14 jul 2006 22:13
Sanhi schreef:Interessante discussie..
Is de 993 TT de eerste met een dubbele turbo? Betekent dit automatisch dat het turbo gat vele malen kleiner / minder voelbaar is dan met andere turbo auto's. (Zoals bijv. Subaru Impreza). Wat ik heb begrepen is dat een grote turbo uiteindelijk meer lucht (en dus meer vermogen) kan leveren , maar een grotere spool up tijd heeft, dus ook meer lag. Zelf ben ik erg geinteresseerd in een 993 TT , lijkt me een magnifieke wagen. Mijn 4S uiteraard ook, maar ongeveer 100 pk te weinig![]()
Aan Gerco: jij hebt zowel een 993 4S gehad en nu een 993 TT, kan je eens beschrijven wat de verschillen zijn (in detail). Behalve dan dat de TT sneller is. Vind ik erg interessant om te weten.
14 jul 2006 22:22
Sanhi schreef:. Wat ik heb begrepen is dat een grote turbo uiteindelijk meer lucht (en dus meer vermogen) kan leveren , maar een grotere spool up tijd heeft, dus ook meer lag.
14 jul 2006 22:45
michael schreef:PS. een 993 TT heeft geen lag meer.
14 jul 2006 22:58
14 jul 2006 22:58
14 jul 2006 23:07
Marcel B. schreef:Roi,
Trek maar eens bij Kraan aan de bel en vecht het daar uit. Zoals gezegd, ik heb er te weinig verstand van om er op in te gaan.
Kraan lijkt me overigens niet bepaald het bedrijf dat hierover onjuistheden zou vertellen.
Zoals jij wilt droom ik lekker verder over een snelle auto....Misschien wel een 964 C2
Marcel B.
15 jul 2006 0:25
15 jul 2006 4:08
michael schreef:PS. een 993 TT heeft geen lag meer.
15 jul 2006 8:20
15 jul 2006 9:18
Roi schreef:En een keer op de rollenbank of de motortestbank zal uitsluitsel geven. Wil ik met die van mij -ja een bloedsnelle 964 C2-ook nog een keer...ik heb namelijk een ......RS-chip, K&Nfilter en CUP-rohr....wauw
![]()
15 jul 2006 9:35
Marcel B. schreef:Zoals jij wilt droom ik lekker verder over een snelle auto....Misschien wel een 964 C2
15 jul 2006 9:41
15 jul 2006 10:07
Marcel B. schreef:Nu weer even on topic. Verder maar even via PB
15 jul 2006 10:13
15 jul 2006 10:21
15 jul 2006 10:28
Jurgen schreef:Marcel B. schreef:Nu weer even on topic. Verder maar even via PB
Heeej...wa's da...mij een beetje werk uit handen nemen?![]()
15 jul 2006 10:37
15 jul 2006 10:52
Marcel B. schreef:Volgens mij heeft Horn nog wat tijd over.....
15 jul 2006 10:56
Roi schreef:...ik heb namelijk een ......RS-chip, K&Nfilter en CUP-rohr....wauw
15 jul 2006 10:59
Paul van Engelen schreef:Roi schreef:...ik heb namelijk een ......RS-chip, K&Nfilter en CUP-rohr....wauw
Je bent en mag kritisch zijn over het vermogen wat Marcel claimed Roi.
Maar afgezien van enig effect van een andere chip in je eigen auto, doen die andere 2 items ook vrijwel geen bal hoor(behalve de INDRUK geven dat er meer vermogen is)
15 jul 2006 11:38
15 jul 2006 13:14
Paul van Engelen schreef:Roi schreef:...ik heb namelijk een ......RS-chip, K&Nfilter en CUP-rohr....wauw
Je bent en mag kritisch zijn over het vermogen wat Marcel claimed Roi.
Maar afgezien van enig effect van een andere chip in je eigen auto, doen die andere 2 items ook vrijwel geen bal hoor(behalve de INDRUK geven dat er meer vermogen is)
15 jul 2006 13:27
Hansv schreef:Ha, die 924;
"Bij twin turbo's wordt meestal een kleine turbo, voor lagere toeren, en een grotere turbo voor bij hogere toeren gemonteerd"
Dat gold voor de 959, maar de 993TT, de 996TT en de 997TT hebben twee dezelfde blowers(twin = (identieke) tweeling): een voor elke cilinderbank. De BMW535d bijvoorbeeld heeft wel weer een setup met een grote en een kleine turbo die elkaar aanvullen, maar de 335i heeft weer 'gewoon' twee kleintjes. Lag zal er altijd zijn als er tenminste voluit geprofiteerd moet worden van de turbo's. Alleen als er compromissen worden gesloten (de Mosselman-methode; relatief hoge compressieverhouding en weinig druk) heb je wel een direct aansprekende motor, maar dat gaat vrijwel altijd ten koste van de maximale laaddruuk en dus het vermogen.
15 jul 2006 13:46
John4S schreef:mannen,
On topic blijven........chatten middels msn
15 jul 2006 14:34
ER schreef:volledig genegereerd!