Beste forumgenoten,
Het verhaal van Dodo's 996 Cabrio is hier ten einde. Woensdag 03 oktober 2012, op de terugweg uit Engeland, vlak over de Franse grens en dus in België hebben wij onze cabrio total loss gereden op de A18/E40. Op de weg stond best veel water en het regende, onze snelheid lag op een beschaafde 110/120 km/u. Ik heb al veel vaker te maken gehad met aquaplaning, maar deze keer was het of de auto achter door een onzichtbare hand werd opgetild. Voor ik het wist stonden we achterstevoren, de auto spinde nogmaals, raakte een hectometerpaal en raakte in de berm, alwaar we over de kop sloegen in de bermsloot. De auto lag uiteindelijk ondersteboven stil en wij hingen in de gordels. Uiteindelijk konden we onszelf bevrijden, alhoewel de deur moeilijk wat open wilde vanwege de opstaande kanten in de berm. Toen we in de berm stonden en ik mijn hand omhoog hield voor langsrijdende auto's bleek de hedendaagse mens niet zo behulpzaam. Er stopte hélemaal niemand!! Maar ja het regende nogal en misschien had niemand z'n paraplu bij zich

Gelukkig deed mijn telefoon het nog en 112 werkte wel. Met twee ambulances naar ziekenhuis in Veurne voor controle, waar bleek dat mijn vrouw een beetje gescalpeerd was door de kapotte voorruit, midden boven op haar hoofd. Dat komt waarschijnlijk weer goed. Ik had zelf eigenlijk niets.
We hadden de Porsche sinds januari dit jaar en genoten er met volle teugen van. Sinds die tijd ruim 10.000km afgelegd en het meeste lekker open. De auto heeft ons goed beschermt tijdens het ongeval. De poten achter de achterrugleuningen zijn er uit geschoten, waardoor het cabriodak niet verder in gedeukt kon worden. Het afscheid nemen gisterenmorgen bij het schade reparatie bedrijf was best emotioneel. Omdat je de klap weer opnieuw meemaakt, maar vooral ook omdat je weet dat je deze fijne reisgenoot nooit meer zult zien!
Ik zal kijken of ik foto's op mijn album kan plaatsen. Hier zou ik ze liever zien om het "Dodo's 996 Cabrio" verhaal af te sluiten, maar ik weet nog steeds niet hoe ik dat moet doen.
Groetjes, Leon & Jane Pleging - Leiden
Zo, fotootjes staan in mijn persoonlijk album. Wat geweest is, is geweest. We hebben in ieder geval absoluut, eindeloos genoten op de mooie dag tijdens de Jubilee rit vanaf PorscheCenter Rotterdam.
Het mooie nieuws is, dat mijn vrouw gisteren, toen ze haar verhaal (weer) moest doen aan een kennis, zei: Maar ik wil tóch weer een andere!! Goud wijf hé?!?!
Alleen.... Deze vielen we voor vanwege de vaste vleugel, X51, sportuitlaat etc.etc. Zoiets moet maar net op je pad komen en dan nog binnen het budget passen. MAAR.... ALS of eigenlijk wanneer er een nieuwe is, zullen jullie de eersten zijn, die er een plaatje van zien!
Laatst bijgewerkt door
dodootje op 13 okt 2012 14:26, in totaal 4 keer bewerkt.