03 maart 2006 22:06
Cartronic komt derhalve tot 315 pk omgerekend aan de krukas, maar ik vind dat op zijn zachts gezegd optimistisch. Het is en blijft natte vingerwerk. Maar het is jammer dat er geen "before" test is gedaan (dan kun je iig beter schatten).
03 maart 2006 22:20
Joost Houben schreef:
Is volgens mij geen natte vingerwerk er staat immers corrigiert nach DIN, zeker jammer dat er geen before test is gedaan.
Maar goed mij maakt het geen drol uit of mijn auto nou 314, 300 of 272 PK heeft hij gaat als de brandweer en daar gaat het om.
03 maart 2006 22:50
Teun schreef:Ik neem aan dat er voor en na de tuning gemeten wordt. Voor mij zou alleen de toename van belang zijn.
03 maart 2006 23:35
04 maart 2006 18:33
04 maart 2006 18:57
EriC4C schreef:Teun schreef:Ik neem aan dat er voor en na de tuning gemeten wordt. Voor mij zou alleen de toename van belang zijn.
Tja, als dat nou inderdaad gedaan zou worden. Ondanks beloften vooraf en uitlatingen als "anders doe ik het niet" heb ik het nog maar 1x (remap van de originele chip bij een 996 met als resultaat +13pk) gezien. Wel "excuses" als de rollenbank was kapot, dus we konden niet meten vooraf en zijn later teruggeweest voor de meting achteraf, etc.
Overigens begrijp ik de behoefte aan (chip)tuning voor een 911 persoonlijk niet. Standaard al voorzien van (relatief) veel vermogen en het gaat inderdaad niet zozeer om de feitelijke cijfers (toch), maar om de beleving ..... en het effect daar op is volgens mij slechts tijdelijk, want ook de winst zal snel wennen.
En idd. zoals al eerder opgemerkt het zou wel zo eerlijk zijn als er testgegevens voorhanden zijn voor en na de chiptuning.
05 maart 2006 13:30
Devils son schreef:[ (DIN is altijd net wat meer dan SAE).