14 okt 2012 15:19
14 okt 2012 15:28
Enguess schreef:Nog een leuk voorbeeld: als steden zoals New York alle platte daken van de skyscrapers wit zouden verven, dan zou dat massief schelen in de A/C kosten
- ik weet even niet meer precies hoeveel, maar het is significant - dan denk alweer: waarom doen we dat dan niet? En zo is er nog veel meer te verzinnen.
14 okt 2012 15:59
14 okt 2012 16:12
Enguess schreef:1:1![]()
14 okt 2012 16:45
14 okt 2012 16:47
Ewout schreef:Ja, maar dan moeten alle maatregelen die zogenaamd het milieu sparen ook onder de streep een aantoonbaar resultaat hebben.
Het is vaak symboolpolitiek.
Een spaarlamp produceert minder warmte dan een gloeilamp. Het blijkt dat alle gloeilampen tezamen in een woonkamer behoorlijk wat warmte produceren waardoor er minder hard gestookt hoeft te worden.
Ewout schreef:Ik heb inmiddels ook alleen nog maar spaarlampen in huis maar volgens mij gaan die krengen net zo snel stuk als de gewone gloeilampen en is de winkel die ze verkoopt de lachende derde.
Ewout schreef:De productie van een auto laat een behoorlijke ecologische voetafdruk achter toch hoor ik regelmatig plannen om oudere auto's uit stadscentra te weren om op die manier mensen te dwingen om hun oude auto halverwege zijn leven in te ruilen voor een nieuwe, alsof de fabrieken die de materialen produceren waar deze auto van gemaakt is geen schadelijke stoffen de lucht inblazen.
Ewout schreef:Iedereen moet een electrische auto maar hoe wordt deze electriciteit geproduceerd en hoe slecht voor het milieu zijn de accu's waar deze electriciteit in wordt opgeslagen?!
Ewout schreef:Het is goed dat men op zoek gaat naar alternatieven maar ik krijg altijd een beetje jeuk in mijn liezen van dat eeuwige wijzen met het vingertje naar anderen terwijl men zelf misschien toch niet zo groen bezig is als men stiekem denkt.
Niet persoonlijk naar jouw gericht overigens