Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

09 aug 2008 19:26

gast schreef:Vorige jaar 18 Sept: 2 nwe schijven + 4x blokken + vloeistof : 353,- ex btw en arbeid. ( bij PC Twente)


Lijkt mij stug :!:
Wel héél erruuuug goeiekoop :oops:

09 aug 2008 19:34

bij een 964

remschijf 124,- x2 248,-
remblokkenset 180,-

is totaal ongeveer 430 maar is incl btw dus zo gek lijkt mij het niet.


robert

09 aug 2008 19:41

ex. btw en arbeid inderdaad ;)... Maar goed, ondertussen weten we nog steeds niet wat de overige punten waren op het offerte-lijstje!

09 aug 2008 22:02

gast schreef:Vorige jaar 18 Sept: 2 nwe schijven + 4x blokken + vloeistof : 353,- ex btw en arbeid. ( bij PC Twente)


hmm kijk je bill eens na M :wink:

alleen blokjes voor .... voor 445 pleuries

http://imp.porsche.com/netherlands/nl/a ... ijzen-996/

dus tja dan ga ik ook maar naar twenteee :wink:

voor een 4S zit je al bijna op de 600 alleen voor blokkies front!

het is dat ik de rekening niet meer heb van de oude S .... daarnaast komt er ook nog arbeid bij dus die 1600 is Inc Inc... totaal was ik toen voor die 80.000 beurt (dat is de duurste) 3100 euri kwijt ... weggerekend over de jaren valt het eigenlijk erg mee mag je rond de 100 euri rekenen per maand, met mn nieuwe 987 is het als ik het bekijk niet veel anders (moet er natuurlijk niks geks gebeuren ... als ik dan sommïge "oudere" lees welke kosten die dan weer hebben valt dit toch reuze mee dacht ik zo!
banden is weer buiten beschouwing gehouden ... achter waren ze op bij 31.000 vervangen voor 750 dus reken maar uit!

09 aug 2008 22:21

964 C2C, 7000 euri in 26 maanden (geen bijzonderheden, wel airco, accu en stuurbekrachtings-slang), incl. bandjes dus 7000/26=270 Euri per maand aan onderhoud voor een 964 met ca. 15000 km/jaar... (dagelijkse auto)8) 8) 8)
Laatst bijgewerkt door Targa911S1967 op 09 aug 2008 22:24, in totaal 1 keer bewerkt.

09 aug 2008 22:24

M ik geloof je .... je krijg morgen huggg van me ... blijkbaar houden sommige off garages zich dan niet aan de vastgestelde prijzen!! zal toch niet dat ze overal hetzelfde kosten?? en overhead doet ook een hoop neem aan dat twente een dikke zwerfkei als dak heeft toch :mrgreen: :mrgreen:

Als we nu wijsheid hadden gingen we met zn aaaaaaaaaalle naar 1 en dan onderhandelen :ba:

gast schreef:( ook al zo goedkoop bij een 996)


overjarige types he :pirat:

10 aug 2008 20:56

Maar we zijn toch geen Porsche gaan rijden omdat het allemaal zo goedkoop is?! :roll:

10 aug 2008 21:03

Nee, en dat weten sommige dealers ook :mrgreen:

12 aug 2008 13:47

Jeroen914 schreef:iemand moet dat suffe boekje wat ze rond strooien betalen :mrgreen:


ah, daar is onze Insider-zuurpruim weer.

12 aug 2008 13:53

porscheware schreef:Vorige week airco bijvullen van de Porsche: 170,-. Volgende dag met de gezinsauto: 90,- :!: Geloof me, de handelingen waren exact hetzelfde. Waarom is dat? : "voor de Porsche hele speciale koppelingen nodig" Sure, van goud zeker.


in de prijs zit heus niet alleen de kostprijs van de vloeistof en het uurloon van de monteur... In Zuffenhausen bedenken ze allerlei dingen waar een dealer aan moet voldoen, die de dealer geld kosten en waar de klant uiteindelijk linksom of rechtsom voor op moet draaien. Werkt bij elk (premium)merk zo.

12 aug 2008 13:59

gedeeltelijk mee eens...

onze auto's zijn specialistisch, top-of-the-rangeen bovengemiddeld van kwaliteit, echte technische hoogstandjes :lol: .
Daar zijn specialistische specialisten voor nodig, met de nodige opleiding, en die kosten meer dan een "normale" monteur.
Ook vind je het toch prettig dat je zo'n ongelooflijk mooie folder krijgt?

