Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: golf tegen 911

19 apr 2014 19:40

Tja, ik lees net ook dat veel Porsche rijden omdat ze denken (dachten) dan het meeste vermogen te hebben / het snelste te zijn. :roll:

19 apr 2014 19:54

De Golf R400: onder de 4 sec naar de 100 ;-)

http://www.ponpersportaal.nl/volkswagen ... et-400-pk-

19 apr 2014 20:15

Sprinttijden zijn leuk, maar de fun begint pas als de weg begint te krullen.
Rondetijden zeggen meer, Ringtijden zeggen nóg meer.
Daarnaast vind ik de lage zitpositie een groot pluspunt van sportwagens zoals Porsche, dit heeft de Golf niet.
Kan wel, maar dat zit je tegen het dashboard van die Golf aan te kijken.
De Golf GTi en R is een fantastische auto maar geen sportwagen, rijdt heerlijk maar je weet weer wat je mist als je in de P stapt :D

19 apr 2014 20:23

De meeste lufties worden idd door de huidige GTI'-tjes, OPC-tjes en Cupra-tjes goed bijgehouden maar ik zie nog bar weinig mensen hun hoofd omdraaien als die 'petjes' eens flink gasgeven. Das bij onze P's toch mooi anders. :cheers:

19 apr 2014 20:59

Tja, en nu verloochen ik mijn verleden (ben voor het petjes tijdperk voorzitter van de GTI Club Holland geweest), maar het blijft met alle respect nog steeds een GOLF . . .

En de gemiddelde Nederlander ziet veelal het verschil niet eens tussen de een of andere Blue-Motion, GTI of R variant . . . een Porsche daarintegen herkennen ze allemaal wel.

19 apr 2014 22:04

MickRS schreef:
horn schreef:in die mooie blauwe kleur die ASW ook heeft

Alpine blauw 8) :drive:

Nee, Le Mans Blue :drive:

On topic: mijn daily beamer doet de sprint in 4,7 seconden waarbij vooral het koppel wat continu voorhanden is indrukwekkend blijft. Toch na een drukke periode met veel buitenland reisjes vandaag een enorme smile op mijn gezicht (en die van mijn zoon) getoverd door ff met die hobbel P een stukje te cruisen :drive: 0-100km/u? Ik weet het niet! Reed met een paar km/u de garage uit en de lol was geboren :thumleft:

19 apr 2014 22:25

Franz schreef:Maar goed, laten we eerlijk zijn. 350pk voor een 911 in deze tijd is wel een lachertje natuurlijk.

let wel dat je de PK's van een P niet 1 op 1 kunt vergelijken met een andere wagen. tel er eerst 50PK bij op en dan pas vergelijken met niet P's. Het is ook afhankelijk van waar ze de PK's meten

20 apr 2014 9:47

Het 'verrmogensgat' tussen onze Porsches en die andere meuk is idd kleiner geworden de laatste decennia maar dat geldt ook voor de diesels vs benzine motoren. Een beetje (turbo) diesel doet niet onder voor een benzine versie.

De 'lichtste' diesel die er op dit moment te koop is heeft al meer PK's dan de Mercedes 200D die wij thuis vroeger hadden.

20 apr 2014 10:26

mbembe schreef:
Franz schreef:Maar goed, laten we eerlijk zijn. 350pk voor een 911 in deze tijd is wel een lachertje natuurlijk.

let wel dat je de PK's van een P niet 1 op 1 kunt vergelijken met een andere wagen. tel er eerst 50PK bij op en dan pas vergelijken met niet P's. Het is ook afhankelijk van waar ze de PK's meten

Pk is pk. Of het nu uit een Lada komt of een Lamborghini, dat maakt geen verschil. Veel belangrijker zijn het maximaal aantal toeren wat een motor kan draaien en op welke snelheid de auto afgeregeld is. Een Porsche met een kortere overbrenging is de baas over iedere getunede Golf. Ook met minder vermogen. Maar dat neemt niet weg dat de huidige 911 gewoonweg zijn maximale grootte en gewicht heeft behaald. Dus zal men het moeten oplossen met vermogen.

