08 maart 2007 1:31
911-lover schreef:Een moto met het remvermogen van een overjarige MPV![]()
Met welke moto heb jij gereden![]()
08 maart 2007 7:55
911-lover schreef:paSCal schreef:Overigens, dat "door de voorganger kijken" heb je met de auto net zo goed als met de motor, dus dat verschil is er niet zo.
Maar in de wagen zit jij aan de kant van de middenstreep.
een moto die in het midden of rechts rijdt niet.
Vandaar dat dit geen vergelijk is .
Rij met je LHD maar eens in GB rond of een RHD hier en je snapt wat ik bedoelde (en ook Giorgio en waarschijnlijk meer mensen die wel hopen kilometers op de moto hebben afgelegd)
Maar zoals steeds staan de beste stuurlui .....
Pascal schreef:Als ik nu in deze tijden in de spits zie wat voor motorrijders er rondrijden, mogen ze van mij per direct motoren verbieden in het verkeer. Die ()*&#$#@ die tussen de rijstroken doorrijden, als het verkeer gewoon 30-50 rijdt.... Elke idioot weet dat auto's dan continu zitten te wisselen van baan, "omdat die andere sneller gaat"... Echt, als je dan nog auto's voorbij gaat zitten rijden, ben je wat mij betreft echt gewoon STOM bezig...
911-Lover schreef:Een moto met het remvermogen van een overjarige MPV
Met welke moto heb jij gereden
08 maart 2007 8:53
08 maart 2007 13:51
08 maart 2007 14:00
08 maart 2007 14:08
Jort schreef:Verschil zit hem in het contact met de weg (grip).
08 maart 2007 14:11
08 maart 2007 14:19
rafv schreef:
Was ook mijn eerste gedachte, want dat is zeker zo voor wat betreft de bochtensnelheid. Maar hoe verklaar dan je dat een motor sneller kan accelereren dan een middenklasse wagen (waar je toch ook met gripgrenzen wordt geconfronteerd) en trager kan afremmen (alles op basis van 'gemiddelden natuurlijk)?
08 maart 2007 18:19
08 maart 2007 18:33
Lydia schreef:
Pfff, motor of Porsche, het gaat er toch om dat je geniet? Geef mij maar een Electric Glide of een Fatboy (kom alleen niet met m'n voetjes op de grond),
.
08 maart 2007 18:40
08 maart 2007 18:44
08 maart 2007 19:07
Jort schreef:Het is een feit dat de gemiddelde middenklasser tegenwoordig sneller stilstaat vanaf 100 dan een snelle motor.
08 maart 2007 20:54
08 maart 2007 21:26
08 maart 2007 22:05
08 maart 2007 23:36
Teun schreef:Een nog onbekende motorrijder is donderdag verongelukt in het Noord-Brabantse Gilze.
09 maart 2007 8:16
Teun schreef:Het is vandaag weer een mooie dag geweest en wat lees je..............
Motorrijder verongelukt op afrit A58
Uitgegeven op donderdag 08 maart 2007 om 19:18:35
(Novum) - Een nog onbekende motorrijder is donderdag verongelukt in het Noord-Brabantse Gilze. Alles wijst vooralsnog op een eenzijdig ongeluk, meldt de politie.
Het ongeluk gebeurde rond 18.10 uur toen de motorrijder op de snelweg A58 ter hoogte van de afrit Gilze-Rijen onderuitging. De politie is bezig met een technisch onderzoek.
[Copyright 2007, Novum]
09 maart 2007 9:59
09 maart 2007 10:21
ppp 356 schreef:Heel veel dodelijke verkeersslachtoffers hadden kunnen voorkomen worden door een beter infrastructuur.
Specifiek voor motorrijders is Verkeer en Waterstaat bezig de veiligheid te verbeteren door het verbieden, weghalen of verplaatsen van objecten langs de weg. Zo worden lantaarnpalen verplaatst van de buitenbocht naar de binnenbocht.
Daarnaast worden er proeven gedaan met een veiliger ‘opvangconstructie’. Als een motorrijder onderuit gaat, is een botsing met een vangrail gevaarlijk. Een mogelijke oplossing is het monteren van een extra plank onder de huidige geleiderailconstructie. Op dit moment brengt Verkeer en Waterstaat in samenwerking met de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) en de Motorrijders Actie Groep (MAG) extra gevaarlijke op- en afritten in kaart. Hier zullen deze ‘motorfietsvriendelijke’ vangrails worden aangebracht.
De MAG bemoeit zich geregeld met verkeersveiligheid van motorrijders. In 2005 voerde de groep met succes actie tegen wat zei noemen ‘de eiersnijder’. Daarmee wordt bedoeld een geleiderail die bestaat uit kabels. Bij een ‘schuiver’ met een motor zou dat tot extra gevaarlijke situaties kunnen leiden.
Als u feiten en cijfers wilt kennen over motorrijden en verkeersongevallen, zoekt u dan op de website van SWOV Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid.
09 maart 2007 12:03
ppp 356 schreef:Dit is een reactie op de reactie van Jort, die verwijderd is terwijl ik deze een het typen was![]()
10 maart 2007 11:52
10 maart 2007 14:05
10 maart 2007 17:56
10 maart 2007 18:22