Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 16:41

pfff wat een geld zo,n 8C :shock:


wel mega vette bak 8)


.

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 16:45

Cazzo Super Veloce schreef:
MickRS schreef:
Nine-eleven schreef:En dat mooie, maar onpraktische blik, maakt mij in ieder geval een beetje meer gelukkig en kan ik er iedere dag van genieten.


Hoezo onpraktisch? Ik heb een 911 juist OMDAT ie praktisch is... Noem mij een sportauto die praktischer is!

8C
roest niet, ploft niet, meer bagageruimte


Yep, errug mooi. Maar geen achterbank(je)...

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 16:46

Zou er mn kinderen voor verkopen
(als iemand ze wilde hebben...)

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 16:47

Waarom wil ik een Porsche is meer de vraag bij mij, en de antwoord is omdat ik al 20 jaar Porsche rijd en ik zonder een Porsche niet geukkig ben. mijn favoriete quote

"A Porsche in times of no sex is better than sex in times of no Porsche"


:mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Johann op 25 feb 2014 20:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 16:53

Cazzo Super Veloce schreef:Zou er mn kinderen voor verkopen
(als iemand ze wilde hebben...)


:lol:

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 16:57

De vragen waren: Waarom willen we eigenlijk een snelle sportwagen als bijvoorbeeld een 911? Waarom wil JIJ een 911?
Wat moet je er eigenlijk mee?

Die van mij is niet zo snel, dus dat scheelt.

Gewoon omdat het een mooie auto is (zeker de 964 en eerder in mijn ogen) en omdat het kan.
Gewoon van genieten, wat een ander er van vindt maakt me niet uit (hoewel ik het wel heel leuk vind als ik een opgestoken duim krijg, of als iemand een compliment geeft).

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 17:03

voor mij ze zeurt nooit :shock: :mrgreen: :wink:


.

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 17:05

Clemento schreef:
steef schreef:...

Eigenlijk ook geen 912 maar voor nu liever 944 omdat dat in mijn geval de verstandigste keuze is momenteel.
Die oudjes erg mooi maar te veel last van roest en geen garage om te stallen.
De 911 valt om die reden al helemaal af, gewoon zonde om in de regen buiten te stallen.


(Over smaak valt niet te twisten. :mrgreen: )
Bij mij valt (voorlopig) een 914 af om de zelfde reden als bij jou een 911.

En een 924S ziet er imo beter uit en modeljaar 1988 loopt beter dan een 944-I, omwille van iets lager gewicht en betere stroomlijn. Ook weer ratio en emotie dus.


Een 914 is nog VW en toch ook nog meer een Porsche-ontwerp. Een oer-sportwagen is laag, licht, met weinig vermogen en toch grootse prestaties. Ipv die hedendaagse zware 911s. :twisted: Met 914 kom ik denkelijk in de merkentrouw en de belevenis, de sfeer, waarvoor iemand wil betalen. Vader reed hoofdzakelijk zwarte kevers en kocht ooit bijna een Porsche, de 914 werd het niet omwille van het gezin, de 911 werd het niet omwille van kosten. Toch wil ik nog wel een 914. Eentje die ik als schooljongen iedere dag per fiets voorbijreed.

Maar als er me iemand wil bekeren met een ritje 911, altijd paraat. 8)

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 17:19

Nine-eleven schreef:
Vooropgesteld is het natuurlijk een subjectief gegeven, de één houd van de moeder, de ander van de dochter.


Of van beide.............. :twisted: :mrgreen:

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 17:21

Ook heel mooi, maar geen kinderzitjes achterin...

Edit: was reactie op cazzo's 8C, maar moest blijkbaar eerst door NSA worden goedgekeurd :-)
Laatst bijgewerkt door Targa Floriaan op 25 feb 2014 19:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 17:24

drknauf schreef:pfff wat een geld zo,n 8C :shock:

wel mega vette bak 8)

Inderdaad AfbeeldingAfbeelding , maar ik zou al genoegen nemen met de 4C Afbeelding als vervanger van mijn 911 indien deze ook als cabrio leverbaar zou zijn hoor :D

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 17:38

Heb de 4c laatst zien rijden. Daarvoor had ik m een beetje afgedaan als een Elise kopie... Dat istie dus niet 8)

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 18:01

MickRS schreef:
Nine-eleven schreef:En dat mooie, maar onpraktische blik, maakt mij in ieder geval een beetje meer gelukkig en kan ik er iedere dag van genieten.


