23 aug 2007 14:58
23 aug 2007 15:09
23 aug 2007 15:12
23 aug 2007 15:20
Godspeed schreef: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=4834
Niet helemaal: "Porsche blikt tevreden terug op de carrière van de Carrera GT. “Hij heeft het merkimago flink bevorderd en we hebben met dit model zelfs geld verdiend,” vertelt Porsche-directeur Wendelin Wiedeking.".
Als je er maar genoeg van maakt leveren ze winst. Niet vergeten dat de F40 tot nu toe nog steeds het model is waar Ferrari het meeste winst aan gemaakt heeft...
23 aug 2007 15:43
23 aug 2007 16:57
Godspeed schreef:Idd maar zo lag de CGT ook "klaar".
En niet vergeten dat er meer F40's zijn gemaakt dan Testarossa's.
De aantallen lagen gewoon hoog en in de jaren '80 kon je ervoor vragen wat je wou.
En de XJ220 zijn exclusiviteit werd niet bedreigd door een "overproductie" maar wel door een V6 (van de Metro Group B) ipv een V12.
En euhm tuurlijk staat er het woordje zelfs, maar moesten studies naar de haalbaarheid van de CGT aangetoont hebben dat hij tot verlies zou leiden was hij er denk ik nooit gekomen. Ze hadden altijd al een break-even in gedachte...
Zoiets als de 959, een project waarvan men op voorhand weet dat het tot rode cijfer zal leiden, zal er nooit meer bij Porsche komen.
23 aug 2007 17:06
23 aug 2007 17:23
Godspeed schreef:Porsche doet tegenwoordig alleen (en in de jaren '80 met de F1 ook) mee als ze "ingehuurd" worden. Zonder de vraag van McLaren om een turbomotor te bouwen of penske die vroeg om een LMP2 zouden die wagens er niet gekomen zijn.
En die cijfers van de Testa ik dacht altijd dat het er 1200 waren?
En de XJ220, is na oktober '87 gekomen, toen waren de 80's al voorbij (beurscrash Wallstreet).
En bij VW kijken ze ook gewoon naar de toekomst, ze willen met de Veyron vooral stof van het Bugatti-imago blazen zodat ze zich in de VS terug iets bij die naam kunnen voorstellen. Binnen de kortste keren zitte we ook met kleinere Bugatti's opgezadeld.
23 aug 2007 17:46