12 okt 2013 22:22
12 okt 2013 22:42
12 okt 2013 22:46
12 okt 2013 23:14
PeterB schreef:De 964 wordt hier de laatste tijd behoorlijk opgehemeld maar is dat wel terecht ?
Na 3 jaar een 964 gehad te hebben heb ik hem verkocht, 8mnd geen Porsche en nu een 996 mk1 (jawel, die lelijke)
Na enige tijd gereden te hebben met de 996 is mijn conclusie dat de 964 'just another old car' is met alle nadelen.
Het uiterlijk is mooi, maar ja dat zijn bijna alle Porsche's
Maar voor de rest?
Het motorgeluid is wel mooi maar na een uur of wat ben je er echt wel klaar mee.
Rij eigenschappen wel oke maar niet bijzonder goed, altijd oppassen en handjes goed op stuur houden.
En dat is nu het mooie van de 996, rijdt nog mechanisch (afgezien van psm) en zoveel beter dan 964.
Geluid is bij normaal rijden op de achtergrond en boven de 4000 toeren super.
Airco en comfort goed zonder dat de sportiviteit verloren gaat.
En dat iedereen de auto zo lelijk vindt is voor mij juist een aankoop argument geweest (ik vind het juist een mooi ontwerp!)
En gelukkig zijn ze nog lekker betaalbaar want die prijzen van de oudere Porsche's slaan nergens meer op.
Zo kom maar op......
13 okt 2013 10:54
13 okt 2013 11:45
Johannvb schreef:Voor de proefrit had ik nog de idee dat Porsche sinds de introductie van de Boxtser/996 niet meer cool zijn en dat de nieuwe 911 geen sportauto was maar een GT. Niet gebaseerd op eigen ervaring, maar vooral wat ik overal las. Ik was overtuigd dat Porsche hun ziel kwijt is geraakt. Na ongeveer 5 minuten was ik vergeten dat ik in een nieuwe 911 zat, ik was echt aan't genieten. Wat een wagen!
13 okt 2013 12:03
13 okt 2013 13:18
13 okt 2013 14:11
PeterB schreef:Het is een 996 uit 2001, een van de laatste mk1's. Origineel uitgerust met sportonderstel en sportstoelen verder weinig opties.
En lekker zwart/zwart uitgevoerd.
13 okt 2013 16:48
13 okt 2013 17:07
erwin996 schreef:912 schreef:Nou, als ik in een 991 zit heb ik echt wel het gevoel dat deze twee keer zo groot en twee keer zo zwaar is als mijn 'A-model'...
Natuurlijk. Daarom is een 991 ook geen 912. En daarom is 2013 ook niet 1968.
13 okt 2013 17:31
13 okt 2013 17:32
steef schreef:En welke Ferrari van de afgelopen 10 jaar of de komende 10 jaar heeft nog iets toe te voegen?
13 okt 2013 17:33
13 okt 2013 17:33
Stephan911 schreef:@ peterb, hoe kun je een 996 of welke 911 nou ook, lelijk noemen![]()
![]()
Ze zijn stuk voor stuk gewoon top gelijnd, de bloedlijn is al 50 jaar herkenbaar 911 en dus G O E D ! ! ! !
Moest t gewoon ff kwijt, fijne zondag
13 okt 2013 17:49
steef schreef:En welke Ferrari van de afgelopen 10 jaar of de komende 10 jaar heeft nog iets toe te voegen?
13 okt 2013 19:28
13 okt 2013 20:04
13 okt 2013 20:10
13 okt 2013 20:18
frankv schreef:ik geloof niet dat een 996 aan de hele "ownership experience" van een 964 kan tippen.
13 okt 2013 20:54
PeterB schreef:@ stephan911
Ik vind Porsche's niet lelijk! Ik heb er niet voor niets een stuk of 10 gehad.
Het ging mij erom dat sommige modellen wel heel erg opgehemeld worden terwijl ze niet eens zo bijzonder zijn.
En dit gebeurt ook andersom, er zijn modellen die afgekraakt worden zonder enige kennis van zake.
13 okt 2013 22:22
13 okt 2013 22:52
En ik niet alleen als ik zo naar de gemiddelde vraagprijzen van een 964 kijk.
13 okt 2013 22:54
13 okt 2013 22:58