Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
25 apr 2013 8:08
er is toch nog niks zeker? moet toch nog door de kamer?
25 apr 2013 8:10
Misschien snap ik het niet zo goed, maar hoe zit het met auto's van ouder dan 40 jaar op gas? Kwarttarief of vrijgesteld van MRB?
25 apr 2013 9:05
Kwarttarief.
25 apr 2013 10:27
Nee hoor. Uit de brief van Weekers aan de kamer gekopieerd:
Er geldt vanaf 1 januari 2014 vrijstelling van MRB voor alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder. Het
betreft benzine-, diesel- en LPG-oldtimers, motorfietsen, bussen, vrachtauto’s en kampeerauto’s.
25 apr 2013 10:56
Gelukkig dan, nog maar 13 jaar betalen.
25 apr 2013 11:47
Ik vind het nog best een nette regeling.
25 apr 2013 11:50
Jammer dat dit (oude diesels en LPG) niet eerder aangepakt is. Nu zijn liefhebbers die echt nauwelijks rijden met hun oldtimer onevenredig gedupeerd door deze regeling. Ik had al besloten om de wintermaanden niet meer door te rijden met de 964, dus met die 120 euri regeling kan ik me goed vinden. Maar toch blijft het raar dat als je maar een paar duizend km per jaar rijdt, dat je evengoed voor het bezit duizenden euro's moet gaan betalen.
25 apr 2013 12:02
steef schreef:Jammer dat dit (oude diesels en LPG) niet eerder aangepakt is. Nu zijn liefhebbers die echt nauwelijks rijden met hun oldtimer onevenredig gedupeerd door deze regeling. Ik had al besloten om de wintermaanden niet meer door te rijden met de 964, dus met die 120 euri regeling kan ik me goed vinden. Maar toch blijft het raar dat als je maar een paar duizend km per jaar rijdt, dat je evengoed voor het bezit duizenden euro's moet gaan betalen.
Wat voor 964 heb je dan ? een voorloper van ouder dan 26 jaar?
25 apr 2013 12:21
'90.....de regeling ging toch op voor die auto's vanaf 26 jaar? Of is het nou alweer veranderd....
Geen wegenbelasting vanaf 40 jaar, vanaf 26 jaar 120 euri per jaar?
Ik kan het niet meer volgen....
25 apr 2013 13:13
Een 964 uit '90 moet dus nog 3 jaar gaan voordat ie 26 jaar oud is. Vandaar waarschijnlijk de verwarring bij Evert Jan over dat jij je kan vinden in de 120-euro regeling.
25 apr 2013 13:19
een auto van 1988 of jonger gaat nooit meer de > 26 jaar regeling met het kwarttarief halen
dit is alleen mogelijk voor 1987 of ouder . geen overgangsregeling voor jongere voertuigen
een 964 wordt dus pas belastingvrij als ie 40 jaar oud is
de prijzen van de 964 gaan dalen
25 apr 2013 13:23
steef schreef:'90.....de regeling ging toch op voor die auto's vanaf 26 jaar? Of is het nou alweer veranderd....
Geen wegenbelasting vanaf 40 jaar, vanaf 26 jaar 120 euri per jaar?
Ik kan het niet meer volgen....

