Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

4 cylinder porsches wel of niet

wel
29
53%
niet
26
47%
 
Totaal aantal stemmen : 55

17 nov 2008 21:28

uit zo'n 4 cilinder valt toch best veel te halen dat heeft de turbo s met 305 pk wel bewezen lijkt me en die motor is al 14 jaar oud .

17 nov 2008 21:35

En 350 voor de Turbo RS.

17 nov 2008 21:37

met een top van over de 300 :shock:

17 nov 2008 22:26

en komt die motor dan voor- of achter denk je :twisted: :mrgreen:

17 nov 2008 22:36

4 cilinder boxer , leentjebuur Subura 8)

17 nov 2008 23:08

Een Porsche moet een Porsche blijven. 4 cylinder Turbo is prima, maar hou het wel exclusief. Laat goedkope roadsters aan je dochteronderneming :cheesy: Volkswagen.

Dat ze een opvolger van de Boxster lichter proberen te maken, prima, maar maak echter niet te veel modellijnen. Dat is op dit moment de grote fout van BMW en Mercedes. Lamborghini maakt deze fout niet, ook ferrari niet (o.k. zijn veel kleinere aantallen).

Nog een aparte roadster onder de boxster wordt te veel. Hou de lijnen die te koppelen zijn aan sportief en exclusief. Ga als Porsche geen model maken voor elke niche.

17 nov 2008 23:22

Niet helemaal met je eens , van BMW wel maar Mercedes zeer zeker niet . Vind dat Merecedes zo beetje elke Niche hebben gepakt en de Beamer daar achteraan loopt . Vind de venieuwende Mercedes lijn erg mooi en ik denk ook dat dat hun tussen haakjes redding is geweest :wink:

17 nov 2008 23:30

Dat is ook precies het probleem waarom merken als Lambo en Ferrari het heel moeilijk gaan krijgen het komende decenia.
En zo overdreven zijn de modellijnen bij BMW en Mercedes ook weer niet. Ga eens bij merken als Renault, Citroen en Peugeot kijken :wink:

Maar eerlijk is eerlijk. We zijn in een nieuw tijdperk aangekomen waarin grote zware motoren niet meer passen en sterker nog niet meer nodig zijn. Als je inderdaad ziet wat er uit de kleinere 2 à 2,5 liter 4 cylinder motoren aan koppel en pk's wordt gehaald met ook nog eens veel lager uitstoot.
De maatschappij veranderd en je kunt heel star vol blijven houden aan het idee dat een Porsche alleen een 911 is met achterwielaandrijving, luchtgekoelde minimaal 6 cylinder motor etc etc maar dat wordt simpelweg over een aantal jaren niet meer getolereerd.
Hetzelfde heb je met al die mooie amerikaanse V8 motoren van 6 tot 10 liter gezien. Als je daar nu mee aan komt tel je toch niet meer mee. Vuile energie verslinders wordt er dan meewarig gezegd. Terwijl je 10 jaar geleden nog helemaal de blits was met zo'n bak met 300+ pk's aan boord.

Maar ik ben heel benieuwd. Ik denk dat Porsche zijn naam best wel eer aan zal gaan doen en zal zorgen dat ook uit zo'n kleine naaimachinemotor prestaties worden geperst die iedereen weer achterover zal doen slaan.

17 nov 2008 23:51

ver boven de 200 schreef:....maak echter niet te veel modellijnen. Dat is op dit moment de grote fout van BMW en Mercedes. Lamborghini maakt deze fout niet, ook ferrari niet ...


Ik zeg niks:
Heeft iemand nog een bonus gekregen? Ferrari's nwe GT


:mrgreen:

18 nov 2008 0:14

Ik vind X1 (binnenkort te introduceren), X3, X5, X6 toch echt te veel. 1-serie cabrio naast 3 serie cabrio.

Ben het wel eens met de stelling dat mercedes de laatste tijd mooiere modellen maakt. Maar ook hier SLK naast CLK cabrio. In een ander segment GLK, G-serie, ML serie, GL-serie.

Ook bij audi (naast Porsche mijn favoriete merk voor elke dag) TT cabrio, A3 cabrio, A4 cabrio, kostbaar en overbodig.

Misschien 911 3.4 met 295 pk i.p.v. Cayman??

18 nov 2008 1:04

Hoe meer er aan de onderkant bij komt, hoe bijzonderder onze autos worden :-)

18 nov 2008 1:57

hier alvast een indruk van de volkswagen waarop de kleine speedster gebaseerd zal worden
Afbeelding

18 nov 2008 8:40

ver boven de 200 schreef:Ik vind X1 (binnenkort te introduceren), X3, X5, X6 toch echt te veel. 1-serie cabrio naast 3 serie cabrio.

