11 jul 2019 15:22
12 aug 2019 16:13
12 aug 2019 16:46
12 aug 2019 17:37
12 aug 2019 18:21
12 aug 2019 19:43
12 aug 2019 19:56
12 aug 2019 20:46
12 aug 2019 20:49
12 aug 2019 21:11
de Fiscalist schreef:Best handig, behalve dat een Duits export kenteken rode vakken heeft en geen gele. De gele is een kurzzeit kenteken en mag niet buiten Duitsland worden gebruikt. Je moet de rode hebben. En die kosten idd rond het bedrag dat is genoemd.
12 aug 2019 21:41
outletvalve schreef:Nu is het afwachten op een mooie blauwe brief voor de aangifte van de BPM, die lag snel in de bus.
12 aug 2019 22:17
13 aug 2019 13:12
13 aug 2019 16:30
13 aug 2019 17:02
13 aug 2019 18:26
13 aug 2019 20:57
13 aug 2019 21:32
Wie in Duitsland een auto koopt en deze zelf terug naar Nederland wil rijden heeft een tijdelijk kenteken en WA-verzekering nodig.
Veel Duitse autohandelaren bieden een zogenaamd exportkenteken aan (in het Duits ook wel Ausfuhrkennzeichen of Zollkennzeichen genoemd.)
Het gebruik van deze kentekenplaten in Duitsland is geen enkel probleem, echter is dit Duitse exportkenteken in veel Europese landen streng verboden.
De Nederlandse verkeerspolitie en Belastingdienst hebben een hekel aan de tijdelijke Duitse kentekenplaten en zijn mid-2014 begonnen met het beboeten van Nederlanders die gebruik maken van deze kentekenplaten met een rood of geel vlak.
De reden hiervoor is dat deze kentekenplaten nergens geregistreerd staan, en daarom veel gebruikt worden door criminelen en belastingontduikers.
Nederlanders met een Duits exportkenteken worden aan de grens aangehouden (en mogen niet meer verder rijden) Verkeerspolitie controleert vanaf 2018 streng op Duitse exportkentekenplaten. De Duitse exportkentekenplaten zijn makkelijk te herkennen aan een felgekleurd rood of geel vlak. Hierdoor ben je makkelijk te herkennen door de verkeerspolitie, of erger nog: de Belastingdienst/Douane.
Vanaf 1-1-2018 krijg je geen waarschuwing meer
Op het internet is te lezen dat je bij het gebruik van een tijdelijk kenteken vaak een waarschuwing krijgt. Deze informatie is vaak erg oud (rond 2010-2014) en op dit moment niet meer van toepassing.
Deze regeling was tot begin 2018 van toepassing, vanaf Januari 2018 zien wij dat de politie standaard een boete van € 450,- uitdeelt.
13 aug 2019 22:27
14 aug 2019 9:46
14 aug 2019 11:06
14 aug 2019 11:27
14 aug 2019 11:37
outletvalve schreef:Naar aanleiding van de koop van een mooie 991 4S cabriodie ik ga importeren uit Duitsland even een aanvullende vraag voor diegenen die het "zelf" hebben gedaan:
Bij het rijden in Duitsland en Nederland heb ik een verzekering nodig. Hierboven wordt al aangegeven hoe dat bij het gedeelte in Duitsland gaat (regelen via de verkoper) maar zodra je de grens passeert heb je dan een NL verzekering nodig?
Een verzekering op "chassisnummer" is mogelijk bij een nl'se verzekeringsmij (Centraal Beheer) echter is dat alleen een WA dekking. Heeft iemand ervaring of je ook een Casco dekking kunt krijgen bij import? Volgens Centraal Beheer kan dat niet.
Overigens: Waar hebben jullie je auto verzekerd? (aanbod bij Centraal Beheer casco verzekering lijkt aardig concurrerend: +/- 60E/maand bij 20 schadevrije jaren 2013 auto nieuwe prijs 163K)
bedankt voor jullie hulp!
14 aug 2019 12:06
mark996 schreef:Maar je blijft met alleen een wa verzekering zitten.
14 aug 2019 12:13