Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
24 feb 2015 12:02
Zijn de prijzen zo enorm gestegen dat 37k voor een porsche met niet matching motor als redelijke prijs word gezien? Absurde bedragen, 20k is eerder reƫel in mijn ogen.
24 feb 2015 12:08
20k
je bent een jaar of 3 te laat
24 feb 2015 12:10
Nee was een jaar of 3 te vroeg. Als ik kijk naar wat mijn 964 heeft opgeleverd met originele en volledig gereviseerde motor, dan had die zeker meer moeten opleveren als een 964 waar wat fake RS spul opgeplakt zit en welke ook nog eens overgespoten is naar een andere kleur.
24 feb 2015 12:17
Naar mijn mening is het vroeg of laat altijd kapitaalvernietiging.
Er is geinvesteerd om de auto iets te laten lijken wat hij niet is (tegen hoge kosten), en de auto verliest intrinsiek aan waarde omdat hij niet meer is wat hij origineel hoort te zijn.
De 964 is gewild en bijzonder en de waarde van dit model is de laatse jaren flink in de "up" mits origineel; zonde om afbreuk te doen aan die originaliteit.
Om dezelfde redenen zijn tot G model omgebouwde F modellen en tot 964 omgelookte G modellen veel minder waard dan wanneer het geldt van de ombouw was gebruikt om de auto in originele staat te verbeteren.
24 feb 2015 12:30
Iedereen heeft gelijk met zijn eigen theorie wat iets waard is voor hem/haar in deze specifieke situatie. Dat is nu het mooie van een marktsysteem waarbij vraag en aanbod de prijs bepaald en niet een centraal geleide economie waarbij onze leiders bepalen wat iets 'waard' moet zijn. Terug naar deze 964 ik vind hem niet superduur maar ook niet supergoedkoop maar e.e.a. hangt af wat uit de aankoopkeuring naar voren komt. Als ie technisch verprutst is dan is het wel wat duur.
Oja die paar stickers en gewijzigde voorbumper haal je er zo weer af en dan is ie bijna weer als orgineel als je dat mooier vindt.
24 feb 2015 15:56
+1
Ik heb hetzelfde met mijn 964...ook anders met RS ducts, gele koplampglazen, frontsplitter, 18 inch en zometeen de ducktail.
Mocht hij in de verkoop gaan dan is binnen een dag alles weer naar origineel teruggebouwd. Kwestie van alle originele spullen bewaren.
24 feb 2015 16:01
Maar jij hebt geen dichtgelast schuifdak en jou auto is niet overgespoten in een andere kleur (denk ik)
Dat heeft echt wel invloed op de waarde.
24 feb 2015 17:35
lindemans schreef:Er is geinvesteerd om de auto iets te laten lijken wat hij niet is (tegen hoge kosten)
Nou ja, hoge kosten. Mattensetje, deurpanelen, ducts ipv schijnwerpers en setje stoelen waar je vast nog ongeveer hetzelfde voor krijgt als een standaard setje leren 964 stoelen kost.
Dat dichtgelaste schuifdak 'denken we hier'. Wit gespoten terwijl de originele kleur anders is 'denken we hier'.
Idd geen koopje, maar ook geen drama als die ruilmotor goed is.
24 feb 2015 19:02
wel apart, bij een " urban outlaw" early 911 is de Porsche gemeenschap vaak vol lof, en bij een backdate vaak ook nog wel.
Nu is dit een gepersonaliseerde 964, lijkt in goede staat, en zal zeker goed rijden en een echte 911 rijbeleving bieden, en nu haakt men af...
Is de auto (lees: een 964) te modern voor een dergelijke behandeling?
24 feb 2015 19:45
Ben daar helemaal niet tegen, zie echter niet waarom die tot waarde stijgen zou moeten leiden.
24 feb 2015 21:07
Lijdt ook niet tot waardestijging. In tegendeel, als deze geen gereviseerde motor had, zou de prijs veel kans een stuk lager liggen.
En misschien is de prijs nog te hoog, als hij idd al hele een tijd te koop staat.
Er staat in Belgie een rode 964 C2 te koop, +/- spiegelbeeld van deze, rood met witte accenten

, voor 32k.