Soms lopen de prijsverschillen/prijzen echter wel heel erg op.
90 vs. 170 voor airco is een groot verschil. Kijk bij een olie-wissel voor de 993 begrijp ik het... 11 ltr. olie, 2 oliefilters, dat kost meer tijd (arbeid) en materiaal.

Oh ja... de andere kant is dat ik af en toe naar een feestje! mag als er een nieuwe model wordt geïntroduceerd... Met espressobar, cocktail-hoek, live muziek en al!.
Ook op de AutoRAI ervaar je er weer voordelen van!
Laatst bijgewerkt door Paul Broere op 12 aug 2008 14:01, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Mijn bange voorgevoelens zijn bevestigd (ben witheet)

12 aug 2008 14:01

PeterDorr schreef:
"Oh meneer, kijk zelf maar, die hoeven nog lang niet vervangen te worden, ze zijn alle 4 nog minstens 50%, dus met uw kilometrage (15K/jr) nog zeker een jaar rijplezier!! was het antwoord na een kwartiertje.

Of ben ik te gevoelig?


Misschien zijn dat nou eenmaal de fabrieksvoorschriften van Porsche waar alle dealers aan moeten voldoen. En v.w.b. die 15.000km: je kan ook met je versleten remmen het circuit op gaan en na een paar rondjes de bocht uit vliegen... vanwege versleten remmen... En DIE criteria hanteert Porsche waarschijnlijk: topkwaliteit en veiligheid. En tja, dat kost wat, maar dat kun je dus ook ergens anders laten fixen.
Laatst bijgewerkt door djtommi op 12 aug 2008 14:27, in totaal 2 keer bewerkt.

12 aug 2008 14:03

Paul Broere schreef:Oh ja... de andere kant is dat ik af en toe naar een feestje! mag als er een nieuwe model wordt geïntroduceerd... Met espressobar, cocktail-hoek, live muziek en al!. Ook op de AutoRAI ervaar je er weer voordelen van!


yep, en dat zijn juist een paar van de zaken die Zuffenhausen verplicht stelt bij importeurs en dealers. En dat kost geld en dat betaalt de klant uiteindelijk. Oftewel: "standards" en "corporate identity".

12 aug 2008 14:09

Klanten zoals DJTommi moet je in ere houden :!:
Die klop je zonder moeite veel geld uit hun zak en ze vinden het nog mooi ook :mrgreen:

12 aug 2008 14:09

niet alles over 1 kan scheren, tom...

remmen vervangen bij 50% (als dat echt zo is!) zou ik wel héél erg vroeg vinden.
Zelfs na een dagje circuit zouden ze niet op zijn... ze zouden je er uiteraard wél op kunnen wijzen, maar op de offerte zetten zonder uitleg vind ik net te ver gaan.

Heb je soms connecties met Pon? :wink: :wink:

persoonlijk ben ik verder trouwens tevreden over de dealer! Porsche centrum Rotterdam (voorheen Hoogenboom)
Voor sommige zaken ga ik gewoon naar een goede specialist, voor de wat oduere turbo, hij heeft er gewoon iets meer verstand van.
De 993 wordt door de dealer prima onderhouden.

De allergrootste beurt (80.000 ofzo?) (met remvloeistof, differentieel olie, olie, filters, bougies, ALLES DUS) heeft de dealer gedaan voor een schappelijke prijs destijds, geen vreemde dingen, met heldere uitleg nadien.

De offerte van de forumstarter... daar zou ik ook ff van schrikken, maar je moet het ff in de goede context plaatsen en ze om uitleg vragen!! dan blijkt het misschien mee te vallen

Re: Mijn bange voorgevoelens zijn bevestigd (ben witheet)

12 aug 2008 14:14

djtommi schreef:En v.w.b. die 15.000km: je kan ook met je 50%-remmen het circuit op gaan en na een paar rondjes de bocht uit vliegen... vanwege versleten remmen...

Grote kletskoek :idea:
50 % remmen betekent geen 15.000 km maar 40.000 - 50.000 km.
En laat het op circuit nu eens slechts 20 % zijn van die 'verwachte' 15.000 km - heel erg aan de veilige kant - dat betekent dan nog 3000 km...
En ALS er 1 blok versleten zou zijn...
enfin dat heb ik al geschreven 8)

12 aug 2008 14:20

Jeroen914 schreef:Klanten zoals DJTommi moet je in ere houden :!:
Die klop je zonder moeite veel geld uit hun zak en ze vinden het nog mooi ook :mrgreen:


If only you'd know... 8)

Je moet altijd kritisch zijn; ik heb met werkplaatsreceptionisten de afgelopen jaren al heel wat facturen doorgespit voordat ik ze betaalde en dat heeft ook veel onterechte kostenposten opgeleverd.

