Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
13 dec 2014 6:49
En vanaf het moment dat ze zijn gaan verzinken dachten ze ook een goedkopere (slechtere) staalsoort te kunnen gebruiken
13 dec 2014 8:22
Rescue911 schreef:Met alle respect: als je sowieso geen budget hebt dan snap ik de discussie van dit hele topic niet.
"met alle respect" en dan een conclusie trekken die nergens op gebaseerd is
13 dec 2014 9:54
Johannvb schreef:Ik heb nooit gezegd dat ik geen budget heb....Ik zei dat ik geen 12k (over)heb om enkele roestplekjes bij te werken, en zeker niet als ik alternatieven heb van 1,2k.
Tip Plekjes ontroesten behandelen en bij lakken dan voorkom je extra laswerk voor later.
13 dec 2014 10:19
Johannvb schreef:. Als ik de geld had heb ik zeker de gehele wagen laten aanpakken, maar zover gaan mijn budget op dit moment niet.
Pauper
13 dec 2014 11:23
Dan zou ik de vraag ook niet stellen wat te doen.
13 dec 2014 12:00
Gizmo schreef:Dan zou ik de vraag ook niet stellen wat te doen.
Ligt volgens mij heel anders:
Op het basis probleem (bijwerken) -> extreem verschillende oplossingen met dito prijskaartjes -> vraag is dus: waarom zo uiteenlopend? Vraag is dan ook niet wat te doen; hij is best instaat om zelf een besluit te nemen maar hij wil gewoon niet verrast worden doordat hij iets mist en is (denk ik) op zoek naar ervaringen met mensen die in dezelfde situatie verkeerden en hoe hun beslissing toen heeft uitgepakt (als dat niet zo is corrigeert Johann mij vast wel

).
Johannvb schreef:Ik wil enkele plekjes op mijn auto laten bijwerken. Meestal wat steenslag,2 kleine roestplekkes op de spatbord en onderkant van de deur en een deukje die niet te maken zijn met Paintless Dent Removal.
Nu ben ik al bij vier bedrijven, .... kan daar geen pijl op trekken.
Dus nu heb ik van vier bedrijven, allemaal met een goede naam in de mark, een oplossing vanaf 1,2k tot 12k
Wie-o-wie kan me vertellen waarom ik zo een gevarieerd antwoord op mijn vraag krijgen? Waarom zal ik dan voor een full respray gaan. Wat mis ik?
13 dec 2014 12:10
Johannvb schreef:vind ik het zonde als de auto helemaal perfect is binnen de eerste jaar, want dan weet ik al dat ik hem gaan verkopen
Bel je mij dan wel even?

on topic: Ga voor optie 3 gaan maar dan wel al in het achterhoofd houden dat als er zaken toch een beetje tegenvallen (jou kennende) het dan toch blijft knagen en je dus geld moet reserveren om verder door te pakken.
Laatst bijgewerkt door
Michiel911 op 13 dec 2014 22:26, in totaal 1 keer bewerkt.
13 dec 2014 12:17
Ik denk dat de roest van buiten naar binnen komt , dus bijv bij een lak beschadiging door steenslag uitgedroogde rubbers die de lak wegechuren en dergelijke, verzinken is mijn inziens meer bedoeld om te beschermen tegen roest van binnenuit
Maar Johan als je advies wilt hebben van hoe ik het gedaan heb dan geef maar een pb dan zal ik je zoveel mogelijk behulpzaam zijn , want ik las ergens dat iemand 2500 euro kwijt zou zijn aan matariaal ???
Zal wel met goud en diamanten gebeurd zijn dan
Porsche rijden is duur maar dit lijkt mij absurde bedragen
100 euro kleur lak 150 blanke lak wat schuurpapier zonder goud en diamant korrels lijkt me geen 2k te moeten kosten en wat ontvetters
13 dec 2014 12:23
Probleem is juist dat ze van binnenuit roesten. Vandaar dat een klein roestplekje vaak het beruchte topje van de ijsberg is...
13 dec 2014 12:54
André schreef:Johannvb schreef:. Als ik de geld had heb ik zeker de gehele wagen laten aanpakken, maar zover gaan mijn budget op dit moment niet.
Pauper

