Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

06 feb 2006 19:58

k'ben een beetje bevooroordeelt


Beetje veel denk ik.

06 feb 2006 20:29

idd, kzet 't er zelf bij, vandaar : rijdt ermee!

Joost , je gaat toch niet ontkennen dat't hemel en aarde verschil is!

grt,

06 feb 2006 20:46

Ik zou gaan voor die blauwe :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Maar misschien ben ik bevooroordeeld?

06 feb 2006 21:26

yves schreef:idd, kzet 't er zelf bij, vandaar : rijdt ermee!

Joost , je gaat toch niet ontkennen dat't hemel en aarde verschil is!

grt,


Nee zeker geen hemel en aarde verschil dat heb ik een aantal posts terug zelf al geschreven al hoewel je zelf schrijft
3.2 is nt te vergelijken met een 993
. Maar je vertelt teveel de plus punten van een 3.2 naar mijn idee, neem nou het voorbeeld van 50-200 met maar een wagenlengte verschil als gevolg. Je moet er dan wel bij vertellen wat er gebeurt als ze daarna samen een bocht in moeten, als er in beide auto's gemiddelde bestuurders zitten zal er na de bocht een veel groter verschil zijn als 1,5 wagenlengte dat is 1 van de vele pluspunten van een 993.
De 993 een labrador :roll: wat maak je van een VW golf dan? tractor op speed vind ik wel een goede :lol: een 3.2 kan je soms dit gevoel geven.

06 feb 2006 21:53

met een labrador bedoel ik allemansvriend ( tegenover de torsieveerders he! )
Golfie is een chinchilla he :D
het vrouwtje zal een 911 met 915 niet zo tof vinden als de 993...

wat betreft het bochtenwerk heb je overschot van gelijk!
Niet te vergelijken en bij wisselen van 93 naar 11 zelfs ronduit gevaarlijk bij een pittige rijstijl!

... seperates the men from the boys... :arrow: GRAPJE !! ( is b*llshit)

:arrow: maarrr, dat maakt de 993 nu net een 'labrador' in mijn ogen.. :wink:


djeezes nu lijkt't al dat ik de 993 an't afbreken ben...
echt ni, 993 is en blijft de BESTE luchtkoeler : no contest..

grtz,

Y.

06 feb 2006 22:26

Als geld geen rol speelt, ga dan voor een 993 2S handgeschakeld.

Maar ga eerst 100km proefrijden in beide,en kijk dan wat je het lekkerste vind sturen en beleven voor een 3e funcar.

06 feb 2006 22:55

Pfffffffff, je zal maar moeten kiezen. :?

07 feb 2006 0:40

André 3.0 schreef:Als geld geen rol speelt, ga dan voor een 993 2S handgeschakeld.


Dat is idd lang m'n eerste keuze geweest, maar eigenlijk zijn ze een pak duurder voor niks. Ze zijn ni sneller (eerder trager zelfs), ze hebben geen betere remmen, ze vangen meer wind en ze hebben de varioram die ik liever niet heb. :arrow: denk dat de rationeelste 993 keuze voor mij de pre-augustus-1995-993c2 is. De s heeft wel een mooiere body maar de 993 is al van zichzelf vrij breed geheupt waardoor ik de turbo-look niet echt een must vind

07 feb 2006 8:31

MichM3 schreef: Ze zijn ni sneller (eerder trager zelfs),

??? trager als wat, het is geen C4 tenslotte

MichM3 schreef:ze hebben geen betere remmen

??? betere remmen als wat en waarvoor. Turbo remmen (4S etc) zijn voor straatgebruik ook geen betere remmen, en ik heb over mijn remmen nog nooit klachten gehad

MichM3 schreef:ze hebben de varioram die ik liever niet heb

??? waarom, is toch een paar pk meer (8pk)

07 feb 2006 10:56

ze zijn niet sneller dan een 272pk c2, integendeel zelfs....heb ik al meerdere keren gelezen in artikels...de varioram motor zou minder bruut z'n vermogen leveren en daardoor iets "braver" zijn. Ook Paul Frère (toch geen groentje in Porsche-knowledge) steekt niet onder stoelen of banken dat de 993 c2 non-varioram de leukste 993 is. Is de S ook niet een beetje zwaarder?(kan aan uitrusting liggen)

z'n remmen zijn gelijk aan de 993 c2 272pk...of ben ik verkeerd? Ik zeg toch ook niet dat die S slecht remt, ik zeg gewoon dat die niet beter remt dan...

Moet u wel gelijk geven dat ik hem mooier vind dan een gewone 993, maar ik vind het prijsverschil niet gerechtvaardigd...puur persoonlijk hoor...if money was no issue, ... :arrow: 993 S

993 natuurlijk

07 feb 2006 11:02

Nou Mich M3

Ik ben ondertussen wel benieuwd wat de keuze gaat worden na al deze goed bedoelde en vaak zeer rake adviezen.
Houd ons niet langer in spanning zou ik zeggen :lol:

Re: 993 natuurlijk

07 feb 2006 11:20

ROSE schreef:Nou Mich M3

Ik ben ondertussen wel benieuwd wat de keuze gaat worden na al deze goed bedoelde en vaak zeer rake adviezen.
Houd ons niet langer in spanning zou ik zeggen :lol:


Wordt eind deze week beslist...zaterdag ga ik weer langs

Re: 993 natuurlijk

07 feb 2006 11:25

MichM3 schreef:Wordt eind deze week beslist...zaterdag ga ik weer langs


Kunnen hierop nog weddenschappen worden afgesloten... :twisted: ?