Hoezo onpraktisch? Ik heb een 911 juist OMDAT ie praktisch is... Noem mij een sportauto die praktischer is!


Een 911 . . . een praktische sportauto :shock: :?:
Van alle meer dan uitstekende eigenschappen van de 911, daar zou ik praktisch toch niet onder willen laten vallen.
De wekelijkse boodschappen doen . . . een kratje bier of een paar dozen wijn wordt al lastig.
Kinderzitje achterin (bij mij kan dat sowieso al niet) . . . als je een hernia op wil lopen.

Nee, een Audi A4 RS Avant bijvoorbeeld, die zou ik ondanks de meer dan sportieve aspiraties die deze auto heeft, niet direct een sportauto willen noemen . . . maar praktisch daarentegen weer wel.
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld een Volvo V70 R. Snel? Ja - Sportief? Mwaaah - Praktisch? Absoluut.

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 18:15

Mijn twee meiden hebben vakantie. Ben net naar zo'n binnenspeeltuin gereden. En op de terugweg nog even boodschappen gedaan bij de supermarkt. Gewoon in mijn 911. Doet ie net zo makkelijk als dik 200 op de autobahn, schandalig hard over een dijkweggetje of met het hele gezin een weekje naar Frankrijk. Daarom een 911, dus...

Enne Audis, Volvos, BMWs en al dat soort spul is niet aan mij besteedt... Zijn geen sportauto's.

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 18:31

Met het hele gezin in een 911 naar Frankrijk :shock:

Huur je dan een tent op een nudistencamping ofzo?! :lol:

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 18:50

Yep! :lol:



Je zult verbaasd staan hoeveel je mee kan nemen in een 996. Reservewiel eruit en je hebt een flinke kofferbak. Ook kun je nog heel veel kwijt achter de achterbank; loopt erg diep door. Dak kan dan niet open, maar dat is voor de heen en terugreis niet zon probleem. Week een huisje gehuurd en echt niet erg moeilijk hoeven doen met de hoeveelheid bagage... En dan heb ik nog drie vrouwen ook in het gezin. :roll:

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 19:47

Met het hele gezin in een 911 naar Frankrijk :shock:

Huur je dan een tent op een nudistencamping ofzo?! :lol:

Whaha.... :mrgreen: :cheers:

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 20:25

Een Porsche is nooit mijn droomauto geweest, kwam nooit in me op. Vond er ook niet veel aan. Altijd al Ferrari-fan geweest. En sinds de 360 Modena Challenge Stradale uitkwam toen ik 14 was, ben ik al verliefd op die auto. Maar ja, die prijs is absurd, evenals de onderhoudskosten. Desondanks is en blijft Ferrari mijn favoriete merk.

Tot 3 jaar geleden, toen mijn pa een Porsche kocht. Veel auto's gezien tijdens de aankoop, veel rommel, tot die ene perfecte. 17.000km op de teller, een 996 Carrera 2 handgeschakeld uit 2002. Precies zoals hij hem wilde, zwart met een grijs interieur. Sindsdien is de liefde voor het merk enorm gestegen, wat resulteerde in de aanschaf van 2 911's van mij, en hij een Panamera Turbo als DD. Leuke hobby om te delen met je vader. De boekenkast van boeken over Porsche begint trouwens al aardig uit te puilen.

Niet voor niets is dit dan van toepassing op mijzelf (ook al heb ik gelukkig geen kinderen):

Afbeelding

Maar toch... ooit komt er die Ferrari. Naast de Porsches dan natuurlijk!

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 21:02

Dennis: dus eigenlijk uit 'armoede' toch maar een 911..... :mrgreen: Anders was het toch een Ferrari geworden!!! :cheers:
Waarom, wat is er nou zo bijzonder aan een Ferrari! Waarom, als we het kunnen betalen dan toch een Ferrari (erbij)?

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 21:07

Hetzelfde als men zegt: waarom een Porsche?