20 apr 2014 11:06

Enguess schreef:We gaan toch niet generaliseren he.... Ik heb ook een golf - maar geen petje :evil:
Afbeelding

Enne, tegen een 930 uit die tijd had 'ie geen kans. Lekker belangrijk.

Mooi! Was een van de eerste autos waar ik in reed, van mn moeder. Lhasa groen metallic, 1.8, 112 pk. Heerlijke brom uit de uitlaat.

20 apr 2014 11:14

Zo'n Golf GTI van de eerste generatie was destijds een van de droomautos voor de jongere generaties. Ging voor die tijd natuurlijk hartstikke hard. Rood biesje in de grill en een zwarte gespoten raamlijst in de 3e deur. Heb echter nooit begrepen wat 'rabbit' op de achterkant nu eigenlijk betekende.

20 apr 2014 11:39

Reesmees schreef: Heb echter nooit begrepen wat 'rabbit' op de achterkant nu eigenlijk betekende.
De Amerikaanse benaming. VW Rabbit :wink:

20 apr 2014 11:59

Ook nooit begrepen, waarom die Amerikanen weer zo nodig een andere naam eraan moesten geven..
Gelukkig zijn ze paar jaartjes later alsnog verstandig geworden.

20 apr 2014 12:07

Vind Rabbit anders een juiste benaming http://youtu.be/xZlJ-EWfhtI :mrgreen:

20 apr 2014 12:15

Ik vind dat de standaard sprint van 0 - 100 km/h een beetje uitgehold is, nu de eerste sportwagens rond de 3 s. zitten of zelfs eronder.

Misschien moeten we gaan vergelijken de 0-160 km/h, ook makkelijk voor de Engelsen en Amrikanen ; 0 - 100 mph.

Ik had pas ook een laaghangend golfje achter me, waar ik inderdaad wat moeite had om deze voor te blijven tot de 100, daarboven schudde ik hem rap af omdat:

- De power van mijn 911 toch superieur was :mrgreen:
- De golf door het foute onderstel wat op en neer begon te dansen op wat hubbels in de snelweg :mrgreen:

Belangrijkste voor mij is echter het hele pakket wat de auto tot een Porsche maakt!

20 apr 2014 12:45

En toch vernedert de Cupra 280 jouw Porsche tot aan het bot op de Ring. En dat voor een auto van nog geen 35K met bijna hetzelfde onderstel als die Golf GTI. :wink:
De vraagstelling lijkt mij daarom ook terecht dat dit nooit de bedoeling kan zijn voor een merk als Porsche.

20 apr 2014 13:32

bully schreef: de Amerikaanse benaming. VW Rabbit :wink:

:thumleft:

20 apr 2014 14:58

Maar ja, het blijft een Seat!

20 apr 2014 15:08

Zegt de Boxster-bezitter :mrgreen:

20 apr 2014 15:09

Iedereen kan hard rijden met een FWD.

:popcorn:

20 apr 2014 15:36

Een space shuttle gaat ook heel snel van 0-100. En een vergelijking is een vergelijking... :mrgreen:
Heb toch liever een 911.

20 apr 2014 15:50

Enguess schreef:En een vergelijking is een vergelijking...

Joh.

20 apr 2014 16:15

ver boven de 200 schreef:Belangrijkste voor mij is echter het hele pakket wat de auto tot een Porsche maakt!

+1

20 apr 2014 17:09

Franz schreef:En toch vernedert de Cupra 280 jouw Porsche tot aan het bot op de Ring.

Kan wel zijn, maar ik denk dat er meer Porsches in Nederland verkocht worden dan Cupra's 280! :wink:

20 apr 2014 17:16

Op zich een goede reden om een Cupra 280 te kopen :thumleft:
Plaats een reactie