21 sep 2005 21:51
911-lover schreef:Devils son schreef:Autovisie kwam bij een test op het volgende: top 259 km/u. Één keer liep de CS tot 280 km/u op de teller, overeenkomend met 264 km/u echt.
Bij mij is dit elke keer en een stukje erboven zelfs .(wat zondag zowel de bestuurder van een 996 Carrera 4S met Ruf uitlaat en een bestuurder van een E klasse 55 AMG (Voll Offen) en zijn bijzitter en eigenaar van een E500 tot grote verbazing bevestigden. Ach ja , die hun tellers weken ook af en konden ook niet sneller.)
Er is een verschil tussen boekjes en de werkelijkheid. Het leven zou verdomme prachtig zijn (maar ook veel te voorspelbaar) als alles volgens het boekje verliep en jij zat dan zonder werk
21 sep 2005 22:10
21 sep 2005 22:32
911-lover schreef:Ook daar zijn er een paar die ook die ongelooflijke cijfers aanhalen van hun 968CSBei mir ist 4000 rpm ca 160
und irgendetwas über 6000 rpm ca 280
Gruß,
Jörg
21 sep 2005 22:44
21 sep 2005 23:01
Anne 2.7 schreef:Dat is met recht ongeloooooofelijk. 160 bij 4.000 zou toch echt 240 bij 6.000 moeten zijn, verondersteld dat in dezelfde versnelling wordt gereden. Toch?
21 sep 2005 23:37
21 sep 2005 23:38
21 sep 2005 23:46
Marcos schreef:Alleen de ervaring met de bandjes komt niet overeen met jouw versie. "Slijtage is erg weinig, de banden slijten zeer gelijkmatig en gaan gerust 100 snelle rondjes Nordschleiffe mee."
22 sep 2005 0:01
Rijden in de regen is voor ‘experts-only’. Uitbreken in de regen is onverwachts, abrupt, en zonder enige terughoudendheid van de kant van de auto. Alleen een zeer snelle en precieze reactie kan je dan nog redden.
22 sep 2005 0:07
911-lover schreef:Mijn bandjes waren binnen aanzienbare tijd (hoopte eind volgende maand) aan vervanging toe dus tot daar klinkt het toch vrij normaal.
22 sep 2005 10:49
adu schreef:911-lover schreef:..... Dat een bezitter van een Elver dit niet zo graag hoort begrijp ik. Ik had daar ook problemen mee toen ikzelf een elver had. ..... Dat eigenaars van andere zeer dikke wagens meer positief verrast zijn door zijn prestaties dan eigenaars van een 911 is mij (tot grote verwondering eigenlijk en eigenlijk spijtig) meer dan duidelijk geworden (afgelopen zondag nog).
Ik ben ook eigenaar van een ff-er maar het zou mij - om je de waarheid te zeggen - niks uitmaken of je nu 200 of 300 pk hebt. Sterker nog, als je een bijzonder type hebt weten te bemachtigen zou ik dat (op z'n Belgisch gezegd) "reuze tof" voor je vinden![]()
22 sep 2005 10:55
EriC4C schreef:wat ik niet begrijp
22 sep 2005 10:58
EriC4C schreef: maar wat ik niet begrijp is dat het een ander "interesseert" of anders gezegd "wat uitmaakt" hoeveel pk's je nu daadwerkelijk hebt ..... of degene nou een 911 heeft of welke andere auto dan ook![]()
22 sep 2005 10:58
ome piet schreef:Ik begrijp het wel,wat nu![]()
22 sep 2005 11:00
22 sep 2005 11:03
Marcos schreef:Nou het is in dit geval natuurlijk wel zo dat deze 968CS waarschijnlijk meer pk's heeft dan een standaard 968CS, en dat maakt het exemplaar van Koen bijzonder en interessant om dit draadje te volgen.
EriC4C schreef:Inderdaad, zou het erg leuk voor jou vinden .....
22 sep 2005 11:05
22 sep 2005 11:07
22 sep 2005 11:20
22 sep 2005 11:24
EriC4C schreef:Wat de reacties betreft .......... zoals MS964 elders ook al schreef
Wat is er overigens mis met ongeloof tot het tegendeel bewezen is![]()
22 sep 2005 11:36
22 sep 2005 11:37
Devils son schreef:Ik heb nog eens even in de boeken gekeken en haal daar het volgende uit. De 968 motor heeft een toerenbegrenzer die op 6700 tpm staat afgesteld. Bij 6700 toeren in z'n 6 haalt de 968 net geen 265 km/u (gegevens van een CS, dus met 17" wielen en overeenkomstige bandenmaat). Nou is de ene band de andere niet, dus een paar kilometertjes afwijking kan. Maar een 968 NA die tegen de 270 km/u aan loopt of nog harder vanuit de fabriek... die is er niet. Althans, ik ga er vanuit dat er geen Turbo S versnellingsbakken zijn gemonteerd of versnellingsbakken met andere overbrengingsverhoudingen. Met andere woorden: op de foto met 287 km/u, dat was tussen de 260 en 265 km/u in werkelijkheid.
22 sep 2005 11:46
rufie schreef:
Ik weet niet uit welk boek dit komt, maar cijfers kloppen niet.
Volgens mij is max. toerental 6200, topsnelheid 252 km/u
22 sep 2005 11:52
22 sep 2005 12:04
rufie schreef:Wat een rare reacties hier toch allemaal !
Stel je eens in de plaats van Koen. Zijn 968 ziet er nikkel uit en rijdt op het eerste zicht veel sneller dan er in de boekjes staat. Toch normaal dat hij zich vragen stelt ?
Bij sommigen komt dit arrogant over en wekt ongeloof terwijl Koen dit helemaal niet wil uitlokken.
Bij mezelf lokt het een gezonde nieuwsgierigheid uit. Het feit dat Porsche enkele afwijkende 968-motoren zou gebouwd hebben, vind ik net interessant. Het zou een mooie anecdote uit de rijke Porsche-geschiedenis zijn.
911-lover schreef:Dat is een ander verhaal geloof ik![]()
Het tegendeel wordt weldra bewezen.
Met ongeloof is niets mis. Doch er zijn al zeer vele feiten aangehaald net als aangetoond dat de wagen verwonderlijk goed loopt. Dan heeft het niet meer met ongeloof maar met niet willen aannemen te maken.
Maar ja , dat is de huidige mentaliteit denk ik. Die heb ik ook voor het gerecht.
Zolang men geen vrouw is is men tegenwoordig schuldig totdat jezelf je onschuld kan bewijzen.
Normaal gezien is men onschuldig tot men het tegendeel kan bewijzen.