Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: C2 of C4?

20 okt 2013 20:42

Franz schreef:
jeff_911 schreef:Is die goede reden niet dat een GT3(RS) een homologatie model is voor het FIA GT3 klassement, waarin je max. twee aan gedreven wielen mag hebben? Meestal zijn dingen uitgesloten in racerij als ze voordeel bieden....

Nee want de Gallardo gt3 heeft namelijk AWD.

@EriC4C: Dat is een keuze inderdaad.

uhm, nee?

http://en.wikipedia.org/wiki/Reiter_Engineering

The Lamborghini Murciélago R-GT is a racing version of the Murciélago, built by Reiter Engineering with development aid from Audi Sport. The R-GTs have been modified from their production versions, most notably by removing the four-wheel drive system to comply with FIA, ACO, and JAF regulations. The R-GT retains the standard Murciélago V12, but has air restrictors to manage the power output.
The Lamborghini Gallardo GT3 is a racing version of the production Gallardo, adapted to comply with the FIA's GT3 class category. Once again, the car's four-wheel drive system has been removed, and modifications made elsewhere to adapt the car for safety and performance.


De straatversie vd Gallardo heeft wel AWD, maar staat dus ook verder van de GT3 versie af. Porsche houdt het mooi het zelfde, zodat je straat GT3 echt lijkt op de racers.

Re: C2 of C4?

20 okt 2013 23:17

Enguess schreef:
horn schreef:Dat is het met een C4. Hij gaat later, maar als hij gaat hou je hem niet. Maar mijn tegenwerping voor 80-90% van de mensen die hier vraagt "C2 of C4?" is: Hoe vaak ga jij met je nieuwe Porsche op de limiet (van de auto, niet van jezelf!) terechtkomen? Ik durf te zeggen bij normaal weggebruik: (bijna) nooit.

Nu maar even serieus dan: waarom houd je hem dan niet? Voordeel van 4wd in overstuur situaties is toch juist dat je hem er dan op het gas "uit kan trekken".

Horn heeft volgens mij gelijk dat je een slippende c4 niet houdt. Ik ben wel een 9-11 analfabeet en heb me nog nooit moeten redden door gas te geven in een slippende 9-11. Maar denk je dat de wetten van de natuur niet gelden voor een Porsche?
Mijn ervaring met 4x4 op een land rover op ijs, is dat je niet weet waar je uitkomt eens je slipt. Met dezelfde rover in achterwielaandrijving vond ik dat ik zelfs minder vlug slipte en vooral dat ik nog kon bijsturen. Je banden zijn het enige wat je op de weg houdt. Die banden hebben een welbepaalde wrijving en meer kracht kan je er niet mee overbrengen. Als de middelpuntvliedende kracht in een bocht hoger is dan de wrijvingskracht (of eigenlijk afschuifkracht van dat dunne laagje rubber wat achterblijft op het wegdek), ga je glijden, én met 2 én met 4 wielaandrijving. Als je met 4 wielaandrijving, door meer grip, later gaat slippen, zit je dan niet meteen over de limiet?

Re: C2 of C4?

20 okt 2013 23:52

Ben toen nog 4wd had,paar keer verrast door uitbrekende auto op de limiet! Nu heb ik meer contrôle via stuur en gaspedaal en voel beter hoe ver ik kan gaan! En ja,ik zoek de limiet wel eens op en dat op mijn leeftijd 8) :wink: 2wd :thumleft:

Re: C2 of C4?

20 okt 2013 23:56

Ik denk dat er bijna lees geen 4x4 zijn
Waar je met gas bij de auto eruit haalt,
Remmen allemaal automatisch bij en verdelen de aandrijving

Re: C2 of C4?

21 okt 2013 0:20

@rob,het is al laat geloof ik :mrgreen: :drunken: :wink:

Re: C2 of C4?

21 okt 2013 0:23

Was een reactie op engues,
Weet dat jij al enige tijd een "echte" c2 rijdt :-)

Re: C2 of C4?

21 okt 2013 1:07

Tja, had ooit een 97'er A4 1.8 met quattro. In de sneeuw trok ik hem met speels gemak uit een serieuze overstuursituaties door simpelweg gas te geven. Werkt met een voorwielaandrijver overigens net zo.

Maar goed: ik heb dus nooit een 911 4 gereden. Geloof jullie allemaal op jullie woord! Was gewoon benieuwd.

Re: C2 of C4?

21 okt 2013 9:22

jeff_911 schreef:
Franz schreef:
jeff_911 schreef:Is die goede reden niet dat een GT3(RS) een homologatie model is voor het FIA GT3 klassement, waarin je max. twee aan gedreven wielen mag hebben? Meestal zijn dingen uitgesloten in racerij als ze voordeel bieden....

