Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Adios KJN

09 feb 2011 14:06

verbieden moeten ze die 4x4's in Belgie zeker niet. iedereen heeft de vrije keuze.
wel mogen ze, samen met alle bestelwagens, dezelfde snelheidslimieten opgelegd krijgen als het zwaardere vrachtverkeer.
zij die de off-roader echt nodig hebben, kunnen ermee rijden. zij hoeven ermee niet persé tegen 200 km/h over de snelweg toch?
voor de anderen is er de lol dan in één keer af. eens kijken hoeveel KJNen, Rang..ers en andere luxe-camionetten er nog verkocht zullen worden om daarna in te schrijven als bestelwagen om taksen te ontwijken?
dan zijn we ineens ook verlost van de wegenbouwcamionetten die vol met personeel tegen 150 km/h je van het linker rijvak willen bumperen.
ook voor prioritaire voertuigen geen probleem, want die mogen de verkeerswet overtreden onder zwaailicht en sirene (mits de nodige voorzichtigheid).

is dat geen compromis à la Belge zoals er al lang geen meer gezien is 8) (polderen voor de NL-ers :D )

Re: Adios KJN

09 feb 2011 14:17

deepee schreef:wel mogen ze, samen met alle bestelwagens, dezelfde snelheidslimieten opgelegd krijgen als het zwaardere vrachtverkeer.

Dan zijn we ineens ook verlost van de wegenbouwcamionetten die vol met personeel tegen 150 km/h je van het linker rijvak willen bumperen.



En waarom denk je dat deze lieden zich dan wél aan een snelheidslimiet houden?
Los van dat ben ik 't niet met jouw stelling eens, twijfel zelfs of je 't serieus meent. Zou anders eens een keertje meerijden in een Cayenne :wink:

Re: Adios KJN

09 feb 2011 14:20

Liever 150 in een KJN, dan 120 in een Alto.

Re: Adios KJN

09 feb 2011 14:24

Jurgen schreef:
deepee schreef:Dan zijn we ineens ook verlost van de wegenbouwcamionetten die vol met personeel tegen 150 km/h je van het linker rijvak willen bumperen.


"Voordeel" van NL, dankzij ZZP, zitten onze camionetten niet vol met personeel, maar zit de ZZP DGA alleen in het voorzien van dikke wielen en treeplanken ge-chiptunede busje. Met als resultaat niet één busje, maar vier busjes met één ZZP-er achter het stuur. Meer files, meer duwende busjes en gebrek aan parkeerplaatsen rondom iedere bouwput. :wink: Maar goed, dat is allemaal nog lang niet zo erg als die paar SUV-jes! :wink:

Re: Adios KJN

09 feb 2011 14:30

@ Jurgen en Ewout

jawel ik meen dit heel serieus, de discussie is niet ontstaan nav de veiligheid IN de 4x4 maar gaat over de impact bij een aanrijding jegens het andere voertuig of zwakke weggebruiker. dus is er maar één oplossing: de snelheid omlaag.
en handhaving zou in Belgie moeten lukken met het aantal flitspalen en trajectcamera's die nog sneller opschieten dan paddenstoelen in de herfst.

Re: Adios KJN

09 feb 2011 14:31

Nynke vind een KJN helemaal geweldig. Best apart, want verder geeft ze eigenlijk niks om auto's. Ik vind ze wel geinig, maar niet echt veel interessanter dan een normale station, al dan niet voorzien van 4x4.

Werd me laatst een KJN aangeboden met weinig km voor een erg scherpe prijs. Best even over getwijfeld, maar ik doe het vanwege het extreme benzine gebruik (XC70 is een D5) i.c.m. onderdelen prijzen KJN versus XC toch niet.

Re: Adios KJN

09 feb 2011 14:36

Mag ik wel gewoon 130 blijven rijden in mijn Espace? Dit is namelijk geen SUV, maar een MPV.
Of gaan we de snelheidslimiet afhankelijk maken van het wagengewicht en mogen de bezitters van een A8 of S-klasse zich ook tussen het rijtje vrachtwagens gaan begeven...

Ik zie bij de school van mijn kinderen nog al eens een paar mamma's vol gas wegrijden met één hand aan het stuur en een telefoon in de andere hand aan het oor in hun clio.
Veiligheid voor anderen begint bij de bestuurder van het voertuig.

Re: Adios KJN

09 feb 2011 14:54

Ewout schreef:Uiteindelijk verandert er natuurlijk niets en is deze hele discussie ook zinloos.

de belgische ziener schreef:... wat ik heb is goed en al de andere rest is slecht

In twee zinnen de essentie van dit forum weergegeven :twisted:

Re: Adios KJN

09 feb 2011 14:56

Het is allemaal niet zo moeilijk jongens:

Iedereen die een auto rijdt met een catalogus waarde van >€ 50.000,- mag het liefst helemaal niets meer. Niet meer harder dan 120, moet 200% betalen voor parkeren, mag de binnenstad van Nijmegen niet meer in. Niet omdat dit ergens logisch is, maar omdat het gewoon leuk is om onze afgunst te botvieren.

