29 sep 2006 0:22
Een paar honder meter later zaten er weer wat rijdende blokkades op de linkerhelft, dus weer terug naar 120.
Nu even scherper opletten, terug naar 4 en gas erop.
Huh, we lopen even hard weg........
29 sep 2006 0:25
Rob 944 schreef:Nog effe en we hebben geen aardolie meer nodig............
29 sep 2006 7:18
yohanv schreef:Rob 944 schreef:Nog effe en we hebben geen aardolie meer nodig............
![]()
![]()
Ik hoop het toch wel......
![]()
Johannes die zijn boterham er mee verdiend.
29 sep 2006 7:45
,Roel 964 C2 schreef:omdat je normaal zoveel meer power hebt dan elke andere auto ....
29 sep 2006 8:09
29 sep 2006 10:30
Marcel schreef:
ik zou maar oppassen alk ik jou was, die tijd is echt voorbij hoor als je met een normale 964 C2 komt en 250 pk, er zijn tegenwoordig heel wat golfjes gti, jappertjes die je het erg moeilijk kunnen en zullen maken, 250pk is niet meer zoveel tegenwoordig....
29 sep 2006 11:01
Jort schreef:Klopt, maar een flink aantal van die auto's heeft ook last van chronisch overgewicht.
Vergelijk in de AV laatst, waarbij een nieuwe Clio 16V met ongeveer 200pk het opneemt tegen zijn illustere voorganger, een Williams van 11 jaar oud met 155 pk vond ik tekenend. In 11 jaar tijd bijna 30% meer vermogen gekregen, maar geen streep sneller geworden.
MichM3 schreef:De diesels hebben gedurende 10 jaar een enorme ontwikkeling gekend dankzij variabele turbo's en directe inspuiting. Meer en meer komen ze nu echter in het nauw met hun zeer fijne roetuitstoot (allerlei studies als zou dit enorm kankerverwekkend zijn...en terecht!!). Vroeger werden de deeljes nog tegengehouden in onze neusharen, maar nu zouden zo fijn zijn dat ze tot in de longblaasjes komen...eens daar, komen ze er nooit meer uit en nestelen ze zich tegen de celwand met alle gevolgen vandien.
29 sep 2006 15:11
29 sep 2006 15:57
29 sep 2006 16:00
porscheware schreef:Het aan tal PK's groeit met de dag idd. Die 250 is niet zo veel meer, lijkt het. Toch redden de meesten met meer PK's geen 5,2 sec. van 0-100.
29 sep 2006 18:47
29 sep 2006 20:25
mhoeneveld schreef:MichM3 schreef:De diesels hebben gedurende 10 jaar een enorme ontwikkeling gekend dankzij variabele turbo's en directe inspuiting. Meer en meer komen ze nu echter in het nauw met hun zeer fijne roetuitstoot (allerlei studies als zou dit enorm kankerverwekkend zijn...en terecht!!). Vroeger werden de deeljes nog tegengehouden in onze neusharen, maar nu zouden zo fijn zijn dat ze tot in de longblaasjes komen...eens daar, komen ze er nooit meer uit en nestelen ze zich tegen de celwand met alle gevolgen vandien.
Helemaal waar alleen vergeet niet dat het fijnstof waar nu over gepraat wordt niet alleen uit een dieselmotor komt. Ook de bezinemotor stoot behoorlijk wat fijnstof uit. Kijk maar eens in je uitlaten, hoe denk je dat die bruine (of wit als je flink het gas er op houdt) er in komt. Dus het fijnstof zal zeker niet de doodsteek voor de diesel worden.