08 mei 2008 23:45
paSCal schreef:[
09 mei 2008 0:23
Jort schreef:Vind het prima dat anderen niet mijn mening delen. Maar mijn mening is dat zelfoverschatting, ook in het verkeer, veel problemen veroorzaakt.
bumperkleven. Verweer: harder remmen !
Vooralsnog denk ik dat de opbrengsten aanzienlijk hoger zijn dan de kosten. Maar misschien is dat in België anders?![]()
Resultaten die elk jaar scherper worden gesteld terwijl het aantal verkeersdeelnemers blijft toenemen en de infrastructuur in erbarmelijke toestand verkeert.
09 mei 2008 9:27
Jort schreef:
En voor al die cijfers geldt hetzelfde, ze kunnen onmogelijk aangeven in hoeverre snelheid het verschil maakt.
Maar mijn mening is dat zelfoverschatting, ook in het verkeer, veel problemen veroorzaakt.
09 mei 2008 9:31
paSCal schreef:
Echter is het tegenovergestelde ook waar. Om een voorbeeld te noemen, wat mij echt stoort, wij rijden al jaren op de provinciale weg van Etten-Leur naar Breda (via het Liesbos, voor de mensen die hier bekend zijn). Dat is 1 lange rechte weg, met aan de ene kant het spoor (een meter of 5 van de weg af), aan de andere kant een paar meter groen, een fietspad en dan akkertjes. Aan de zijkant (tegenover het spoor zegmaar) zijn op 5km 2 zijstraten.
Nu is daar blijkbaar iets gebeurd, want deze weg is laatst gewijzigd van een 80km weg naar een 60km weg, met flinke plateau's bij die 2 zijstraten.
09 mei 2008 11:16
09 mei 2008 11:30
torig schreef:
Dit geldt dan zowel voor de categorieke hardrijder die bumperkleeft en risico's neemt als voor de invoegers die gewoon maar 'hun ding doen' zonder de risico's in te (kunnen) schatten.
Met het veel beter remmen ben je niks als je geen rekening houdt met de reactietijd die nodig is om nog maar te beseffen dat je moet gaan remmen.
Lijkt mij dus 'mooi geprobeerd' van die man, maar best wel uit zijn nek aan het kletsen.
Dit soort zaken zie ik veel te weinig en zou wel positiever zijn voor de eindbalans vermoed ik. Méér personeel ook uiteraard (voor controles e.d.).
Het demoniseren van de hardrijder zou ik als "goedkoop" omschrijven, ware het niet dat het een serieus pak begrotingstekort jaarlijks wegwerkt
Tuurlijk niet. De oplossing vandaag: waar nodig de snelheid verlagen.
Zodoende is het probleem van de baan: het is weer veilig en er is geen frank uitgegeven aan de infrastructuur.
Binnen 10j mogen we op bepaalde plekken dan nog misschien 20km/u. Dat is nu ook geen structurele aanpak...
09 mei 2008 11:37
09 mei 2008 11:42
09 mei 2008 11:42
Jort schreef:
Eens en feit is ook dat een kleine middenklasser tegenwoordig ook ruim binnen 38 meter vanaf 100 kan stilstaan. Veschillen op dat gebied zijn niet zo groot meer als vroeger (fading is een ander verhaal..).
09 mei 2008 11:44
09 mei 2008 15:44
Jort schreef:Klopt, maar deze was (ten tijde van opname) behoorlijk nieuw.
09 mei 2008 18:59
11 mei 2008 22:19
11 mei 2008 22:30
13 mei 2008 11:45
13 mei 2008 13:02