Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
26 jan 2013 13:43
Enguess schreef:Ik durf het bijna niet te vragen, maaarree, wat is dan een fietsbel (behalve the obvious)? Ben zelf geen trucker dus ben wel benieuwd!
Heb het opgezocht en het komt er eigenlijk op neer dat er geschakeld wordt zonder de koppeling te gebruiken. Dus bruikbaar als je koppelmechaniek stuk is. Scheelt je een bak afsleepkosten bijvoorbeeld.
26 jan 2013 14:02
renetrzes schreef:Nog even wat over winterbanden.Ik heb zelf onder mijn dd winterbinden met de maat 245 18 inch hangen en kan zeggen dat dit nu niet echt solide aanvoelt.
Ik neem aan dat hoe breder de band is des te slechter het wegcontact is dus ook met winterbanden !!!
Snap niet dat de leasemaatschappij dit eronder zet. Het staat wel weer leuk .

Heb fietsbanden onder de DD gezet. Snijd daarmee 4-wielaangedreven door de sneeuw, zonder fietsbellen
serieus: net met zomerbandjes even geremd in de sneeuw: gebeurt weinig, zelfs bij 20 km/u. Als ik dagelijks zou rijden, zou ik zeker voor winterbanden nemen. TOTMBO's Polo met winterbanden remt en stuurt veel beter in de sneeuw.
26 jan 2013 14:25
Het venijn van de winterprik zit in de staart blijkbaar, hier ligt het spekglad na 2 cm verse sneeuw. Op 20km rijden heeft het tractiecontrole lampje meer geknipperd dan tijdens de 2.000 km van de voorbije 2 weken (zgn. All Season banden)
26 jan 2013 16:27
Ben je ook onverantwoord bezig he, op all-season banden
Hup snel naar de bandenboer, heeft vast nog wel een setje winterbanden met korting in de aanbieding
26 jan 2013 16:51
Nee, nu heb je juist dooi-banden nodig.
28 jan 2013 11:21
Zit toch nog met een vraagstuk, mensen. Op welke as leg je de beste winterbanden uitgaande van 2x 7mm en 2x 5mm. Logisch lijkt de aandrijfas, maar zijn de geleerde heren het niet over eens.
28 jan 2013 11:27
men zegt op de achteras. Alhoewel ik ervan overtuigd ben dat je voorzichtig moet rijden, ook met winterbanden in winterse condities. Dan heb je denk ik het meest aan tractie, dus bij een voorwielaandrijver voor en bij aan achterwielaandrijver achter.
28 jan 2013 13:58
De banden met het diepste profiel op de as waar de aandrijving is.
28 jan 2013 14:06
Ja de aangedreven wielen bij voorkeur het meeste profiel, na het seizoen is het echter omgekeerd...(ze slijten vanzelf).
Maar de voorbanden zijn toch een stuk smaller dan achter dus deze keuze hoeven wij hier niet te maken.
Of rijdt Aircooler een Cayenne?
Dat is geen aircooler...
28 jan 2013 15:03
Remmel schreef:Ja de aangedreven wielen bij voorkeur het meeste profiel, na het seizoen is het echter omgekeerd...(ze slijten vanzelf).
Maar de voorbanden zijn toch een stuk smaller dan achter dus deze keuze hoeven wij hier niet te maken.
Of rijdt Aircooler een Cayenne?
Dat is geen aircooler...
Nee, aircooler rijdt (nog) een voorwielaandrijver. Ging dus ook van aandrijfas (voorwielen) uit. Garage man zegt echter dat goede banden voor en mindere achter, oversturen uitlokt en dus meer risico dan omgekeerde montage.
Bij een achterwielaandrijver zal dat wel weer een ander verhaal zijn, neem ik aan.
28 jan 2013 15:42
Gewoon niet te hard rijden. De meesten rijden toch niet op de grens.
Voor het gros is het wegrijden op sneeuw het grootste probleem en dan wil je gewoon de grootst mogelijke tractie, dus diepste profiel op de aangedreven wielen.
28 jan 2013 16:46
Hmm het internet afstruinend kon ik overtuigende pleidooien tegen voor het monteren van de beste banden op de achteras, ongeacht waar de aandrijving zit.
Dit is dan niet specifiek voor winterbanden maar voor banden in het algemeen.
Bijv. hier:
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewto ... 55&t=18370Ben het er mee eens, een vriend van mij heeft eens met zijn voorwielaandrijver in de greppel langs de snelweg gelegen bij aquaplaning nadat hij net nieuwe voorbanden had laten monteren.
Bij winterbanden kan het criterium "grip bij wegrijden" echter zwaarder wegen dan "gripverlies bij aquaplaning" dus ja..., als je je maar realiseert wat je doet en er naar rijdt.
Met weinig profiel op de achterbanden niet te snel door volgelopen sporen rijden op de snelweg...
28 jan 2013 17:18
Mijn ervaring is dat je de banden met het meeste loopvlak op je sturende wielen moeten plaatsen. Richting kunnen veranderen is belangrijker dan tractie.
28 jan 2013 17:42
Laat ik het dan (nog on)duidelijker maken
Remmel schreef:Hmm het internet afstruinend kon ik overtuigende pleidooien tegen voor het monteren van de beste banden op de achteras, ongeacht waar de aandrijving zit.
Dit is dan niet specifiek voor winterbanden maar voor banden in het algemeen.
Die redenering ken ik ook en heeft een vriend van me afgelopen week tijdens een slipcursus nog overtuigend uitgelegd gekregen m.b.v. twee Dinky toys waarvan bij de ene de voorwielen waren afgeplakt en bij de andere de achterwielen.
Een andere versie waarvan de redenatie ook geloofwaardig is ken ik ook: de banden met het beste profiel NIET op de aangedreven wielen. Daarmee leg je de dichtstbijzijnde grens van grip op de aangedreven wielen en voel je verlies van grip dus sneller, waardoor je ook sneller kunt reageren en reactiesnelheid is het belangrijkste om erger te kunnen voorkomen.
28 jan 2013 19:05
Aircooler schreef:5mm.
Die zitten MI al aan de ondergrens wat winterbanden betreft ... vanaf 4 mm en minder heeft een winterband wat de initieel beoogde functie betreft geen nut ..
28 jan 2013 22:11
Johannvb schreef:Mijn ervaring is dat je de banden met het meeste loopvlak op je sturende wielen moeten plaatsen. Richting kunnen veranderen is belangrijker dan tractie.
Dat zeg jij