:wink:

Re: 993 natuurlijk

07 feb 2006 11:27

Jurgen schreef:
MichM3 schreef:Wordt eind deze week beslist...zaterdag ga ik weer langs


Kunnen hierop nog weddenschappen worden afgesloten... :twisted: ?


:wink:


:wink: :lol:
Jur
dit kan alleen maar 993 worden, toch :D

07 feb 2006 11:35

Ik heb in een sc gehad, een 964 en nu dan een 993. Ik ik ga toch voor die 993.

Re: 993 natuurlijk

07 feb 2006 11:39

ROSE schreef: :wink: :lol:
Jur
dit kan alleen maar 993 worden, toch :D


Als eerste auto zeker...maar in dit geval...denk ik toch dat 'ie gaat voor de "pure" 3.2 :wink:

07 feb 2006 15:59

Ik denk ook dat ie voor de 3.2 zal gaan !
Als het niet om vele vele kilometers zal gaan, en is puur als fun voor 3de auto, dan is misschien een 3.2 toch wat authentieker en meer Porsche fun.
Tussen de regels door lees ik toch wat meer interesse in een 3.2 dan een 993. Anders gezegd, als je tussen een 3.2 en een "betere auto" als de 993 twijfelt, heb je duidelijk heel veel interesse in de 3.2. Plus nog dat de 3.2 vast een stuk goedkoper is en minder in waarde daald, dan heeft de 3.2 al gewonnen.

Niet dat ik ooit in een 3.2 gereden heb, maar ik rijd dan ook meer kilometers en ben echt weg van mijn 993 :lol:

07 feb 2006 17:08

Gerco schreef:Niet dat ik ooit in een 3.2 gereden heb, maar ik rijd dan ook meer kilometers en ben echt weg van mijn 993 :lol:

daar kan ik wel wat aan doen.... :wink:

07 feb 2006 17:30

Gerco schreef:Plus nog dat de 3.2 vast een stuk goedkoper is en minder in waarde daald

Klopt helemaal!

Ik zou daarom ook zeker voor de 3.2 gaan!
Was mijn eerste 911 en een heerlijke auto (ook voor dagelijks gebruik!). 8)

De waarde van de 993 zal nog flink gaan kelderen, dus lijkt mij de keuze makkelijk........... :wink:

07 feb 2006 18:36

Rob Herfst schreef:
Gerco schreef:Plus nog dat de 3.2 vast een stuk goedkoper is en minder in waarde daald

Klopt helemaal!

Ik zou daarom ook zeker voor de 3.2 gaan!
Was mijn eerste 911 en een heerlijke auto (ook voor dagelijks gebruik!). 8)

De waarde van de 993 zal nog flink gaan kelderen, dus lijkt mij de keuze makkelijk........... :wink:


hmmm...niet helemaal akkoord...die 3.2 is vrij duur naar Belgische normen, de 993 is vrij goed geprijsd...denk ook niet dat de 993 nog zwaar zal zakken, maar dat moeten we idd nog afwachten...

07 feb 2006 19:39

Je hebt nogal wat discussie losgemaakt hè ?

Mijn advies ? Kijk maar even naar links...... Ik heb in alle modellen 911 mogen rijden vanaf 1965 tot aan model 2005 (de 997 nog niet gereden), en blijf erbij (zoals ik ook wel eens TJ heb horen zeggen....) de 993 rules.......Alhoewel natuurlijk alle Elfers hun charme hebben

Voordeel van de 86-er; je houdt wat euro's over voor leuke andere dingen;

:D :D :D

07 feb 2006 19:42

MichM3 schreef:
Rob Herfst schreef:
Gerco schreef:Plus nog dat de 3.2 vast een stuk goedkoper is en minder in waarde daald

Klopt helemaal!

Ik zou daarom ook zeker voor de 3.2 gaan!
Was mijn eerste 911 en een heerlijke auto (ook voor dagelijks gebruik!). 8)

De waarde van de 993 zal nog flink gaan kelderen, dus lijkt mij de keuze makkelijk........... :wink:


hmmm...niet helemaal akkoord...die 3.2 is vrij duur naar Belgische normen, de 993 is vrij goed geprijsd...denk ook niet dat de 993 nog zwaar zal zakken, maar dat moeten we idd nog afwachten...



Jij rijdt nu een M3 ?

07 feb 2006 20:11

Epicurus schreef:en blijf erbij (zoals ik ook wel eens TJ heb horen zeggen....) de 993 rules.......


Zo schijnt Alois Ruf een voorkeur voor de 964 te hebben... Het is allemaal erg persoonlijk. Wat de 993 ten opzichte van de 3.2 is, is de 997 eigenlijk gewoon ten opzichte van de 993.

07 feb 2006 20:23

iedereen met een geschiedenis aan P-fahren sc->3.2>964->993 moet er wel rekening met houden dat ze zelf ook ouder geworden zijn! :wink:

maw , mischien vinden ze de oudere nu gewoon té hardcore .... vandaar het prefereren van het nieuwere model... :twisted:

my 2cents

grt,

Y.

07 feb 2006 21:23

Rob Herfst schreef:De waarde van de 993 zal nog flink gaan kelderen, dus lijkt mij de keuze makkelijk........... :wink:
:shock: :shock: :shock: :shock:
Type foutje ?ipv een 6 een 3 :wink:
Plaats een reactie