....Voor personen- en bestelauto’s die rijden op benzine en die op 1 januari aanstaande ouder zijn dan 26 jaar en nog geen 40 jaar, komt een overgangsregeling. Voor deze voertuigen betalen bezitters een kwarttarief in de MRB...
Niet zo moeilijk: Stel regeling geldt vanaf 1-1-2014 dan zal jou auto voor de kwartregeling ouder dan 1-1-1988 moeten zijn om in de kwartregeling te vallen.
Ouder dan 1974 betekend gehele vrijstelling.
Op zich een prima regeling toch.
Maar !! Het moet, zoals al gezegd, nog door de kamer
25 apr 2013 13:35
Lachen, ik las gisteren al dat het boven de anderhalf miljard per jaar is.
25 apr 2013 13:48
Als dit doorgaat heb ik net mazzel met mijn 911 3.2 Cabrio van 1987...... In december, januari, februari probeerde ik altijd 1x per maand te rijden (als er geen zout lag), dat gaat dan niet meer. Da's goed te overzien. En dan weer terug van belastingvrij naar 120 euro per jaar voelt prima redelijk.
Wel balen voor iedereen die een P van 88 en wat later heeft en natuurlijk de LPG rijders. Sterkte...
25 apr 2013 14:03
En wie gaat dat controleren, of iemand in januari op een mooie zomerse winterdag een blokje door de polder rijdt op zondag? de controleambtenaren werken dan vast niet...
Anyway, blij dat er iets van een oplossing ligt voor verzamelaars, al is het onder aan de streep nog steeds een diefstal van 125 mln.
Maar zo gaat het , nu zijn we al blij dat we maar voor 125 mln bestolen worden...dat heet draagvlak creëren...
Het tienvoudige schijnt naar het Oostblok uitgekeerd te zijn in het kader van fraudetoerisme met uitkeringen. Onze roverheid weet wel waar ze de prioriteiten moet leggen, bij de hardwerkende nederlander die een hobby heeft en dus nog iets in zijn knip, of keihard optreden tegen dit soort gevallen.
Zucht...
25 apr 2013 14:15
Lambiek schreef: de prijzen van de 964 gaan dalen
.. dat verwacht ik niet ... die waren/zijn er nog niet belasting vrij
Lambiek schreef:Markt zal wel totaal inzakken voor alle voertuigen ouder dan 87
Dat deed deze markt al ...
25 apr 2013 17:18
Olaf schreef:Lambiek schreef:Markt zal wel totaal inzakken voor alle voertuigen ouder dan 87
Dat deed deze markt al ...
Jonger dan 87 bedoelt u denk ik? Of ouder dan 87 maar jonger dan 40 jaar?
Lijkt mij dat de markt voor bouwjaren 73 tm 87 niet echt hiervan heeft te leiden, tenminste bij de echte oldtimermodellen (dus niet de 190d)
25 apr 2013 17:28
Met de nieuwe regeling zit je met een 964 net aan de verkeerde kant van de streep maar dat zat je met de oude regeling ook al.
Ik denk dat dat geen invloed zal hebben op de prijzen.
Voorlopig gaat de mijne overigens toch niet weg
25 apr 2013 17:33
Kom maar op met die koopjes
25 apr 2013 18:09
Het is natuurlijk gewoon jammer dat zo'n regeling getroffen moet worden.
Want youngtimers blijven nu gewoon volbelast tot het moment dat ze 40 jaar worden. Waarom kunnen verzekeringsmaatschappijen wel een verschil maken tussen veel rijders en liefhebbers welke enkele KM's per jaar rijden en de staat niet!!!!
Nogmaals gewoon auto's waarover al 25 of 30 jaar wegenbelasting is betaald in NL, wegenbelasting vrij maken. Klaar.
25 apr 2013 18:12
Op zich goed nieuws voor de meeste classic-Porsche rijders onder ons toch?
Jammer voor de eigenaren van de auto's na '88. Die blijven het volle pond betalen terwijl ze, wellicht op korte termijn (964) een jaarlijkse financiele meevaller

zien gaan.
Toch geloof ik dat de meesten onder ons die 964 gekocht hebben met hun hart, en niet omdat ie binnenkort belastingvrij zou zijn...
25 apr 2013 18:31
Welnee,wat betaal je nou 6-700 euro p.j?Als het een interessante auto is zal dat volgens mij niemand tegenhouden.
25 apr 2013 18:51
Inderdaad de 964, is in de huidige regeling belastingvrij vanaf 30 jaar (bouw jaren >=90). Daar komt nu 10 jaar bij. Kan me niet voorstellen dat iemand afgelopen jaren een 964 heeft gekocht met idee dat hij over jaar of 8 mrb vrij zou zijn. En voor degene die hèm al wat langer heeft, tot ruim jaar terug zou ie nooit meer belasting vrij worden (de oude 86 regeling). Kortom geen krokodillentranen, hij wordt tenminste ooit belasting vrij, dat was in recente verleden niet het geval.

En ook je zojuist geleverde 991 wordt ooit belasting vrij,meevaller toch
25 apr 2013 19:51
Remmel schreef:Voor mij kon het niet erger uitpakken.
Ga van 0 naar €1792,- per jaar, en dat tot 2026 dus nog 13 jaar.
Totaal dus ruim € 23.000,- belachelijk!, en die 1792/jr gaat natuurlijk nog stijgen...
Weet nog niet wat ik doe, maar in geen geval die €1792,- betalen!
Even domme vraag... Wat rij je per jaar aan kilometers? Want met de "benzine" versie zou je 120 Euro betalen, dus zo'n 1.650 Euro per jaar meer door LPG... Uitgaande van 1 Euro / liter verschil (mmm)... 1.650 Euro, dus 1.650 liter per jaar... 1:8, is 13.200km ....Zelfs bij 1:5 -> 8.250 km....
Als je meer dan dat rijdt, dan is het toch geen "oldtimer/liefhebber", maar gewoon "dagelijks vervoer"... Toch? Of zie ik dat verkeerd?
25 apr 2013 20:12
porsche964 schreef:En ook je zojuist geleverde 991 wordt ooit belasting vrij,meevaller toch

Yes!!! Dan koop ik voor dat ik 80 wordt toch gewoon een "classic 991"
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.