Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
25 jul 2014 17:23
Heeft te maken met de stand van de motor als deze is stilgezet
25 jul 2014 17:27
Zou een revisie helpen?
Maar in de betriebsanleitung staat: bis zu 1.5l/100km en dat is best veel.....
Tot op heden gooi ik 1l olie per 3500km erin....dus dat lijkt me wel goed voor een blok met 300.000km.
25 jul 2014 17:32
En na een trip op de Duitse autobahn ook grijs in de pijp......dus geen zorgen lijkt mij.
29 jul 2014 22:12
Hier na een trip van bijna 3dkm de Porsche pijpen nog geheel schoon. Bewijs:
https://www.dropbox.com/s/wxho3avqsmbn8 ... 1-crop.jpgDoordat ik helemaal geen olie hoef te kopen spaar ik zo veel geld uit dat ik er gewoon iets anders voor kan aanschaffen!
19 aug 2014 4:42
Mijn GT3 rookt ook altijd blauw na een koude start, vooral als hij een tijdje heeft stil gestaan zeg een dag of 2.
Het is een paar keer gebeurd dat ik bepaalde negatieve opmerkingen kreeg ivm blauwe rook bij start.
Ik ergerde me hier behoorlijk aan en heb gelijk contact met PCG op genomen.
Er werd mij verteld dat het normaal was en er niks aan kon worden gedaan.
Wou toch het fijne er van weten omdat het me niet lekker zat.
Blauw rook is verbranden olie en dat kon natuurlijk nooit goed zijn.. er kon natuurlijk wel wat olie langs de schraapveren lekken maar niet zoveel en zeker niet iedere dag.
Tenzij er meer aan de hand was, wat ik in eerst instantie ook dacht.
Dus verder gaan kijken en zoeken en uiteindelijke vond ik de reden waarom dit nou gebeurde:
Smoking on Cold Startup
The GT3, by design, has a rear engine seal that will leak oil. This will leak especially after the car has been sitting for several days or longer. It is very common and considered normal by Porsche North America. The amount of oil that leaks varies, but it is typically a few drops per day, after a couple days of sitting. This is due to the way the seal works under vacuum, and while the engine is running it should not leak oil. Once the vacuum is released and the car is shut down, it will eventually begin to leak.
There are a couple ideas on how to fix this, including other engine seals (from the 996 Turbo for example), however nothing has been 100% proven effective to work. The best solution seems to be to drive the car regularly and accept the fact that it will leak when you do not drive it. You can try replacing the seal if the leaking becomes excessive.
On cold starts, especially after the car has been sitting for some time, the car will emit excessive clouds of smoke from the tailpipe. This is considered normal and is due to the way the oil recirculates in the engine. A pool of oil will form in the engine when it is not running. This oil burns and smokes upon startup after the car has been sitting. There is no fix for this and it will not harm your vehicle.
19 aug 2014 7:35
Weet niet of een gt3 een aos heeft...anders moet je die maar eens nakijken. .is een veel voorkomend probleem en voor een paar honderd euro opgelost. Kijk maar eens op youtube. ..aos porsche...succes