Ben je dat zat, koop iets ouds zonder ABS, ESP, airbags, cats, filters etc. en scheur rustig verder met 150! :lol: :wink: Dit mag ook best een hele oude benz of beemer zijn hoor, geen wegenbelasting, oldtimer verzekering, lekker op gas, prima allemaal. Als het er maar niet te duur uitziet van de buitenkant, want dan worden we jaloers.

It's that simple! :lol:

(nu alleen nog even mijn C3.o ombouwen op gas... :wink: )

Re: Adios KJN

09 feb 2011 15:53

Zouden ze dan ook met een inruilactie komen?

Ik bedoel, mijn o zo gevaarlijke Landrover inruilen voor een voetgangerveilige 964 C4, liefst in het zwart? Past hij mooi bij die andere P:)

Re: Adios KJN

09 feb 2011 16:02

Ewout schreef:Liever 150 in een KJN, dan 120 in een Alto.


nee hoor, liever 150 in een Alto dan 120 in een KJN

Re: Adios KJN

09 feb 2011 16:38

... zo'n Alto is begrensd op 115 Km/uur :idea: :wink:

Re: Adios KJN

09 feb 2011 16:42

En welke Belgische regering gaat dit dan invoeren.... :roll: :mrgreen:

Re: Adios KJN

09 feb 2011 16:48

Olaf schreef:... zo'n Alto is begrensd op 115 Km/uur :idea: :wink:

1.0 Base
Type K10B
Cilinders 3 in lijn
Brandstofsysteem Multipoint-injectie
Aantal kleppen 12
Cilinderinhoud 996 cm3
Boring x slag 73,0 x 79,4 mm
Compressieverhouding 11,0 : 1
Maximumvermogen 50 / 68 kW/pk
Maximumvermogen 6.000 t.p.m.
Maximumkoppel 90 Nm
Maximumkoppel 3.400 t.p.m.
Topsnelheid 155 km/u
Acceleratie 0-100 km/u 14 sec

N.B. De Alto-motoren zijn niet geschikt voor toepassing van LPG.

Need I say more???

Re: Adios KJN

09 feb 2011 16:51

Cazzo Super Veloce schreef: 1.0 Base
Cilinders 3 in lijn
Brandstofsysteem Multipoint-injectie
Topsnelheid 155 km/u


Je moet dan voor de aardigheid ook even de testverslagen lezen ... lange 5 ... komt niet in de buurt van de 120 Km/uur met 'n beetje wind tegen :popcorn:

Re: Adios KJN

09 feb 2011 17:04

M a r c schreef:En welke Belgische regering gaat dit dan invoeren.... :roll: :mrgreen:



Oóít komt er wel weer een regering...maar tegen die tijd kan de wereld er wel heel anders uitzien. :mrgreen:

Re: Adios KJN

09 feb 2011 17:12

Jurgen schreef:.. tegen die tijd kan de wereld er wel heel anders uitzien. :mrgreen:


.. doet me denken aan 'n erg populaire film uit 1979 ..

Afbeelding

... niks geen 'vriendelijke' auto's :mrgreen:

Re: Adios KJN

09 feb 2011 17:48

deepee schreef:@ Jurgen en Ewout

jawel ik meen dit heel serieus, de discussie is niet ontstaan nav de veiligheid IN de 4x4 maar gaat over de impact bij een aanrijding jegens het andere voertuig of zwakke weggebruiker. dus is er maar één oplossing: de snelheid omlaag.
en handhaving zou in Belgie moeten lukken met het aantal flitspalen en trajectcamera's die nog sneller opschieten dan paddenstoelen in de herfst.


En geef dan eens een reden waarom jij in je ondertussen verouderde wagen wel snel zou mogen blijven rijden.
Ben trouwens benieuwd naar de remafstand van een KJN turbo versus een 993 of 944 van 200 naar 0.

Re: Adios KJN

09 feb 2011 17:51

Als er iets is wat enkele jaren geleden veel indruk op me heeft gemaakt, dan is het wel de remvertraging van een (witte) KJN (Turbo), man wat stond die rap stil :res:

Re: Adios KJN

09 feb 2011 18:10

... bijna onveilig om daar als passagier in te zitten :mrgreen:

Re: Adios KJN

09 feb 2011 18:22

Afbeelding :wink:

Re: Adios KJN

09 feb 2011 18:38

Olaf schreef:... bijna onveilig om daar als passagier in te zitten :mrgreen:

vooral ACHTER in... :cheesy:

Re: Adios KJN

09 feb 2011 18:46

Is het alweer vrijdagmiddag? :scratch:

Na een weekje Polen ben ik er wel achter dat Cayenne Turbo the car of choice is voor boefjes uit de UA, LT en RUS.
Wat een frustratie/woede zit daar in die ex-commies. :wink:

Re: Adios KJN

09 feb 2011 19:20

Henk schreef:Als er iets is wat enkele jaren geleden veel indruk op me heeft gemaakt, dan is het wel de remvertraging van een (witte) KJN (Turbo), man wat stond die rap stil :res:



En niet alleen rap stil...mán, zoals die chauffeur toen die kleine vrachtwagen door de bochten stuurde...ongehoord :wink:

Re: Adios KJN

09 feb 2011 19:29

Jurgen schreef:mán, zoals die kleine chauffeur toen die vrachtwagen door de bochten stuurde...ongehoord :wink:


Inderdaad :wink:
Plaats een reactie