Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
24 mei 2009 22:56
MarkS schreef:Overigens is mijn auto bij Multisafe/Turien verzekerd in de categorie "ouder dan 15 jaar". Dat scheelt ook aardig.

Tja - Semi-klassieker verzekering

... daar kan je bijna niet tegen op
25 mei 2009 6:20
Davywag1 schreef:Altijd mooi las je minder premie betaald. Maar eerlijk gezegd vindt ik de huidige voorwaarden en premie welke ik aan Nedasco (via Diks) betaal erg goed. Ik betaal ongeveer €. 460,- per jaar 7500 km dagwaarde 18.000,- bouwjaar 1989, geen no-claim bonus en/of malus.
Reeds 1 keer schade gehad (was een accu van een boormachine in mijn eigen garage opgevallen) en alles werd keurig vergoed.
Dat kan zeker goedkoper Ik betaal nu met een hogere tax. waarde. plus 10.000 km rijden 358 € per jaar.
25 mei 2009 8:08
Olaf schreef:... voor slechts 100 Euro per jaar zou ik niet over stappen

Bij mij is het bijna 10% van de verzekering en heb ik die zogenaamde extra kosten nog niet meegerekend (brief nog niet ontvangen)
Eigen Risico is ook lager
25 mei 2009 17:02
Olaf schreef:Tja - Semi-klassieker verzekering

... daar kan je bijna niet tegen op

Pcies! 10.000km per jaar is dan eigenlijk al veel te veel. Rond de 5.000km valt hij van ellende al bijna vanzelf uit elkaar.
26 mei 2009 0:24
Ik heb ook interesse om mijn 996 cabrio onder te brengen.
26 mei 2009 12:51
Misschien een rare vraag, maar is de verzekering alleen bedoeld voor Porsche's of voor alle Forum-leden. Ik heb zelf een 15 jaar oude M3, en ben op zich best geïnteresseerd in een andere verzekering als dit mogelijk is.
26 mei 2009 15:09
Ik zou ook evt interesse hebben.Ben nieuwsgierig wat eruit komt.Goed idee!
26 mei 2009 16:54
Heb zeker belangstelling, blijf dit volgen
26 mei 2009 19:47
Ik heb zeker ook interesse, blijf dit ook volgen.
26 mei 2009 20:24
Ik heb ook zeker intresse. Ik blijf dit draadje volgen

en ben benieuwd wat er uit komt.
26 mei 2009 20:39
Mark Nauta schreef:Misschien een rare vraag, maar is de verzekering alleen bedoeld voor Porsche's of voor alle Forum-leden. Ik heb zelf een 15 jaar oude M3, en ben op zich best geïnteresseerd in een andere verzekering als dit mogelijk is.
Mark,
Dat zal geen probleem zijn. Echter laat ik niet op de zaken vooruit lopen.
26 mei 2009 22:44
Ik heb Multi Safe ook verlaten , de bekende brief was voor mij ook de aanleiding.
Ben bij Diks gaan "winkelen" .
Aanbod was beter dan bij Multi Safe .
Auto hoeft nu niet meer perse s'avonds in de garage te staan ! Da`s toch wel handig.
Ben in collectieve verzekering zeker geintresseerd
Ger.
26 mei 2009 22:59
Ik heb nog steeds niks gehoord van MultiSafe, maar gok dat ik ook aan de beurt ga komen

Dus, interesse is ook hier gewekt
27 mei 2009 8:45
Nu bij MultiSafe wil er heeeel graaaaag weg! Collectief prima idee.
Jos dank je wel voor de moeite
Groet,
WIM
28 mei 2009 18:03
Heb voor gestemd, daar ik mijn verhaal met Multi-Safe zeker ga beeindigen.
Dus als er een optie is om bij Turien te blijven, doe ik dit graag.
28 mei 2009 20:43
als er iets te verdienen valt ben ik er wel voor , mits natuurlijk aan de voorwaarden die ik nu ook heb bij henk hartog (of beter). Maar of ik veel goedkoper uit zal zijn dan de €480,- die ik nu betaal voor 10.000KM . en voor €22,500 taxatiewaarde waag ik te betwijfelen
28 mei 2009 21:23
Als het goedkoper kan heb ik interesse
28 mei 2009 21:40
In een ander draadje heb ik onderstaande bijdrage geplaatst en ik weet niet of iedereen beide draadjes leest:
"Even een update van mijn vorderingen met de tussenpersoon c.q. met mijn Porscheverzekering:
1.
De tweede afschrijving van € 12,50 heb ik inmiddels ook weer terug op mijn rekening.
2.
Vandaag zelf weer gebeld met Turien. Was een goed gesprek. Turien heeft voor de polishouders die niet akkoord gaan met de provisieberekening een tussenoplossing waarbij Turien rechtstreeks de Porscheverzekering administreert (zeg maar direct writing). Daar wordt door Turien om begrijpelijke redenen niet actief voor geworven. Het is ook een tussenoplossing; mogelijk wordt na verloop van tijd het aldus verzamelde pakket polissen weer bij een tussenpersoon ondergebracht. Want in principe werkt Turien met tussenpersonen. Mijn eigen tussenpersoon raadde aan voor die oplossing te kiezen omdat dan zowel de wagenparkkorting als het lagere eigen risico behouden blijven; vond ik wel prettig meedenken.
Kortom, ik heb mijn keuze voor direct writing bij Turien in een mailtje aan Turien bevestigd en verwacht nu van het gedonder af te zijn èn mijn in mijn ogen gunstige polis loopt ongewijzigd door (en deze oplossing heeft iets van eenvoud in zich)."
28 mei 2009 21:42
Ik ben zeer zeker ook geinteresseerd, met name als het kan zonder een
nachtstallingsclausule
29 mei 2009 9:13
De 2 draadjes beginnen nu wel heel erg veel op elkaar te lijken.
29 mei 2009 13:36
Ben net overgestapt naar ASR via Henk Hertog. Kosten: WA EUR 150, casco 1,5% van de taxatie en max. 10k km per jaar.
29 mei 2009 14:02
De P van jou is voor '88 gebouwd, dus 1,25% van de taxatie waard...toch?
29 mei 2009 14:34
Klopt. Waar haal jij die 1.25% vandaan?
29 mei 2009 15:52
Kreeg inmiddels vandaag weer een brief van Multi-Safe, met daarin de dreiging als het maandelijkse,
servicebedrag niet betaald wordt dat dan de verzekering wordt opgeschort!
Het moet toch niet doller worden met deze firma.
Zeker een reden om er te vertrekken.