Ben het wel eens met de stelling dat mercedes de laatste tijd mooiere modellen maakt. Maar ook hier SLK naast CLK cabrio. In een ander segment GLK, G-serie, ML serie, GL-serie.




Je vergeet de mercedes R :!:

18 nov 2008 18:53

Dan maar weer V8 gebrul in de Panamera zo'n 500pk en bijna 2ton schoon aan de haak?
Of toch een 1.4TSI van de dochter maatschappij met 150pk kan trouwens opgevoerd worden tot 193PK dan in een 800kg wegende speedster.
Maar of dit nu exclusief voor komen is :roll:
Het gaat blijkbaar alleen maar om de emissie en co2 uitstoot, dat het gemiddelde van 1 merk naar beneden moet halen.

19 nov 2008 9:40

Gisteren op "Duits journaal" BMW lanceert de eerste 500 mini's met elektromotor; 2 zitter vanwege accu's;actieradius 240 km maar wel 204 pk en een geweldige koppel kromme.

Vanaf 2011 wordt er meer seriematig e.e.a. verwacht....oeps zie nu net dat autoweek -een maand geleden :oops: - er al een item aanbesteed heeft..

Mini E
Laatst bijgewerkt door Roi op 19 nov 2008 9:45, in totaal 2 keer bewerkt.

19 nov 2008 9:43

Ach H2o had ook allang een massa product moeten zijn , eerst zien dan geloven :roll:

19 nov 2008 9:46

H2O is al een massaproduct hoor (in meerdere opzichten trouwens).... :wink:

19 nov 2008 12:22

pete 928 schreef:uit zo'n 4 cilinder valt toch best veel te halen dat heeft de turbo s met 305 pk wel bewezen lijkt me en die motor is al 14 jaar oud .


Dat was wel een 3-liter...

Maar goed, de 2 liter TFSI is ook makkelijk richting de 300 pk te krijgen. Als je dat in een auto mikt die nog geen 1.000 kg weegt...

19 nov 2008 14:45

Roi schreef: geweldige koppel kromme.



Kunnen we eigenlijk nog wel spreken van een kromme? Of hebben we het over een (vrijwel) horizontale lijn. :rabbit: :wink:

19 nov 2008 18:04

"rechte" bananen & k(r)omk(r)ommers mogen nu toch ook :wink: ...dus euh...maar je hebbe gelijk...met een turbo kun je vast een beetje wennen...

20 nov 2008 0:06

Tja, een 4 pitter in een P?

Wat moet je daar als 968 rijder nou van zeggen? het gaat best goed hoor zo'n 4 pittertje in een P :D

grts,

Albert

14 jan 2009 23:47

De 4-cilinder turbo heeft het warm, staat te lezen op Autogeleraaf;

Koelingsproblemen voor proto's Porsche Boxster Turbo.
Porsche schijnt problemen te hebben met het koelen van een nieuwe generatie boxermotoren in prototypes van de nieuwe generatie Boxster en Cayman.

Techneuten laten aan AutoCar weten dat door de centrale positionering van het blok de turbo's te weinig koellucht krijgen aangevoerd.

De nieuwe Boxster en Cayman komen in 2012. Het duo zal in tegenstelling tot het huidige model niet in Finland van de band rollen, maar in Oostenrijk. Naar verluidt gaat Porsche de twee sportwagens dit keer aanbieden met vier- en zescilinder motoren.

15 jan 2009 15:25

GijsCarrera'S schreef:De 4-cilinder turbo heeft het warm, staat te lezen op Autogeleraaf;

Koelingsproblemen voor proto's Porsche Boxster Turbo.
Porsche schijnt problemen te hebben met het koelen van een nieuwe generatie boxermotoren in prototypes van de nieuwe generatie Boxster en Cayman.

Techneuten laten aan AutoCar weten dat door de centrale positionering van het blok de turbo's te weinig koellucht krijgen aangevoerd.

De nieuwe Boxster en Cayman komen in 2012. Het duo zal in tegenstelling tot het huidige model niet in Finland van de band rollen, maar in Oostenrijk. Naar verluidt gaat Porsche de twee sportwagens dit keer aanbieden met vier- en zescilinder motoren.


Je mag toch aannemen dat Porsche die auto van te voren uitvoerig en langdurig testen... voor de productiemodel de deur uitgaat.

Maar ik neem aan dat dit probleem wel wordt verholpen.

16 jan 2009 8:01

Ja, want stel je voor dat de motor ploft en je klanten daar de dupe van worden.... :roll:

18 jan 2009 22:28

tja... dan hoef je maar 4 cylinders te vervangen :twisted: .
Plaats een reactie