Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

16 mei 2006 0:37

bert964c4 schreef:Is echt een hele dikke tt hoor Olaf, komt in de buurt, of benadert de auto van Jurgen ECHT, heeft er onlangs nog even aan laten "rommelen"



... en de titel van dit topic is :?: :wink:

16 mei 2006 0:41

Even berekend: 1240 kilo en 400 PK = 3,1. Doe ik toch een beetje mee :D

16 mei 2006 0:41

Ja en??

Meeste paardjes enzo, je kent de auto van Jurgen, je kent de TT niet waar ik het over heb, wil alleen maar zeggen dat ie behoorlijk in de buurt komt van de TT van Jurgen, of hetzelfde..........
Laatst bijgewerkt door bert964c4 op 16 mei 2006 0:42, in totaal 1 keer bewerkt.

16 mei 2006 0:41

Marcel, we praten nu over 400+, maar met een turbo doe je altijd mee!!!!!!!!!!!!!

16 mei 2006 0:44

Ik dacht ook over de verhouding tussen gewicht en PK's? Da's ook mooi, mag ik niet eens mee doen :bang:

16 mei 2006 0:47

Marcel een turbo is altijd uniek, ik kan niet eens snuffellen aan die kontjes :lol: :lol: :thumright:

16 mei 2006 0:52

Kijk even in het 930 register, daar staan er nog wel een paar te koop voor de echte liefhebber. Zelfs belastingvrij :D

Nee hoor Bert, ik denk dat jij niet zo'n oude bak zou willen hebben zonder stuurbekrachting, airco en dergelijke. Is elke keer weer een ware beproeving....

16 mei 2006 0:58

Marcel,

Je weet het elke keer echt geweldig duidelijk te maken :lol: :thumright: :res:

Heb ze al gehad hoor :lol:
Laatst bijgewerkt door bert964c4 op 16 mei 2006 0:59, in totaal 1 keer bewerkt.

16 mei 2006 0:59

Voordat jullie uitgevochten zijn....

Hoeveel PK heeft die van Jurgen???? en gewicht??? Want daar ben ik nog steeds nieuwsgierig naar??

16 mei 2006 1:00

Zegt ie toch niet!!!

16 mei 2006 1:03

En eigenlijk boeit het ook niet!!

Als je een auto hebt waarvan je zelf denkt, das ok, dan is het toch goed??

Wat maken pk's, of uitrusting, uitvoering dan nog uit!!

Hoofdzaak is,......voel je happy and have fun!!!!!!

16 mei 2006 1:10

Wilde alles gewoon een beetje op f**k**n, had een beetje zo'n bui, maaruh zeker niemand an onze belgiesche vriend paul gedacht met de 997????? :lol: :lol:
Das dus gewoon de top volgens mij :thumright: :drive:

16 mei 2006 1:16

Als ik moest gokken zou ik denken dat de auto van Jurgen rond de 490-530pk zit en zo'n 1500kg weegt.

Maarja, gokken hoort thuis in het casino..... of op de beurs :idea: :wink:

16 mei 2006 1:22

nou kan ik hier wel weer een andere spex op geven maar doe het maar niet, hij en die andere zeggen het toch niet!!

En dat is nou net de fun :lol:

16 mei 2006 1:30

En het heeft ook geen zin om op andermans getalletjes te geilen. Zolang zij er maar plezier aan beleven en zolang jij dat met de jouwe ook doet..

Eigenlijk ben ik zelf ook een cijferfreak, maar de fun die je zelf hebt en die anderen hebben is toch niet te kwantificeren in getalletjes. Er is altijd iemand sneller. Dus in the end.. who cares :wink:

16 mei 2006 1:33

Jort, je hebt het helemaal goed, wilde gewoon ff het vuurtje aansteken vanavond!! :twisted:

16 mei 2006 4:11

Jort schreef:En het heeft ook geen zin om op andermans getalletjes te geilen. Zolang zij er maar plezier aan beleven en zolang jij dat met de jouwe ook doet..

