Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 10:37

Wat een prijzen
Denk dat mijne toch wel stuk beter is dan bij Witmer
Zeker na nieuw onderstel
En GROEN interieurtje ;-)
Zou alleen niet weten wat ik na 993 4s zou moeten kopen.....
993 4(s) wellicht

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 11:21

Wel een mooie 993 4S zo op het eerste gezicht. Het blijven veel gezochte modellen.

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 11:47

Thanks
Hoewel c4 ook mooi, rank
En mindervaliden gemaakt dan 4s

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 19:09

ver boven de 200 schreef:
Pascal schreef:Tja, als ik die prijzen zo zie, twijfel ik soms wel eens aan mijn uitspraak toen ik de 356 kocht... "Deze gaat nooit meer weg".... Voor dat geld kun je een aantal andere leuke auto's kopen, wat ook wel geinig is... Maarja, vraag me wel af, vragen en krijgen (vraagprijzen en verkocht worden) zijn nog altijd twee verschillende dingen ;)
Helemaal mee eens. Daarnaast is de markt voor hobby-auto's van ca € 30k vele malen groter dan auto's van 100K.
100k? Als jij een koper hebt voor de 356, is hij morgen weg ;)... Maar zie bedragen voorbij komen voor 964's en 993's, die helemaal nergens meer over gaan volgens mij. Heeft toch niets meer met de echte waarde te maken, maar inderdaad meer die bubbel?
Ja, als ze ervoor verkocht worden, zijn ze het waard, maar toch....

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 19:51

100k voor een 9934S, 70k voor een 964, 250k voor een GT3 RS. Het gaat inderdaad nergens meer over.

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 20:19

Dat geldt voor zoveel dingen...huizen, schilderijen, juwelen en....wijn. De erg rijken worden extreem rijk en dat zijn er gewoon heel veel op deze aardbol.

Ik verkoop een aantal topwijnen vanwijnhuizen zoals Sandrone, Vietti, Dujac, LeRoy die op het moment van binnenkomen binnen 5 minuten zijn verkocht. Weinih aanbod, grote vraag.

Ik heb ook meer moeite me in te houden geen advertentie te maken voor mijn 964 en dub daar nog steeds over. Het is gewoon veel geld, hoe je het ook wendt of keert

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 20:32

Hoezo een advertentie....ding houden en van genieten: beter rijk leven dan rijk sterven..... :drive:

Het zal mij een reet roesten met die marktprijzen....en als je hem verkoopt wat dan..heb je +40k op je rekening maar verder..... :?:

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 20:50

Omdat ik ook nog andere zaken in het leven leuk vind en geen vette bankrekening heb waardoor 40 mille ineens een boel geld voor mij is. Maar voor anderen is dat wellicht wisselgeld....

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 21:07

gulia gewoon voor jezelf grens trekken bv als die 100 k waard word weg doen of 200 of 300 k :idea:


klaar probleem opgelost :cheers:


kun je gelijk Kees halen :thumleft:


.

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 21:13

Nu verkopen is verleidelijk, maar je koopt nooit meer een goede 964 of 993 terug voor dezelfde prijs.

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 21:27

over een paar jaar koop je er 2 voor terug....

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 21:36

Er is altijd wel een leuke auto te koop.

'k zou een wagen nooit wegdoen omdat ik er een x-bedrag voor krijg (behalve als ik het geld zou nodig hebben) maar heb al veel wagens weggedaan omdat ik er op dat moment geen tijd of zin in had.

Persoonlijk vind ik de prijzen van sommige wagens waaronder veel Porsche 's niet in verhouding staan.

Heb voor de fun net een Boxster van 2006 gekocht 156k op de teller en €15.000.
Vind een 964 leuk maar vandaag teveel geld.
Als de prijzen blijven, zal ik dus waarschijnlijk nooit geen oude 911 meer kopen.

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 21:39

ppp 356 schreef:Als de prijzen blijven, zal ik dus waarschijnlijk nooit geen oude 911 meer kopen.


Ik begrijp dat je al aan het kijken bent?! :wink:

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 21:46

Niet echt 6&7 Juli komt de 356 Coupé terug naar huis :drive:

Blijf me gewoon verbazen dat er bv 993 verkocht worden voor tussen de €75.000 en €100.000.
Koop je wat mij betreft beter een 991 en rij daar dan gewoon 30jaar mee. na 30 jaar verkoop je die dan voor €500.000 (inflatie) en heb je waarschijnlijk nog minder kosten gehad ook :mrgreen:

Ik hou van Oldtimers, maar doe niet mee aan deze belachelijke prijzen.

