23 sep 2006 1:26
23 sep 2006 1:38
23 sep 2006 2:53
23 sep 2006 8:24
Devils son schreef:Zo snel zal de foto niet ontwikkeld zijn..
23 sep 2006 8:57
Olaf schreef:
Overigens heeft justitie tot 4 maanden de tijd om dit gebeuren in rekening te brengen ........
23 sep 2006 9:04
mhoeneveld schreef:
Men gaat er in die onderzoeken dan wel gemakshalve vanuit dat iedereen die hogere snelheid gaat rijden.
Het is niet voor niets dat in Duitsland op de snelwegen procentueel 4x zoveel slachtoffers vallen als op de Nederlandse snelwegen.
Tuurlijk kan je prima met hoge snelheden rijden maar je weet ook wat er gebeurd als er dan iemand met een 70 km/u lagere snelheid op jou baan duikt.
Daarnaast betwijfel ik of een hogere snelheid je alert houd.
Maar ik kan je vertellen dat ik op weg naar Zwitserland eens bijna letterlijk in slaap ben gesukkeld met 240 op de teller. Bijna lege weg en dan continue het monotone geluid van de 6 cylinder en geen enkele afleiding. Snel maar even een parkeerplaats opgezocht om even op te frissen en uit te rusten
23 sep 2006 9:11
mhoeneveld schreef:
Kan in ieder geval wel snel terugvinden dat wij in 2004 804 verkeersdoden hadden tegen 5842 in Duitsland.
Het aantal doden op autosnelwegen in 2003 was in Duitsland 811 tegen 116 in Nederland.
De rest zoek ik op want er zijn ook statistieken per miljoen inwoners en per miljoen gereden kilometers
23 sep 2006 9:34
Devils son schreef:Veiligheid is zoveel meer dan snelheid... En door alles te gooien op snelheid wordt het verkeer niet veiliger.
23 sep 2006 9:49
Gerco schreef:Auto met kentekenplaat in het album, ja en ?
Zijn al vaker discussies over geweest, maar ik vind het vrij zinloos om te proberen om die uit het zicht te houden.... Consequent is dat niet echt haalbaar op dit forum. Naast het feit dat je hem op de openbare weg of een willekeurig Forum evenement ook niet kan verbergen.
Trouwens, in je eigen album staat ook een pic met je kentekenplaat
23 sep 2006 9:53
23 sep 2006 10:53
23 sep 2006 11:24
23 sep 2006 11:51
23 sep 2006 11:58
craze schreef:
P.S. weet iemand hoelang je voor zo'n snelheidsvergrijp in hun database blijft staan, ik hoorde iets van 2 jaar dat je je gedeisd moet houden en dat je daarna weer een clean sheet heb![]()
![]()
(kun je dan weer gassen
![]()
)
23 sep 2006 12:15
23 sep 2006 12:17
F@RGO schreef:En ben je de klos , dokken , of niet meer doen zou ik zeggen.
23 sep 2006 12:21
craze schreef:succes ermee maar ik vind wel: ''if you can't do the time, don't do the crime![]()
![]()
ben zelf ook weleens staande gehouden waar ik aanzienlijk te hard reed,
verhaal aanhoren, toegeven (ontkennen heeft geen zin) en nadien etterlijke 100tjes aftikken.
doet pijn maarja, niemand heeft gezegd dat porscherijden goedkoop is![]()
P.S. weet iemand hoelang je voor zo'n snelheidsvergrijp in hun database blijft staan, ik hoorde iets van 2 jaar dat je je gedeisd moet houden en dat je daarna weer een clean sheet heb![]()
![]()
(kun je dan weer gassen
![]()
)
craze die zich probeert gedeisd te houden qua snelheid, wat meestal wel lukt![]()
![]()
23 sep 2006 13:16
André 3.0 schreef:Mr.Koos leest idd hier ook mee.................![]()
En volhouden dat je schoonmoeder gereden heeft.
![]()
![]()
![]()
23 sep 2006 13:18
MS964 schreef:Lijkt een overbodige tip, maar is het kennelijk niet.Dus idd snel kenteken weghalen mrBurns! Ook dingen over de datum en plek e.d. zo ik maar even niet melden hier.
23 sep 2006 13:36
23 sep 2006 14:07
craze schreef:maar de vraag blijft: hoelang moet ik me gedeisd houden![]()
23 sep 2006 15:08
Roel 964 C2 schreef:Gerco schreef:Auto met kentekenplaat in het album, ja en ?
Zijn al vaker discussies over geweest, maar ik vind het vrij zinloos om te proberen om die uit het zicht te houden.... Consequent is dat niet echt haalbaar op dit forum. Naast het feit dat je hem op de openbare weg of een willekeurig Forum evenement ook niet kan verbergen.
Trouwens, in je eigen album staat ook een pic met je kentekenplaat
Goedemorgen...... we hebben het hier over iemand die 120 km/uur te hard gereden heeft en dat misschien nog zou willen ontkennen of aanvechten of zo.
In verband met meelezers zou IK op zo'n moment liever even anoniem posten op dit forum; dus even geen traceerbare kentekenplaat tonen
23 sep 2006 17:32
Devils son schreef:craze schreef:maar de vraag blijft: hoelang moet ik me gedeisd houden![]()
Zoals ik al eerder schreef: 12 maanden. Maar een rechter zal bij het voorkomen wel zien dat je vaker gepakt bent en dat kan natuurlijk tegen je werken.
23 sep 2006 18:05
Veelgestelde vragen - Snelheid en overtredingen schreef:
Vraag
Wat houdt de recidiveregeling gedocumenteerde snelheidsovertredingen in?
Antwoord
De recidiveregeling is van toepassing als een bestuurder nadat hij al eerder meer dan 30 km/u te hard hebt gereden (40 km/uur op autosnelwegen), binnen een jaar na afdoening van die eerste zaak nogmaals meer dan 30 (40) km/uur te hard rijdt. Het OM biedt dan geen transactie meer aan. De verdachte moet voor de kantonrechter verschijnen. In zo'n geval kan de officier naast een boete een ontzegging eisen van de bevoegdheid een motorrijtuig te besturen (OBM). Die kan onvoorwaardelijk zijn of voorwaardelijk. In het laatste geval mag de chauffeur blijven rijden, mits hij niet opnieuw over de schreef gaat. Doet hij dat wel, dan gaat de ontzegging alsnog in.
23 sep 2006 18:10
Devils son schreef:F@RGO schreef:En ben je de klos , dokken , of niet meer doen zou ik zeggen.
Geld is het probleem meestal niet. Tijdje geen rijbewijs is voor vele wel een probleem.