Ik heb er paar weken terug naast gestaan, zag er netjes uit. Wel spijtig dat het een tiptronic is, hence de prijs denk ik.
http://www.vanbeurdenporsche.be/index.php/occasie-porsches?Itemid=123&option=com_content&view=article&id=221&es_car=136
Staat in Oud-Turnhout / Retie, niet zo ver van Eindhoven.
24 feb 2015 21:21
Zo te zien de oude van Ivo3.6. (Tippie en 911 plakkertje achterop)
Ben benieuwd of ie op be of nl kenteken staat.
24 feb 2015 21:35
Ja joh, dat is dat rode gympie!
24 feb 2015 21:40
Inderdaad mijn oude 964. Prijs is m.i. nu te hoog.
Ander blok. Historie onbekend en alleen wat ik heb gedaan. Blok is niet dicht. Tip werkt goed. 255.000 km.
Ik vind voor 32 K moet je matching nummers krijgen, bekende historie en geen olie zweten. (en een lagere km stand).
Ik ben een poetser dus daarom ziet de auto er netjes uit. Alles wat zichtbaar is heb ik gedaan/vervangen.
25 K zou beter passen. Dan nog 6 K besteden aan blok. Matching wordt het nooit en de historie is niet meer te achterhalen.
24 feb 2015 22:47
Dat hele matching numbers gedoe wordt zo overdreven en opgeblazen bij dit soort auto's. Leuk bij een exclusiever type 911 zoals een oudere RS of longhood s-je. Voor een youngtimer vind ik het onzin. Liever een non matching goed blok dan een matching nog te reviseren blok waar je per saldo altijd duurder mee uitbent .
Historie is fijn maar niet zaligmakend. Een AKK bij een goede specialist geeft je de meest actuele stand van zaken en dus duidelijkheid.
Oh ja.....ik heb een matching blok
24 feb 2015 22:48
Kortom. Betaal wat jij het waard vindt. Meer is het niet.
25 feb 2015 0:28
giulia schreef:Dat hele matching numbers gedoe wordt zo overdreven en opgeblazen bij dit soort auto's. Leuk bij een exclusiever type 911 zoals een oudere RS of longhood s-je. Voor een youngtimer vind ik het onzin.
Ik niet. Er is namelijk een reden en oorzaak geweest waarom er destijds gekozen is voor een ander blok. Zaken die van belang kunnen zijn en veel knnen zeggen hoe er destijds met de auto bijv is omgegaan. Zaken die haast niet meer te achterhalen zijn. Daarbij houd ik van originaliteit en daar heb ik graag iets meer voor over. En ik niet alleen.
25 feb 2015 0:51
Snap niet dat er zoveel nederlanders zijn die alleen waarde zien in originaliteit. Vind dat je dan geen auto liefhebber bent maar liefhebber bent van een beperkt product
25 feb 2015 0:56
Wat een onzin. Dat heeft niets met waarde te maken, ik voel me daar gewoon een stuk prettiger bij. Vooral als je liefhebberij uitgaat naar auto's waar al zoveel mee gesjoemeld is in het verleden.
25 feb 2015 10:27
Daarbij houd ik van originaliteit en daar heb ik graag iets meer voor over. En ik niet alleen.
+1
25 feb 2015 10:40

Potverdikkie wat een mooie auto..
25 feb 2015 10:59
ah leuk, een wel-matching vs hoeft-niet-matching discussie!
Feit is dat de marktwaarde van een matching normaliter hoger ligt dan van een non-matching...
25 feb 2015 11:08
We zijn vaak erg blij als iemand zijn versleten motor laat reviseren voor veel centjes. Als je dan alleen het motorblok overhoud met het juiste motornummer en de rest is allemaal vervangen en vernieuwd. Hoe origineel is dat dan nog? Je hebt dus alle vervangen behalve het blok. In mijn beleving is een ander blok dan maar een klein stapje verder maar dat is dan net de stap die heel veel in de waarde uitmaakt.
25 feb 2015 11:12
klopt ook wel dat alleen het genummerde deel van belang is, en dat alle andere zaken bij voorkeur wel vervangen zijn.
Maar zo redeneren verzamelaars nu eenmaal (alle specifiek genummerde delen moeten origineel zijn), en die dicteren de prijs.
Wat dacht je van de originele plaatwerkdelen bij een longhood? Zijn ook vaak genummerd, net als het dashboard (onder het leer). Wordt allemaal op gelet...
Bij een Van Gogh is het ook niet erg als de lijst vervangen is, als de verf maar origineel is...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.