Nee want de Gallardo gt3 heeft namelijk AWD.

@EriC4C: Dat is een keuze inderdaad.

uhm, nee?

http://en.wikipedia.org/wiki/Reiter_Engineering

De straatversie vd Gallardo heeft wel AWD, maar staat dus ook verder van de GT3 versie af. Porsche houdt het mooi het zelfde, zodat je straat GT3 echt lijkt op de racers.

Dat is toch ook wat ik zeg? De Gallardo GT3 heeft AWD terwijl de Gallardo GT3R dat niet heeft. Met andere woorden, een homologatie-model hoeft dus niet dezelfde aandrijving te hebben als het FIA goedgekeurde model. Dus al zou de 911 GT3 een homologatie-model zijn van de GT3-klasse (wat het niet is want dat is de 911 GT3RS) hebben ze de vrije keus om te kiezen voor AWD of niet.
Overigens bestaat de 911 GT3 al heel wat jaartjes langer dan het FIA GT3-klassement. Dat begon pas in 2006. Dus dat lijkt me niet de reden dat ze gekozen hebben voor RWD.

Re: C2 of C4?

21 okt 2013 12:36

Ik heb een Carrera 4 996 inmiddels,.. ben er zeer tevreden mee,

Ik wou voor de aanschaf sowieso een handgeschakelde, en hij moest zwart zijn, met liefst geen achteruitwisser en moest ook coupe zijn, vanwege de 911 daklijn ook te behouden.

Dat alles is het ook geworden, of het een c2 of een c4 zou worden heb ik me niet zo druk gemaakt,
het is maar 50kg extra wat ik op totaal wagengwicht erg vind meevallen, plus dat ie door het differentieel voorin nu net iets meer gewicht in de neus heeft wat zeker bij hogere snelheden best aangenaam is.

Ik geef em echt wel es de sporen, en hou van sportief rijden daar waar het kan en dat gaat heel strak met de c4, ik heb er zeker geen spijt van, we hebben in het verleden ook een c2 996 gehad en merkte daarbij vergeleken eigenlijk niet echt verschil, dat was dan een cabrio en dus kwa gewicht bijna gelijk aan die wat ik nu heb. Maar kwa sturen allebei superstrak :thumleft:

Er is met de 997 c2 en c4 eens een test gedaan op een bochtig circuit en is gebleken dat de c4 paar tienden sneller het kunstje deed ! 8)

Re: C2 of C4?

21 okt 2013 13:05

Enguess schreef:Tja, had ooit een 97'er A4 1.8 met quattro. In de sneeuw trok ik hem met speels gemak uit een serieuze overstuursituaties door simpelweg gas te geven. Werkt met een voorwielaandrijver overigens net zo.

Maar goed: ik heb dus nooit een 911 4 gereden. Geloof jullie allemaal op jullie woord! Was gewoon benieuwd.



In de sneeuw ben ik helemaal met je eens
Heb ik zelf ook vaak gedaan met de 964

Re: C2 of C4?

22 okt 2013 10:59

De mening van Top Gear

Re: C2 of C4?

22 okt 2013 11:15

Jip schreef:De mening van Top Gear


Jup, dat filmpje bedoelde ik, ''the Carrera 4 was half a second faster , than the carerra 2, but the Carrera 2 was the nice'r one to drive 8)

ach, allebei gewoon top :drive:

Re: C2 of C4?

25 okt 2013 15:42

Tja bij mij geen moeilijke keuze....... licht voorin al een motor dus moest de aandrijving wel naar achteren.....

Enneuhh een C4 en een C2. Als ie maar goed en mooi is.
En ja voor mijn ultieme droomporsche is de keuze al wel gemaakt..... een 964 jubi dus hoef ik dan niet meer twijfelen wat te nemen. Nu alleen nog de echo uit de beurs :oops:

Re: C2 of C4?

09 jan 2018 23:19

horn schreef: F*ck, ga ik in de winter een probleem krijgen met de mini.


Welke winter? :mrgreen:

En dat Top Gear filmpje stond al in een eerdere post.

Re: C2 of C4?

09 jan 2018 23:36

Nog een C2 vs C4 topic. Uit 2013! :mrgreen:

Re: C2 of C4?

09 jan 2018 23:42

Ik zie de sterretjes al vliegen geloof ik ... niet goed opgelet bij het browsen ... en dan in het verkeerde topic posten ... grrr ... C2 C4 wie kan het mij nog eens uitleggen? :fail:

Wel lekker verwarrend nu zo alle2 de topics bovenaan! Sorry :mrgreen:
Plaats een reactie