Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
22 jan 2010 18:50
Hier ook naar volle tevredenheid een 3600.
23 jan 2010 22:05
Paul II schreef:En is de electronenbron nu weer vol

Nope. Lader bleef halfvol aangeven, ook na 4,5 dagen laden. Startte (dus nog steeds) niet, met startkabels wel, uurtje gereden, uitgezet, weer geprobeerd te starten, niks.

Denk dus accu overleden (of dynamo?). Hij staat nu bij PCA. 'S kijken hoe ze met de Porsche Garantie omgaan in dit geval.
23 jan 2010 22:16
Ik kreeg net een goede tip. Iets met een man met een sleutel.
23 jan 2010 22:32
Weet je trouwens wel zeker dat de lader lang genoeg aan de accu heeft gehangen

Het blijft een onderhoudslader, met een lage laadstroom. Bij mij duurde het ook een paar dagen voordat hij de accu, die absoluut startklaar was, slechts licht ontladen na 2 weken stilstand, volledig vol had. (Optimate 4, vergelijkbaar)
23 jan 2010 22:36
Na bijna 3 dagen op de lader, gestart, niet eens een poging om rond te gaan. Vervolgens met startkabels gestart, ruim een uur (!) gereden, uitgedaan, direct weer gestart, weer helemaal niks, wederom zelfs geen poging om rond te gaan. Ben geen expert (integendeel), maar accu is dan denk ik definitief overleden en/of dynamo.
23 jan 2010 22:43
Ja, dat wordt idd niets meer... Zal zeer waarschijnlijk de accu zijn.
24 jan 2010 11:58
100% een defecte accu. Lang doorrijden en je dynamo geeft ook de geest. Deze neemt nu je complete stroomverzoring voor z'n rekening.
Met een kapotte dynamo gaan je lampen minder fel branden, de ruitenwissers gaan steeds langzamer tot helemaal niks meer werkt en je stil komt te staan.
Even een paar tientjes uitgeven en je bent weer het mannetje!
24 jan 2010 15:19
Na de test van starten via hulpkabels, half uur rijden en bij opnieuw starten weer niks is het beslist de accu: deze neemt geen lading op.
De dynamo is ok anders was je mogelijk niet ver gekomen.
(Vast ook geen laadstroomlampje aan.)
En dat ding kan alleen alles prima aan ook zonder de accu, gaat niet kapot.
De accu is uitsluitend nodig bij starten en misschien nog net bij stationair en veel zware gebruikers, anders niet.
Als de accu nodig was dan zou die na een tijd dus leeg worden getrokken
24 jan 2010 15:37
Nou !!
dat weet ik zo niet !!
heb eens ooit mijn batterij stuk gehad (onderweg) , elfje hield er ook meteen mee op , naar huis moeten liften ,
nochthans zat er pas een nieuwe alternator in ,
nieuwe batterij en geen problems meer
gr Diablo
PS: lampje alt brande ook niet
24 jan 2010 15:42
De accu verzorgt alleen de electra tijdens het starten.
Als deze ook moet bijdragen tijdens het rijden, dan moet de accu na enige tijd toch steeds leeg zijn
24 jan 2010 15:50
Tja , en toch is het zo ,
ervaren
24 jan 2010 16:08
(door)Meten is weten
25 jan 2010 12:53
Rad911 schreef:Ja, dat wordt idd niets meer... Zal zeer waarschijnlijk de accu zijn.
Belletje van de dealer: idd accu vervangen. Zaterdag ophalen. Prijs weet ik nog niet.
25 jan 2010 12:58
geen garantie gevalletje dus?
25 jan 2010 13:02
Weet ik ook nog niet. We'll see.
26 jan 2010 23:33
Ctek 3600, super

,
staat gewoon lekker z'n werk te doen ook een speciale *winterstand*
naar volle tevredenheid
07 feb 2010 13:43
Auto weer in zijn hok, nieuwe accu, (nog?) geen rekening. Wil nu het verloopstukje op de accu zetten:
Kan ik gewoon het schroefje (eerst rood?) eraf halen, verloopstukje erop, aandraaien, en dan idem voor schroefje (zwart). Ik hoef de spanning van de accu niet af te halen? Ben ik nog iets voor de hand liggends vergeten? Zoals jullie zien ben ik totaal niet technisch, en vraag ik het maar eerst na voordat de boel in de fik vliegt of kortsluiting maakt ofzo.
07 feb 2010 14:09
Als er kleine boutjes/moertjes op de accuklemmen zitten waar je aansluitsetje onder past dan gewoon rood op + en zwart op -/massa.
Bij de PLUS oppassen dat je gereedschap geen contact maakt met iets van de auto (kortsluiting met -/massa

).
Volgorde niet van belang.
Niks loshalen verder.