Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

02 okt 2008 10:18

Nooit inhouden , eerlijk duurt het langst :lol:

02 okt 2008 11:44

Je moet natuurlijk ook wel enigszins arrogant zijn om in zo'n avontuur te stappen. En het vergt natuurlijk ook een klant met ballen om niet een 911 of 430 aan te schaffen; maar een Wiesmann of een Pagani Zonda. Spyker is mi. wel een acquired taste. 8)

Maar hoe is het nu met jasje dasje in de polder?

02 okt 2008 13:31

De combinatie arrogantie en avontuur is mij niet helder en volgens mij ook niet effectief maar wel gevaarlijk. De combinatie durf of moed en avontuur snap ik weer wel.
En ik heb niet beweerd dat de heer Muller geen durf of moed heeft. De heer Muller is in het geval van Le Mans en Porsche evenals met zijn F1 avontuur wel een beetje de kijk op de realiteit verloren. En zelfs dat kan nog, maar ga dat dan niet hardop roepen (in Autovisie bijvoorbeeld)
De combinatie ballen en een Wiesmann/Pagani Zonda snap ik ook niet. De combinatie veel (meer) geld en een Wiesmann/Pagani Zonda weer wel. En je zegt het zelf al: acquired taste is zeer persoonlijk.

02 okt 2008 14:14

Arrogantie is ook durf/zelfvertrouwen. Alleen bij de onderbouwing kan je wat meer vraagtekens zetten. :wink:

Mijn vergelijking met Wiesmann ed. is misschien niet helemaal duidelijk/terecht. Wat ik bedoel is dat het als nieuwe speler moeilijk is klanten van de gebaande paden (Porsche/Ferrari) af te lokken naar iets onbekends/nieuws; onafhankelijk van de kwaliteiten van dat onbekende. In zoverre heb ik bewondering voor het idee een auto te bouwen in NL; de uitvoering van het idee, en het gebruik van de naam Spyker(om zodoende "heritage" te faken) heb ik wat meer vraagtekens bij.

02 okt 2008 15:04

Met het idee is ook niets mis. Alleen aan de uitvoering schort het wat... Of misschien wel een heleboel. :wink:

02 okt 2008 15:11

Airhead schreef:... en het gebruik van de naam Spyker(om zodoende "heritage" te faken) heb ik wat meer vraagtekens bij.


Idd, doet Mercedes met Maybach ook...

02 okt 2008 16:06

Airhead schreef:Arrogantie is ook durf/zelfvertrouwen. Alleen bij de onderbouwing kan je wat meer vraagtekens zetten. :wink:

Mijn vergelijking met Wiesmann ed. is misschien niet helemaal duidelijk/terecht. Wat ik bedoel is dat het als nieuwe speler moeilijk is klanten van de gebaande paden (Porsche/Ferrari) af te lokken naar iets onbekends/nieuws; onafhankelijk van de kwaliteiten van dat onbekende. In zoverre heb ik bewondering voor het idee een auto te bouwen in NL; de uitvoering van het idee, en het gebruik van de naam Spyker(om zodoende "heritage" te faken) heb ik wat meer vraagtekens bij.


Ik denk dat we op één lijn zitten. De connotatie van het woord arrogantie is bij ons verschillend. Onder arrogantie versta ik misplaatst zelfvertrouwen. En helemaal eens met de bewondering voor een NL (niet helemaal) auto in NL gebouwd. Nieuwe klanten in het topsegment naar je toe halen is lastig, zeker als die bij Porsche of Ferrari zitten. Maar dan moet je wel eerst topkwaliteit bouwen, en niet je eigen onzekerheid daarover overschreeuwen in de media of de onbetrouwbaarheid van je product nog eens uitvergroten door een maar niet tot goed functioneren te bewegen F1 stal te runnen of keer op keer vervroegd moeten vertrekken uit Le Mans. Dat vind ik nou misplaatst zelfvertrouwen.
Hij had als ondernemer wat beter naar de uitspraak van Peter Senge; "Think big, start small en be practical" kunnen luisteren

02 okt 2008 16:23

Donkervoort !

02 okt 2008 17:39

amandus schreef:Sluit ik mij eigenlijk wel bij aan , het is niets / het was niets en het zal nooit iets worden

Kijk, en dat klinkt weer zo nederlands als klompen en kaas...

02 okt 2008 17:52

Voel me wel een trotse Nederlander met klompen aan en kaas smeltend in mijn bekkie :D Enigi waar ik niet altijd trots op ben is dat we geen echte sportauto hebben met de motor aan de goede kant en ons snelweg beleid. Voor de rest prima mijn tuinklompen en mn goudse jonge cheese....