Wie het eerste weg is heeft gewonnen, en sturen doe je toch met je achterkant....?
28 jan 2013 23:02
EriC4C schreef:Laat ik het dan (nog on)duidelijker maken

...
Die redenering ken ik ook en heeft een vriend van me afgelopen week tijdens een slipcursus nog overtuigend uitgelegd gekregen m.b.v. twee Dinky toys waarvan bij de ene de voorwielen waren afgeplakt en bij de andere de achterwielen...
Zo'n soort cursus (drift training) heb ik ook gevolgd en de verklaring was daar en toen dat je achterstevoren gaat als de voorwielen beter remmen dan de achterwielen.
Dus beste banden altijd op de achteras, ongeacht het soort aandrijving.
29 jan 2013 2:46
Damm dan moet ik wel heel vaak mijn achterbanden vervangen, voor slijt nl niet zo snel op een C2. Daarom dus een C4 kopen
29 jan 2013 5:32
Heb een heel andere maat voor in vergelijking met achter, dus of dat helpt
Gruss rene
29 jan 2013 5:38
Breedste band voor en smal achter
Coole look
Rene.
29 jan 2013 7:33
PaulusdB schreef:.. en toen dat je achterstevoren gaat als de voorwielen beter remmen dan de achterwielen.
Dus beste banden altijd op de achteras, ongeacht het soort aandrijving.
Ik denk niet dat de power-sliders het met je eens zijn, Paul
29 jan 2013 11:46
Bij auto's met 4 x dezelfde maat wil je ook geen verschillende banden op de voor en achteras. Toen ik de DD kocht lagen er voor Michelins en achter Pirelli banden. Bij nat weer hadden de Pirelli's beduidend minder grip dan de Michelins, kwam toch zomaar het kontje opzij met een voorwielaandrijver

bij de P kies ik dan ook voor 1 merk en type band rondom.
29 jan 2013 12:05
Lambiek schreef:Breedste band voor en smal achter
Coole look
Rene.
Is wel goed om onderstuur tegen te gaan. De BMW 1M zou dit hebben als ik me niet vergis.
03 feb 2013 11:47
Komt wel vaker voor, meestal bij FWD om onderstuur tegen te gaan.
Maar de RS3 heeft het ook (4WD).
04 feb 2013 21:28
Autooos binnenhouden......de zoutberg wordt weer over het land uitgestrooid
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.