Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
09 maart 2010 18:30
@Marcel, ik stel me wel gratis beschikbaar als chaufeur (
scheeld jouw weer kosten) dan kan jij in de aan te schaffen luxe bandenwagen rijden
10 maart 2010 2:03
horn schreef:Zürich schreef:Een liefhebber monteert geen trekhaak aan een 911!

Wat een bullshit, met alle respect. Als je op die manier meerdere hobbies kan combineren, waarom niet? Liever met een 911 en een catamaran naar Zuid-Frankrijk dan met de family hurse... Dan rij je onderweg ook nog eens met plezier...

Je kan het bullshit vinden of niet, officieel mag je helemaal geen trekhaak monteren onder een 911.
10 maart 2010 2:09
hoe kom je aan die onzin?? Op het kenteken staat maximale treklast geremd 800KG !
10 maart 2010 8:08
Franz schreef:Je kan het bullshit vinden of niet, officieel mag je helemaal geen trekhaak monteren onder een 911.

Geen idee. Juridisch heb ik me er nooit in verdiept. Daar ik een trekhaak alleen gebruik om met het karretje (tuin)afval naar de stort te brengen, zal ik geen trekhaak onder mijn 911 bouwen. Ik erger me alleen aan die stellige opmerkingen dat 'echte liefhebbers geen trekhaak onder een 911 monteren'. Dát vind ik dus bullshit.
10 maart 2010 9:38
horn schreef: Ik erger me alleen aan die stellige opmerkingen dat 'echte liefhebbers geen trekhaak onder een 911 monteren'. Dát vind ik dus bullshit.
Ik niet.
10 maart 2010 12:05
Voorlopig mogen we nog allemaal een uitgesproken mening hebben.
De één vindt het onzin, de ander vindt dat het moet kunnen....
Ikzelf vind het ook onzin....
10 maart 2010 12:23
dannyl schreef:hoe kom je aan die onzin?? Op het kenteken staat maximale treklast geremd 800KG !
Dat is geen onzin. Begin jaren negentig is deze wet aangescherpt en zie je bijvoorbeeld dat de vroege 964 modellen wel een trekhaak mogen monteren en de latere modellen weer niet. Vanaf de 993 vind je er niets meer over terug op je kentekenbewijs. En daarbij zou ik bij de modellen waar het wel toegestaan is uitkijken met wat je erachter hangt omdat het van invloed kan zijn op je koeling van je blok.
En voor de rest zal het mij een zorg zijn wat iemand erachter hangt. Al ga je met een praalwagen op vakantie.
10 maart 2010 12:25
Cloaca schreef:Voorlopig mogen we nog allemaal een uitgesproken mening hebben.
uiteraard mag je dat vinden, dat bedoel ik ook zeker niet. vrijheid blijheid! maar dergelijke statements of iemand met een klassieke 911 en een catamaran erachter ineens geen echte liefhebber zou zijn... bullshit wat mij betreft!
Dat geleuter uberhaupt altijd over 'liefhebbers' -
ik verkoop mijn auto alleen aan een echte liefhebber... wtf? al maakt de volgende eigenaar er een kippenhok van. Wie betaalt bepaalt...
10 maart 2010 12:36
Horn, ik snap helemaal wat je bedoelt.
Ik vind het ook BS.... tevens het geneuzel over "liefhebbers".....
Ik ben van plan om een 911 volledig te verkloten om er een soort off road versie van te maken.... hoog op de poten..... noppenbanden..... bull bar..... enz enz..... nou en..!! Ik ben wel degelijk liefhebber......
10 maart 2010 12:37
doen! en... footoooooooooooo's!!!!!
10 maart 2010 12:49
Het is altijd wel grappig om te zien hoe makkelijk men het geschreven woord verkeerd kan intepreteren. Zo zie je maar weer...... intonatie is iets wat men vaak mist..... niet zozeer bij dit topic..... maar in het algemeen.....
10 maart 2010 12:50
Cloaca schreef:Ik ben van plan om een 911 volledig te verkloten om er een soort off road versie van te maken.... hoog op de poten..... noppenbanden..... enz enz..... nou en..!! Ik ben wel degelijk liefhebber......
Niet 'n erg origineel idee

.. maar kan het wel waarderen
10 maart 2010 12:53
Daar komt de inspiratie wel vandaan Olaf..... en de kleurstelling......
Alleen dan een F-model......
10 maart 2010 12:55
horn schreef:Dat geleuter uberhaupt altijd over 'liefhebbers' - ik verkoop mijn auto alleen aan een echte liefhebber... wtf? al maakt de volgende eigenaar er een kippenhok van. Wie betaalt bepaalt...
Nou is de kans wel ontzettend klein dat een niet liefhebber van 'ons' merk een Porsche gaat kopen dus ergens klopt die redenering wel.
10 maart 2010 12:56
En als je dan een trekhaak neemt, kun je haar in ieder geval meenemen.
10 maart 2010 17:14
Komt deze mevrouw uit Duitsland..??
10 maart 2010 17:21
Cloaca schreef:Ik ben van plan om een 911 volledig te verkloten om er een soort off road versie van te maken.... hoog op de poten..... noppenbanden..... bull bar..... enz enz..... nou en..!! Ik ben wel degelijk liefhebber......
Toch wel met trekhaak, hoop ik?
10 maart 2010 17:26
Nee, zonder trekhaak natuurlijk..!! Een trekhaak zet je natuurlijk niet onder een Porsche..... kom op zeg..!! Ik ben een liefhebber.....
10 maart 2010 19:13
Voor een trekhaak (voor mijn sleurhut) heb ik een Passat en een transporter.... er komt bij mij nooit never een trekhaak onder de P!
10 maart 2010 20:43
Franz schreef:Nou is
de kans wel ontzettend klein dat een niet liefhebber van 'ons' merk een Porsche gaat kopen dus ergens klopt die redenering wel.

Volgens mij zijn er veel (ex-)Porsche-rijders die geen liefhebber zijn van het merk hoor, maar er "gewoon óók eentje gehad willen hebben". Daarvoor en daarna kopen ze iets totaal anders
, zoals bijvoorbeeld een Corvette.
10 maart 2010 21:29
mijn broer heeft een 968 cabrio met trekhaak, best lachen open rijden met een sleurhut achter je aan. tegenwoordig gebruiken we deze auto voor het bootje.
geeft toch nog steeds verbaasde

blikken
en of hij liefhebber is

maak ook van bootje,s
15 maart 2010 1:06
Olaf schreef:'ns kijken waar over 6 dagen en 3 uur dat eerste linkje van je op eindigd

Dat is dus €256,- geworden

ik zou het er niet voor geven
15 maart 2010 1:11
Cloaca schreef:Horn, ik snap helemaal wat je bedoelt.
Ik vind het ook BS.... tevens het geneuzel over "liefhebbers".....
Ik ben van plan om een 911 volledig te verkloten om er een soort off road versie van te maken.... hoog op de poten..... noppenbanden..... bull bar..... enz enz..... nou en..!! Ik ben wel degelijk liefhebber......

Wel allerlei (73) RS-en replica's, 356 replica's, etc, maar deze nog niet zien voorbijkomen: idd doen doen doen!