Bij de ene auto heb je zo'n gevoel dat je bij een andere niet hebt. Zo vind ik bijvoorbeeld een Austin Healy of een MG absoluut geen zak aan, terwijl ik een early E-type helemaal geweldig vind. Emoties, emoties..

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 21:14

Cruijf zei ooit: "je gaat het pas zien, als je het door hebt'. Zo was het bij mij ook, na een proefrit was ik verkocht. En best praktisch nog zo'n 3.2 of 964. Vakantie me z'n 2 gaat prima, zelfs de hond kan mee.

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 21:58

Wij zijn nog met zijn vieren op de wintersport geweest, mét de 964! Incl. halve ski-uitrusting, maar toen waren de kids nog wel klein, maar wel al skiënde!
Beetje puzzelen in het vooronder, onder de stoelen, in de vakken, kids ingebouwd, want ze wilden ook nog kussens mee en dekentjes :shock:
Ze hadden het gezellig, maar dat zou nu niet meer gaan, zijn uit de kluiten aan het groeien. Dat was een speciale reis, die ik en de koters nooit meer zullen vergeten!

Maar na 7 jaar dagelijks gebruik, ging de auto me toch vervelen. Stond in de garage. En ik vond hem niet speciaal genoeg meer om hem te houden.
Jammer, want dit was toch mijn droomauto? Wat is er nou gebeurd? Té vaak gebruikt? Ik weet het niet, maar er komt geen 964 meer terug. Hoe mooi die ook is.

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 22:32

Het is al gezegd, maar voor mij de jongensdroom die ik me als kind reeds heb voorgenomen te vervullen.
Iconisch model, betrouwbaar en min of meer praktisch.
En nu de droom in de garage staat voelt het gewoon goed :ba: ...

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 22:40

Ik ben autoliefhebber met een voorkeur voor sportieve auto's. Merkje, land van herkomst, prijs maakt niet veel uit zolang een aantal zaken kloppen... een auto moet je raken (rijgedrag, geluid, etc.) en je als bestuurder betrekken (niet alles wegfilteren). Zie de top 100 van Evo, veel auto's in die lijst vind ik gaaf:
http://www.evo.co.uk/features/features/ ... 10091.html (onderaan linkjes naar de rest)
Wel heb ik een voorkeur voor achterwielaandrijving, atmosferische motor, een relatief laag gewicht en iets waar het dak van open kan. Duitse kwaliteit vind ik ook een pre. Een TVR weet ook de juiste zintuigen te raken, maar dat flikkert al uit elkaar als je ernaar kijkt. Zou dat daarom nooit aanschaffen.

Als liefhebber van sportieve auto's kun je niet om Porsche heen. Aangezien Porsche op dat gebied tot de top behoort is het ook een jongensdroom en begeerlijker dan een andere auto. Maar zet mij in een 205GTI van 1000 euro en ik heb ook de grootste plezier. Heb een hekel aan mensen die merkblind zijn en de rest niets vinden.

Re: Psychologie van de 911

25 feb 2014 22:49

steef schreef:Wij zijn nog met zijn vieren op de wintersport geweest, mét de 964! Incl. halve ski-uitrusting, maar toen waren de kids nog wel klein, maar wel al skiënde!
Beetje puzzelen in het vooronder, onder de stoelen, in de vakken, kids ingebouwd, want ze wilden ook nog kussens mee en dekentjes :shock:
Ze hadden het gezellig, maar dat zou nu niet meer gaan, zijn uit de kluiten aan het groeien. Dat was een speciale reis, die ik en de koters nooit meer zullen vergeten!

Maar na 7 jaar dagelijks gebruik, ging de auto me toch vervelen. Stond in de garage. En ik vond hem niet speciaal genoeg meer om hem te houden.
Jammer, want dit was toch mijn droomauto? Wat is er nou gebeurd? Té vaak gebruikt? Ik weet het niet, maar er komt geen 964 meer terug. Hoe mooi die ook is.


Daarom mijn is mijn Porsche ook niet de DD.
Dan ben je er na een tijdje wel op uitgekeken, denk ik.
Nu is de spanning van het starten en rijden na een paar weken stilstand echt super :thumleft:
Plaats een reactie