Een monteur zou echter wél altijd moeten vragen hoe, hoe vaak, waar etc. je de auto gebruikt. Zo kan dan bepaald worden of een vervanging al dan niet noodzakelijk is.

Maar bij een dealer handelen ze nou eenmaal volgens een bepaalde norm die door de fabrikant wordt opgelegd. Dat is bij elk merk zo! En die norm is bij Porsche 100% en niet 50%.

Maar een garage/dealermedewerker zou wel naast zijn training/opleiding/indoctrinatie een dosis gezond verstand aan de dag moeten leggen: klant voldoende uitleg geven en toespitsen op situatie van de klant, zodat de klant zélf de beslissing kan nemen.

Volgens mij zijn in dit voorbeeld die eerste twee dingen niet gebeurd.

12 aug 2008 14:22

Paul Broere schreef:Heb je soms connecties met Pon? :wink: :wink:


grootaandeelhouder, weet je toch?

maar daarnaast heb ik ook nog een paar Kwikfits en Profiles

Re: Mijn bange voorgevoelens zijn bevestigd (ben witheet)

12 aug 2008 14:25

Paul van Engelen schreef:Grote kletskoek :idea:
50 % remmen betekent geen 15.000 km maar 40.000 - 50.000 km.
En laat het op circuit nu eens slechts 20 % zijn van die 'verwachte' 15.000 km - heel erg aan de veilige kant - dat betekent dan nog 3000 km...


nogmaals: de norm van Porsche is -in alles- 100% en geen 50%.

Die perfectie is toch ook de reden dat we allemaal zo'n ding gekocht hebben? :shock:

Re: Mijn bange voorgevoelens zijn bevestigd (ben witheet)

12 aug 2008 14:36

djtommi schreef:nogmaals: de norm van Porsche is -in alles- 100% en geen 50%

Dan werd voor het offerte bedrag zeker ook de motor gereviseerd, en de bak
De auto over gespoten, het interieur met nieuw leer over getrokken, en... en... en... om de auto weer 100% te maken
Toch wel goed koop eigenlijk :!:

12 aug 2008 14:46

:lol: :lol: :lol:


@Jeroen....heb zondag met Pon gepraat, ze gaan jouw vragen voor de nieuwe insider (de landelijk dekkende) geloof me er zijn er bij de off. dealers die veel humor hebben.........mijn niet verknipte versie (sommige hebben hem gezien) hangt al bij enkele werkplaatsen van een Pondealer (euh op het schijthuis zullen sommige zeggen :lol: :lol: ), die met jouw super modellenkop gaat zeker een hit worden :lol: :lol:






zonder dollen wat mij nou zo verbaasd in deze discussie............ :roll: :roll: :roll:



Waar is de topicstarter ???? die is er vandorr

12 aug 2008 14:49

inderdaad...

want wat werd er nou allemaal voor die 5 ruggen gedaan? Als we dat niet weten blijft het puur gissen.

12 aug 2008 14:51

djtommi schreef:Maar een garage/dealermedewerker zou wel naast zijn training/opleiding/indoctrinatie een dosis gezond verstand aan de dag moeten leggen: klant voldoende uitleg geven en toespitsen op situatie van de klant, zodat de klant zélf de beslissing kan nemen.


Bij de dealer waar ik ook nog even gewerkt hebt (Mazda, maar dat doet er volgens mij niet toe..) werd, als de monteurs iets tegenkwamen bij het werken aan een auto, én het was iets waar de auto in eerste instantie niet voor gebracht was!, de klant gebeld en even gesproken over hetgeen aan het licht kwam.
Mensen waarderen dit en als je het een beetje bracht, kreeg je praktisch altijd een oké voor de werkzaamheden. Je geeft de klant het gevoel dat híj beslist wat er gebeurt en daar gaat 't om.
Gezond verstand en jezelf verplaatsen in de klant zorgt voor een terugkerende klant.

12 aug 2008 14:52

laten we het er maar op houden dat ie gewoon een gare bak voor de zomerinspectie heeft gebracht :lol: :lol: :lol:

12 aug 2008 15:04

John schreef:@Jeroen....heb zondag met Pon gepraat, ze gaan jouw vragen voor de nieuwe insider (de landelijk dekkende)

hmmmm... thanks, but no thanks :mrgreen:
Plaats een reactie