Vandaar mijn bericht..
13 dec 2014 13:37
Auto kaal halen, schuren, stralen, spuiten, overal nieuwe rubbers, preventieve volledige motor, bak, en remmenrevisie, een nieuw interieur, nieuwe ophanging, banden enz. En dat omdat er twee kleine plekjes zijn maar je moet alles voor zijn.
13 dec 2014 13:51
Yep, the PF way...
13 dec 2014 14:24
die auto is 25 jaar oud. ik zou een volledige roestcheck laten doen met endoscoop enzo. als daar niks uitkomt dan spotrepair.
13 dec 2014 15:34
Rescue911 schreef:Vandaar mijn bericht..
Andre maakt een geintje, vandaar de smiley. Jij trekt een conclusie die obv de geposte info niet correct is.
13 dec 2014 15:48
Nogmaals bedankt voor alle adviezen. Ik heb inmiddels contact met enkele mensen gehad die mij weer adresjes hebben voorgesteld. Het komt wel goed met mijn wagen.
13 dec 2014 16:38
erwin964c4 schreef:Ik denk dat de roest van buiten naar binnen komt , dus bijv bij een lak beschadiging door steenslag uitgedroogde rubbers die de lak wegechuren en dergelijke, verzinken is mijn inziens meer bedoeld om te beschermen tegen roest van binnenuit
Maar Johan als je advies wilt hebben van hoe ik het gedaan heb dan geef maar een pb dan zal ik je zoveel mogelijk behulpzaam zijn , want ik las ergens dat iemand 2500 euro kwijt zou zijn aan matariaal ???
Zal wel met goud en diamanten gebeurd zijn dan
Porsche rijden is duur maar dit lijkt mij absurde bedragen
100 euro kleur lak 150 blanke lak wat schuurpapier zonder goud en diamant korrels lijkt me geen 2k te moeten kosten en wat ontvetters
Kijk eens op de site van crop non paints.. en praat dan eens verder..
Goed resultaat haal je niet met karwei schuurpapier en een kannetje terpentine
goede kit en coating enz kost gewoon aardig wat duiten voor een hele auto.
en voor dat je die erop zet moet alles eerst goed in de primer enz
13 dec 2014 17:58
Ik weet dat het veel werk is ja ,want heb de mijne net laten doen
Maar 2500 euro puur aan materiaal is mijn inziens zwaar overdreven
13 dec 2014 18:02
porschefabian schreef:erwin964c4 schreef:Ik denk dat de roest van buiten naar binnen komt , dus bijv bij een lak beschadiging door steenslag uitgedroogde rubbers die de lak wegechuren en dergelijke, verzinken is mijn inziens meer bedoeld om te beschermen tegen roest van binnenuit
Maar Johan als je advies wilt hebben van hoe ik het gedaan heb dan geef maar een pb dan zal ik je zoveel mogelijk behulpzaam zijn , want ik las ergens dat iemand 2500 euro kwijt zou zijn aan matariaal ???
Zal wel met goud en diamanten gebeurd zijn dan
Porsche rijden is duur maar dit lijkt mij absurde bedragen
100 euro kleur lak 150 blanke lak wat schuurpapier zonder goud en diamant korrels lijkt me geen 2k te moeten kosten en wat ontvetters
Kijk eens op de site van crop non paints.. en praat dan eens verder..
Goed resultaat haal je niet met karwei schuurpapier en een kannetje terpentine
goede kit en coating enz kost gewoon aardig wat duiten voor een hele auto.
en voor dat je die erop zet moet alles eerst goed in de primer enz
Ik kan me wel voorstellen dat jouw project veel meer materiaal nodig heeft dan het repareren van mijn wagen. Als jij nu opschiet met jouw wagen, kan je de mijne ook aanpakken
13 dec 2014 18:51
Johann, ga maar eens praten met de kennis van Hans. Marc is een aardige kerel (en een klant van mij

) en als hij je de kans geeft een hoop zelf te doen dan leer je gelijk waarom de offerte's zo verschillen
13 dec 2014 22:11
Ik zit ook redelijk in de buurt van Hans zijn opgave. Rond de 5 k maar dan wel inclusief spuiten binnenzijde, spatborden binnen en buitenkant, rolkooi etc. Exclusief alle vervangingen van rubbers, bouten, moertjes etc. Mijn 911 wordt dan ook volledig gedaan en omgebouwd. Als je een bertje werk hebt zou ik ook gaan voor optie drie. Als je gaat volledig gaat beginnen met uit elkaar halen ben je er niet met optie 1. Het valt altijd tegen
14 dec 2014 2:11
Mijn 996 die werd beschadigd door een vallend voorwerp 5 kilo ongeveer, dak a stijl deur koffer deksel en spatbord beschadigd,
Wordt op dit moment hersteld en geheel gestript ,dus gespoten zoals ik denk dat t moet zijn
Voor €6000,-
Bij een A bedrijf Rietjens autoschade te Stramproy
14 dec 2014 17:21
Ik zou eens informeren bij dit bedrijf:
http://www.autoschadevanderende.nl/spuitwerkKwalitatief gaat dat helemaal goedkomen; de mensen van dat bedrijf hebben meerdere malen Europesche kampioenschappen autospuiten gewonnen (ik wist niet eens dat zo'n wedstrijd bestond).
Laatst met mijn Boxster geweest om een richtprijs voor overspuiten, dat viel mij toen mee, zat rond de 3K. Enne; de eigenaar rijdt ook een P.
14 dec 2014 18:09
Dat is ook toevallig, heb daar twee weken geleden de randen van de voorschermen, zijskirts, en achterbumper van m'n GT3'tje laten spuiten. Inderdaad vakwerk en geen kleurverschil met de rest van de carrosserie.
14 dec 2014 23:11
erwin964c4 schreef:100 euro kleur lak 150 blanke lak wat schuurpapier zonder goud en diamant korrels lijkt me geen 2k te moeten kosten en wat ontvetters
Maar in dit:
viewtopic.php?f=1&t=43069&p=1126152#p1126152 topic schijf je:
erwin964c4 schreef:Is moeilijk een auto gedeeltelijk spuiten ivm kleurverschil
Maar ik denk dat je toch wel rond de 5 duizend zit
En belangrijker is een goede spuiter vinden want er lopen nogal wat knoeiers tussen
Als 2 spatschermen, voorklep en 2 bumpers al 4200,- (want bij die 5000, zat ook nieuwe reflectorbalk in) moet kosten, dan is het toch niet zo raar dat een auto volledig demonteren, volledig kaalschuren, roest verhelpen, complete lak opnieuw opbouwen (incl alle grondlagen) en weer monteren 12k Kost?
Wat was je trouwens bij je eigen auto kwijt aan spuitkosten?
15 dec 2014 11:14
Als je voor optie 3 gaat zou ik de auto wel goed laten ML-en.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.