02 okt 2008 18:01

Oh ja , en niet te vergeten onze jan-boerefluitje Donkevoort :!:

02 okt 2008 18:26

ben geen fan van Muller, maar heb wel bewondering voor wat ze hebben proberen neer te zetten. Een nederlandse sportwagen. Dus 'het is niets, het was niets en het zal nooit wat worden vind ik niet terecht'. Maar ja, zoveel mensen zoveel meningen!

02 okt 2008 18:42

Helaas is het F1 verhaal niet goed afgelopen maar het was wél een super marketing stunt om Spyker op de kaart te zetten.Ik vond de naam Spyker trouwens wel een goede zet...Blijf het toch een gave auto vinden, zeker ook om te zien, daar is ook een markt voor, denk alleen niet dat veel mensen op dit forum dat ook vinden.Eigenlijk ben ik wel een beetje trots op wat ze aan het doen zijn en ja misschien met $$$ hulp van de Russen gaat het wel lukken.

03 okt 2008 0:20

Wat de naam betreft helemaal gelijk. Spijker heeft een opzich rijke geschiedenis.

03 okt 2008 10:18

Beetje laat, maar mooie stage plek en een fabrieksbezoekje zie ik ook wel zitten. :D

03 okt 2008 10:33

Airhead schreef: Wat ik bedoel is dat het als nieuwe speler moeilijk is klanten van de gebaande paden (Porsche/Ferrari) af te lokken naar iets onbekends/nieuws;


Dacht toch niet dat een Porsche rijder in hetzelfde segment zat als een Spyker.
En is ook zeker niet de doelgroep waar Spyker zich op richt.
Datzelfde geld voor Porsche/Ferrari...
Volkomen onbegrijpelijk dat ze hier regelmatig naast elkaar gezet worden.
Een instap model bij Ferrari is nog altijd veel duurder dan de duurste Porsche.

Dat V.M. op Le Mans probeert te scoren met Spyker en refereerd naar suksessen van Porsche mist enige vorm van realisme, maar niet geschoten is altijd mis :lol:

Ik vind het heel erg jammer dat het mis is gegaan met Spyker in de F1, kijk eens naar dat lelijke Force India geval en vergelijk die eens met de oranje/zwarte Spyker... wat mij betreft was dat iets om trots op te zijn.
Laatst bijgewerkt door Gert op 03 okt 2008 21:48, in totaal 2 keer bewerkt.

03 okt 2008 14:14

Aandelen weer gezakt van Spyker..... gaat ook hier niet goed mee . Zit niges in het merk :twisted:

03 okt 2008 21:36

By the way het is segment en refereren aan; Muller heeft in Autovisie in het 2de jaar toen Spyker naar Le Mans ging (zonder enige testkilometers van betekenis) gezegd dat dit keer Spyker waarschijnlijk de hegemonie van Porsche ging doorbreken. Porsche verscheen dat jaar met 9(!) auto's aan de start met enkele honderdduizenden testkilometers en staat al decennia lang aan de start van Le Mans.
Dan mis je niet enige vorm van realisme, dan lijdt je aan grootheidswaan.

03 okt 2008 21:52

Beetje een reactie van een schoolmeester uit de middeleeuwen.
Leuk dat we er een spellingchecker bij hebben.

03 okt 2008 23:03

Met Muller zijn dierentuin gaat het vast beter , is niet beursgenoteerd.

03 okt 2008 23:49

Gert schreef:Beetje een reactie van een schoolmeester uit de middeleeuwen.
Leuk dat we er een spellingchecker bij hebben.


Raak! (en refereerd is met een "t")

03 okt 2008 23:54

amandus schreef:Met Muller zijn dierentuin gaat het vast beter , is niet beursgenoteerd.

Heeft hij toch inmiddels verkocht aan Boekhoorn?

04 okt 2008 1:30

gast schreef:Meneer Minkema:

- Spelfouten of grammaticale fouten worden nu eenmaal gemaakt, verbeteren daarvan heeft weinig zin en wekt alleen ergernis op.
valt hier in zijn geheel te lezen


Ja, en? Ik erger me wel aan spelfouten en grammaticale missers. Maakt het lezen vervelent.

04 okt 2008 2:07

Als je gaat verbeteren, doe het dan compleet. Je loopt ook het risico dat anderen vervolgens een "dt" fout in je eigen bericht op deze pagina ontdekken en met de Van Dale in de hand tot de conclusie komen dat "afgunst" en "jaloezie" gewoon synoniemen zijn. Met mogelijk nieuwe ergernissen tot gevolg. :wink: :wink:

Vrijwel iedereen maakt hier spelfouten, ondergetekende incluis.

Lijkt me niet te veel gevraagd toch, conformeren aan de huisregels.

04 okt 2008 8:08

Marcel Boekhoorn heeft McGregor toch gekocht of was het mammoet ....weet het het eigelijk niet meer :(
Plaats een reactie