Eigenlijk ben ik zelf ook een cijferfreak, maar de fun die je zelf hebt en die anderen hebben is toch niet te kwantificeren in getalletjes. Er is altijd iemand sneller. Dus in the end.. who cares :wink:


Ik geef je ook helemaal gelijk.... Zolang je maar fun hebt met je eigen bolide... Maar aangezien jullie zo aan het ophevelen waren over Jurgen zijn RUF, was ik eerlijk gezegd wel benieuwd geworden.... (En ik geloof graag dater HEEL VEEL pk'tjes onder de klep zitten)

Maar ja, zolang dat te raden valt, heeft ook wel weer wat.... :roll:

Mijn Pk's (178) stellen misschien ook niet veel voor... Maar het voelt voor mij nog steeds heel aangenaam als ze hun werk doen... Het doet mijn mondhoeken noch steeds omhoog krullen :lol: :lol: :lol: En dat is toch het belangrijkste....

16 mei 2006 6:52

bert964c4 schreef:Zegt ie toch niet!!!


ruf zelf schreef:Leistung
360 kW (490 PS)
bei 5.500/min

Spezifische Leistung
100 kW/L (136,1 PS/L)

max. Drehmoment
650 Nm bei 4.800/min

Hubraum
3.600 cm³

Verdichtungsverhältnis
8,0 : 1

Beschleunigung
0 - 100 km/h
in 3,6 Sekunden

Höchstgeschwindigkeit
329 km/h (je nach Getriebeübersetzung)

16 mei 2006 7:12

bert964c4 schreef:Zegt ie toch niet!!!


Hallo!!! ...in de tijd dat jullie zaten te OH-en was ik aan het werk...niet gek dat ik dan niet reageer he... :wink:


En Bert , ik heb ook met Piet (van die zwarte TT) gesproken :wink: , was in IJsselstein op die zondagmorgenantivervelingsmeeting , pfff, wat een woord blijft dat toch...


Auto weegt trouwens 1450 kg.

Voor de duidelijkheid...de auto maakt geen schijn van kans tegen een 997 of een 996GT3RS op een circuit...
Laatst bijgewerkt door Jurgen op 16 mei 2006 7:24, in totaal 1 keer bewerkt.

16 mei 2006 7:23

Harald heeft al geantwoord...... zal volgens RUF ongeveer 490 pk wel halen denk ik?

De vraag is alleen wat er met het oorspronkelijke uiteindelijk ledig gewicht (1475 kg) is gebeurd........ nadat onder andere de verborgen rolkooi is aangebracht... :?: :roll:

Persoonlijk kom ik met een halve tank net als Paultje in de buurt van de getallen van de Corsa van Koen. Niks geheimzinnigs aan.

1475 kg + 45 liter / 430 pk = 3,53 kg/pk

16 mei 2006 11:01

Jurgen schreef:
ppp 356 schreef:Als ik de tank van de RS maar voor de helft vul, kom ik er wel.
1360 kg met volle tank van 90 liter en 381pk :wink:


Niks tegen de Corsa van Koen hoor, alle respect , ...maar als ik dan toch de keus heb... :lol:


Ik nu ook hoor
Daar heeft de leeftijd voor gezorgd.
Verstand komt met de jaren :twisted:
Die Corsa heb ik in 91 nieuw gekocht en voor 9 1/2 jaren is deze zo omgebouwd. :wink:
En hij ligt idd uit elkaar. dwz , interieur is eruit , bumpers eraf en lichten eruit. De bedoeling was terug op te maken , maar het PorscheVirus heeft sinds de demontage gebeten.

16 mei 2006 15:12

mss gaat het wel niet zozeer om de pk/gewichtsverhouding, maar meer hoeveel je pk's gebruikt......
Wij hebben er een kleine 150, maar een grote kudde zal toch wel hard moeten werken. En het is toch ook leuk als je auto er wat moeite voor moet doen om vooruit te komen. :wink:

16 mei 2006 22:16

Jurgen schreef:
Voor de duidelijkheid...de auto maakt geen schijn van kans tegen een 997 of een 996GT3RS op een circuit...



Heb ik ook nooit geschreven Jurgen, waar het me om ging was de vergelijking tussen jullie auto's, het verschil tussen een RUF, en het verschil tussen een auto die op een andere manier onder habden is genomen, en op een andere manier aan meerdere pk's is gekomen .

Piet maakt geen schijn van kans, maar jij ook niet!! :lol: :res:

16 mei 2006 22:29

De bedoeling van mijn opmerking ontgaat jou helaas...maakt ook niet uit. :wink:

17 mei 2006 13:13

http://www.pocg.de/technik/allgemein/s_ ... wichte.htm

Afbeelding



Staan helaas geen 997 en Rufjes op..........http://www.pocg.de/technik/allgemein/s_911_leistungsgewichte.htm
Plaats een reactie