27 sep 2007 12:28
gast schreef:Roken is een keuze.
Gordel omdoen is een keuze.juist
(on)gezond eten is een keuze.juist
daarentegen:
werkloos worden is geen keuze.juist en niet juist
ziek worden is ook geen keuze.juist en niet juist
Als je de keuze hebt om niet te roken waarom moet ik dan aan jouw long ziektes gaan meebetalen? (hypotheties gezien dan)
27 sep 2007 12:52
Rob 944 schreef:gast schreef:
(zwanger /kinderen) is een keuze maar daarom gaat de kinderbijslag er ook af gelukkig. Ben ik het als papa helemaal mee eens. Waarom zou iemand anders daar voor betalen.
Hier ben ik het niet met jou eens.Ik betaal,als alleenstaande,graag mee aan de kinderbijslag.Deze kinderen worden straks volwassen,en gaan dan voor mijn AOW betalen.Of ze gaan voor mij zorgen,als ik dat door mijn leeftijd,niet meer zelf kan.
Iets om over na te denken.............
27 sep 2007 12:57
911-lover schreef:gast schreef:Roken is een keuze.
Gordel omdoen is een keuze.juist
(on)gezond eten is een keuze.juist
daarentegen:
werkloos worden is geen keuze.juist en niet juist
ziek worden is ook geen keuze.juist en niet juist
Als je de keuze hebt om niet te roken waarom moet ik dan aan jouw long ziektes gaan meebetalen? (hypotheties gezien dan)
Werkloos worden kan idd niet jouw keuze zijn , maar met de huidige mentaliteit zijn er zeer veel waarbij werkloos worden juist wel de keuze is. Spreuken als waarom zou ik gaan werken voor een paar 10€ meer dan ik krijg . Die verdien ik er in het zwart weer dik bij en heb hopen vrije tijd.
En als het niet jouw keuze is om werkloos te worden is het nog steeds wel jouw keuze omwerkloos te blijven . Ik heb meonlnags na 10 jaar weer op de arbeidsmarkt gegooid en geloof me , er is werk zat . En ik kon veel richtingen uit dus niet enkel horeca.
Ziek worden is geen keuze neen.Zeker niet als het ernstig is maar ook hier een grote voetnota. Hoeveelmensen nemen ziekteverlof omdat hun neus jeukt , ze geen zin hebben , zich moe voelen , een krasje op hun arm hebben etc . Ik krijg er hier genoeg over de vloer die in de ziektewet zitten en ons allen uitllachen . Dan moeten ze memaar ontslaan, dan trek ik nog zoveel van de dop is hun leuze.
Daar betalen wij allemaal voor mee.
En idd jij moet iet meebetalen voor mijn longziektes (als die al gaan komen) Dat is idd mijn keuze . Maardielongziektes komen ook voor bij bvb bakkers , mijnwerkers, bezetters (chappers genaamd hier) , mensen die in de zware/gevaarlijke industrie werken (ik denk aan zinkfabrieken etc) Die verdienen massa's geld doch wij mogen toch ook hun ziektekosten mee betalen ?
En hoe zit het met alcoholiekers (ik ben geen alcoholdrinker) die maag , darm of leverproblemen hebben , grote zakenmannen die maagperforaties , zenuwinzinkingen , nierstenen, hartinfarcten etc krijgen . Zelf laten betalenZe verdienen toch genoeg
Kiezen ze toch zelf voor
![]()
Mensen die in de bejaardenzorg werken en rugproblemen krijgenOok eigen keuze dus zelf laten betalen
![]()
Ik denk echt wel verder hoor.
(soms zelfs wel eens te ver)
27 sep 2007 13:11
27 sep 2007 14:12
Anton schreef:Of dat motorrijders die geen gordel om hebben beter af zijn? Dacht het niet.
27 sep 2007 14:49
27 sep 2007 15:06
27 sep 2007 17:43
29 sep 2007 16:26
30 sep 2007 4:02
30 sep 2007 4:07
30 sep 2007 4:14
ECT schreef:En daar heb ik dus geen zin meer in! Wie een ongezonde leefstijl en gedrag heeft moet maar voor zijn eigen sores gaan dokken. Dat is pas eigen verantwoordelijkheid nemen.
30 sep 2007 13:07
30 sep 2007 13:32
30 sep 2007 18:48
30 sep 2007 19:36
patrick911 schreef:ECT schreef:En daar heb ik dus geen zin meer in! Wie een ongezonde leefstijl en gedrag heeft moet maar voor zijn eigen sores gaan dokken. Dat is pas eigen verantwoordelijkheid nemen.
Eens. Maar dan moet het ook wel mogelijk zijn![]()
Ik heb voor m'n huidige klus in Australie een arbeidsongeschiktheids-verzekering willen afsluiten omdat ik natuurlijk een wat hoger risico loop nu ik niet het Nederlandse vangnet heb om op terug te vallen.
Wordt er doodleuk in de overeenkomst gezet dat in geval van een te hoog alcoholpromilage niets (!!) wordt vergoed.![]()
![]()
...net als ongelukken veroorzaakt door skieeen, bungeejumpen, diepzeeduiken en (auto-)racen.
Dus, als ik lekker naar de vrijmibo ga met m'n collega's en na afloop (met 3 biertjes op) onder een tram loop, dan kan deze verzekering besluiten niet uit te keren??
Meer betalen voor meer risico vind ik een prima idee, (want inderdaad ieders verantwoordelijkheid en verzekeringen moeten ook verdienen) maar dan moet het ook wel mogelijk zijn.
En er is dus geen verzekering die bovenstaande wel wil verzekeren.
En ik zeg dus niet dat ik me klem ga zuipen, maar ik wil niet hebben dat een verzekering dicteert wat ik wel en niet mag doen!
waar leg je anders de grens?
30 sep 2007 20:22
21 okt 2007 4:08
23 okt 2007 14:12
23 okt 2007 14:18
23 okt 2007 14:29
Tom80 schreef:...en het wordt weer van bovenaf opgelegd, dus geen voorbeeld van eigen verantwoordelijkheid.
23 okt 2007 14:31
Nine-eleven schreef:Zullen we dan maar ook stoppen met sporten . . . . ? ? ?
Al die sportblessures kosten de samenleving meer dan genoeg.
Om over de improductieve dagen maar te zwijgen.