20 maart 2006 23:50
20 maart 2006 23:51
wolf schreef:
Ik ben gewoon een beetje verbaasd dat er zo'n overeenstemming is wat betreft weggedrag 993 op hoge snelheid.
Vind ik eigenlijk niet kunnen voor een merk als Porsche.
20 maart 2006 23:52
wolf schreef:Dus een 993 rijdt niet lekker boven de 200. Goed bewaard geheim.
20 maart 2006 23:54
Devils son schreef:wolf schreef:
Ik ben gewoon een beetje verbaasd dat er zo'n overeenstemming is wat betreft weggedrag 993 op hoge snelheid.
Vind ik eigenlijk niet kunnen voor een merk als Porsche.
Volgens mij is er niets mis mee, MITS de auto perfect is uitgelijnd. Althans, zo begrijp ik de woorden van Renntech...
20 maart 2006 23:54
924carreragt schreef:Dat de 964 "beter" zou rijden??![]()
21 maart 2006 0:03
21 maart 2006 0:08
Webber schreef:ook al moet ik in een vuilnisbak met behang wonen
21 maart 2006 0:17
21 maart 2006 1:16
21 maart 2006 1:26
21 maart 2006 7:36
ECT schreef:
By the way: hoeveel tijd neemt het testen, afstellen, etc. in beslag? Een dag zonder auto is voor mij een ramp.
21 maart 2006 9:17
Paul van Engelen schreef:Epicurus,
Dit is beslist niet normaal en moet dus 'eenvoudig' op te lossen zijn.
Heb zelf nog niet harder dan 270 gereden maar hoef dan alleen maar alert te zijn op de medeweggebruikers en 'niet' op de Porsche![]()
Ken dat lichte gevoel vanaf 180 wel van mijn eerste: de 3.2. Vond het gevoel niet fijn vanaf de 200 zo'n beetje. Heb geprobeerd met 10 kg zand voorin en dat scheelde AANZIENLIJK. Maar de tip kwam van Rob Leeuwenburg in Scheveningen: uitwegen. Toen ik daarna 160 reed - zonder te dollen- dacht ik: DIT voelt VEEL beter. Vervolgens fluitend 240+ gereden, echt heel strak.
Dus uitlijnen - als Erwin het zegt- en anders alle 'standaard' dingen laten controleren.
Vwb spoiler ideeen en dergelijke: sprak een tijdje terug iemand die nu zo'n giga-turbo-spoiler op z'n 3.2 motorklep had(de arme!). Dit was hem als laatste geadviseerd, hij had dezelfde problemen als ik, maar uitwegen was nooit genoemd![]()
Paul, die niet wist dat hij ook een Epicurist was.
Weet je niet wie Epicurus wasIk wel... sinds ik in de van Dale keek
![]()
21 maart 2006 9:22
Rob Herfst schreef:Epicurus schreef:Ik rij de 4.4 uitvoering (met sportpakket) en ik kan je melden dat hij niet op 210 begrensd is; ik heb er de 240 mee gehaald.
Wellicht zonder het sportpakket wel begrensd ? Banden ?ik heb de cijfertjes maar even opgezocht!
21 maart 2006 10:13
21 maart 2006 10:29
Porschegek schreef:Even een berichtje van een as. 993 koper.....
Schrik wel een beetje van een aantal reacties re. de wegligging van de 993.
Dus de 993 is eigenlijk helemaal niet zo'n geweldige wagen aangezien een 'normale BMW' hem simpelweg kan bijhouden ?![]()
Kan iemand mij vertellen waarom een 993 qua rijcapaciteiten dan zoveel beter is dan een 964 ?
21 maart 2006 10:38
Epicurus schreef:Beste Mede-Epicurist,
Wat is uitwegen ?
2000 gtv schreef:Heren.......Dat lichte gevoel in de neus,dat deinen,dat zoekerige....
Dat is toch het 911 gevoel wat we alemaal zo waarderenWaar hebben we het over.
21 maart 2006 11:39
jawel,uitgaande dat dit allemaal goed staat zijn dat gewoon de eigenschappen van een 911.Maargoed ,ook ik heb een jaar terug mijn auto bij Renntech laten uitwegen-en lijnen. Ik heb zelfs op de weg naar hem toe nog even 280 op de teller gehad terwijl naderhand bleek dat de uitlijning en het camber behoorlijk verkeerd stonden(mijn achterbanden waren na nog geen 4000 km versletenEriC4C schreef:2000 gtv schreef:Heren.......Dat lichte gevoel in de neus,dat deinen,dat zoekerige....
Dat is toch het 911 gevoel wat we alemaal zo waarderenWaar hebben we het over.
We hebben het er over dat een goede afstelling het weggedrag duidelijk positief beïnvloedt (vice versa) en dat dus aandacht daarvoor de moeite waard is.
21 maart 2006 13:09
2000 gtv schreef: Ik heb zelfs op de weg naar hem toe nog even 280 op de teller gehad....en zo eng vond ik hem nou ook weer niet met die snelheid.
21 maart 2006 14:06
21 maart 2006 14:47
21 maart 2006 15:04
21 maart 2006 17:05
21 maart 2006 17:22
Porschegek schreef:Even een berichtje van een as. 993 koper.....
Schrik wel een beetje van een aantal reacties re. de wegligging van de 993.
Dus de 993 is eigenlijk helemaal niet zo'n geweldige wagen aangezien een 'normale BMW' hem simpelweg kan bijhouden ?![]()
Kan iemand mij vertellen waarom een 993 qua rijcapaciteiten dan zoveel beter is dan een 964 ?
21 maart 2006 18:05
21 maart 2006 18:12
R.M.Boosten schreef:Maar ik vraag me af, wat is uitlijnen? Ik heb er echt geen idee van!