Goed, het was een paar avonden flink surfen op het internet maar heb toch jullie advies nodig:
Ik heb besloten om voor de 1:18 versie te gaan. Het leukste lijkt me om de reguliere 911 modellen te sparen (dus geen cabrio, geen turbo, geen GT3, geen targa en zelfs geen S). De eerste is al in huis, nl. een gele 997 van Maisto. Hiermee is het eigenlijk begonnen, ergens op een braderie gekocht en het staat wel leuk zo op de vensterbank op werk.
Wat ik heb uitgevonden:
- 1964-model van Autoart. Er is nog een duurdere van CMC maar dat vind ik voor mij wat overdreven.
- 1967 911S van Autoart (is dit destijds een 'nieuw model' geweest of alleen een kwestie van wat aanpassingen onder koets en in motor?)
- 1973 2.7L van Universal (is de ducktail destijds een reguliere versie of een speciale versie vd 911 geweest?)
- 1976 Minichamps
- 1983 911 SC Minichamps (verschillen deze en die van 1976 wel echt van elkaar? op de foto lijkt het haast wel hetzelfde)
Zoals jullie kunnen zien heb ik de modelserie van de oudere modellen niet echt goed op mijn netvlies staan, wellicht kunnen jullie nader verklaren. Hierna wordt het makkelijker

:
- 3.2: is er volgens mij niet in 1:18? Wel in een targa of cabrio versie?
- 964: is er ook volgens mij niet in 1:18, wel in een targa en eventueel een cabrio versie van Anson meen ik?
- 993: verschillende van UT-models meen ik. Met S maar ook zonder S toch? Ook wat burago-spul, maar dit is echt niet mooi maar eerder speelgoed?
- 996: ik zag een UT-versie en een Autoart versie. Welke is mooier?
- 997: is er nog een supermooie 997 van een bepaald merk dat jullie kunnen aanraden?
En is er een soort rangorde in kwaliteit van merken? Autoart/UT/Minichamps/Anson/Burago/Maisto. Mis ik nog wat?
Hoop dat jullie wat van de vragen kunnen beantwoorden!