is echt een klotespul, kruipt alle hoekjes en gaatjes in, en doet dan rustig zn werk.
25 dec 2009 17:08
26 dec 2009 10:53
26 dec 2009 11:00
Devils son schreef:ArminG schreef:Even een correctie: itt tot hardnekkige geruchten zijn winterbanden niet verplicht, je krijgt niet noodzakelijk een hogere aansprakelijkheid en ook geen 20 euro boete.
Het is namelijk niet winterbanden, maar aangepast aan het weer. Dat is in veel gevallen wel o.a. winterbanden, maar bijvoorbeeld ook zorgen dat je ruitenwisservloeistof het doet ivm pekel. Daar kunt je ook 20 euro boete voor krijgen. Andersom, als jij op zomerbanden rijdt en het weer is goed, krijg je geen boete.
Dat is toch precies wat ik schrijf.
De verplichting hangt samen met het weer.
26 dec 2009 12:02
turbocruiser schreef:Typerend dat sommigen gelijk alles op zichzelf betrekken. Ik spreek enkel voor mijzelf; als ik moest kiezen tussen een binnenslaper en een sneeuwschuiver.
26 dec 2009 12:08
ArminG schreef:maar ze zijn er dus wel: banden die geen winterband zijn, maar waarmee je geen boete krijgt in winterse omstandigheden.
(Plus dat de wetgeving dus niet over enkel banden rept. Ook met winterbanden kun jij een boete krijgen als andere zaken niet in orde zijn.)
26 dec 2009 12:28
Devils son schreef:ArminG schreef:maar ze zijn er dus wel: banden die geen winterband zijn, maar waarmee je geen boete krijgt in winterse omstandigheden.
De all-season met sneeuwvlokje of M+S teken inderdaad, maar dat valt in deze discussie wel onder de winterbanden.
Volgens mij bedoelen we gewoon hetzelfde, maar de tekst "winterbanden zijn niet verplicht" vind ik stukken verder van de waarheid liggen dan "winterbanden zijn verplicht".
26 dec 2009 13:09
ArminG schreef:Het aardige van die Duitse wet is nu net dat het het verstand gebruiken bovenaan zet ipv domme definities. Dat is in teveel landen helaas een zeldzaamheid.
26 dec 2009 16:06