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 21:54

Zou persoonlijk liever een nieuwe of als-nieuwe 993 hebben dan een 991 :salut:

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 22:05

giulia schreef:Omdat ik ook nog andere zaken in het leven leuk vind en geen vette bankrekening heb waardoor 40 mille ineens een boel geld voor mij is. Maar voor anderen is dat wellicht wisselgeld....

Zet maar op de rij wat je leuker vindt...964...leuke andere dingen in het leven....of een vette rekening.


Ik zou graag nog een Renault a110 alpine willen kopen, maar ook die zijn onbetaalbaar geworden dus met de 911 zo wel tevreden, en meer hoeft niet.

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 22:15

Zou persoonlijk liever een nieuwe of als-nieuwe 993 hebben dan een 991 :salut:

Ik ook, maar niet als ze evenveel kosten.

Vind de 911 ook niet zo'n zeldzame wagen, op enkele uitzonderingen na.

Neem nu de 356 Pre-A, A, Bt5, Bt6, C en SC geproduceerd van 1947 tot 1965 in een oplage van +/- 79.000 stuks of een 4400/jaar. voor 6 modelreeksen.
Dat lijkt me redelijk exclusief.

De minst geproduceerde 911 is volgens mij het model 964 met een 63.000 stuks en dan het model 993 met een 68.000.
Dat is de reden waarom ik (en dat bedoel ik dus als ik, persoonlijk) vind dat prijzen niet in verhouding staan.

Maar ik gun het iedereen die vandaag zo'n 911 heeft, maar je weet de waarde van je wagen pas als je hem verkocht hebt. :D :D
Iedereen die vandaag een 911 bijhoud met het oog op nog meer, zou van een kale reis kunnen thuiskomen, maar evengoed worden de gekken nog gekker en geven ze volgende jaar het dubbel.

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 22:28

Maakt niet zoveel uit hoeveel er gebouwd zijn, de vraag wordt hoger dan het aanbod.
De Chinezen staan al klaar om Europa leeg te roven, het wordt allemaal nog veel gekker :mrgreen:

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 23:01

Cazzo Super Veloce schreef:Zou persoonlijk liever een nieuwe of als-nieuwe 993 hebben dan een 991 :salut:


die haddu gij toch al?

Re: Gek die marktprijzen

21 jun 2015 23:05

jacobt schreef:Maakt niet zoveel uit hoeveel er gebouwd zijn, de vraag wordt hoger dan het aanbod.
De Chinezen staan al klaar om Europa leeg te roven, het wordt allemaal nog veel gekker :mrgreen:

\
Dat zegt iedereen steeds als argumentatie en legitimatie voor de hoge prijzen voor old timers...maar ik vraag me af of dat ook zo is.
Gaan er al old timer Porsche die kant op?

Re: Gek die marktprijzen

22 jun 2015 1:12

Er staan nu al in heel Europa heel wat hallen vol met auto's die opgekocht worden door chinezen. Die gaan vroeg of laat allemaal die kant op.

Re: Gek die marktprijzen

22 jun 2015 6:37

Franz schreef:Er staan nu al in heel Europa heel wat hallen vol met auto's die opgekocht worden door chinezen. Die gaan vroeg of laat allemaal die kant op.

verhaal heb ik ook al vele malen gehoord, maar nog nooit onderbouwd of bewezen gezien. Heb nog nooit iemand gesproken die zo'n hal heeft...

Re: Gek die marktprijzen

22 jun 2015 7:55

Maar jij spreekt waarschijnlijk ook geen Chinees :mrgreen:

Re: Gek die marktprijzen

22 jun 2015 8:07

Precies @horn. Markt zou opengaan per januari....
Hoor wel dat veel Russen auto's opkochten....maar niet de oldies.
Nieuw draadje ;-) "t chinezen praatje"

Re: Gek die marktprijzen

22 jun 2015 9:22

Het aanbod wordt vandaag de dag natuurlijk bepaald door hoeveel van die origineel geproduceerde exemplaren te koop worden aangeboden. En daar knelt het schoentje. Er zijn de laatste tijd meer 964's hier aanwezig dan ooit tervoren en toch wordt er slechts zo nu en dan eentje te koop aangeboden op dit forum. De wagens zijn bij liefhebbers van het model beland die ze veelal langer houden dan voorheen het geval was. Combineer dit met een gestegen vraag en je ziet meteen dat dit dubbel effect de prijs veel hoger duwt.

Voor een ding is het alvast positief, de wagens worden beter gekoesterd. Vroeger werd een 3.2 of 964 vaak omgebouwd naar een nieuwer model, dat zal nu niet zo snel meer gebeuren. Gegeven de waarde van goede wagens, zullen ook de matige exemplaren in betere staat worden gebracht en vaker het nodige onderhoud krijgen. Nu maar hopen dat we ze te zien krijgen en ze niet steeds op stal staan.
Plaats een reactie