07 mei 2013 19:53
07 mei 2013 20:02
Elferhenkie2 die op pagina 20 van dit topic schreef:Wat mij betreft: goedgekeurd.
07 mei 2013 20:10
07 mei 2013 20:13
07 mei 2013 20:17
07 mei 2013 20:30
07 mei 2013 20:46
lindemans schreef:Als je als ondernemer je volledige business model baseert op een fiscale regeling voor oude autos die bovendien regelmatig al in beweging is, dan is dat een vrije keuze. Resteert om dan niet te zeuren over de gemiste revenue voor de komende 30 jaar, maar wees blij met je benefits de afgelopen 10 jaar of zo.
De massale handel in oude auto's voor dagelijks gebruik onder de oldtimer regeling is naar mijn overtuiging de killer geweest voor deze regeling.
07 mei 2013 21:08
Franz schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Wordt dus ook terecht aangepakt.
Ik ben wel heel benieuwd wat jij onder 'terecht' verstaat? Terecht omdat jij het wel moet betalen en een ander niet of terecht in de zin van dat de autobezitter al ruim 14 miljard aan MRB, Provinciale Opcenten, BPM en brandstofaccijns betaald waarvan de helft daadwerkelijk wordt besteed aan het wegennet en de overgebleven 7 miljard rechtstreeks in de schatkist verdwijnt, maar dat de staat dat nog niet genoeg vindt?
Black Betty schreef:De knuppel dan maar in het hoenderhok: motorfietsen zouden net zoveel moeten betalen als auto's (en misschien nog wel meer)...
Waarom?
De uitstoot van veel motoren is gelijk aan die van veel auto's, en er wordt (en kan vaak zelfs) maar door 1 persoon op gereden...
Elferhenkie2 schreef:Wel kort door de bocht, wat er in afgelopen 10 jaar is verdiend (lees:van over is gebleven na aftrek van alle kosten) is een bedrijf met 100 (dagelijkse diesel en LPG )oldtimers in voorraad nu wel kwijt door waardevermindering
Hebben we het helemaal niet over de toekomst......
07 mei 2013 21:15
Cazzo Super Veloce schreef:Is inderdaad hard, maar helemaal met Lindemans eens.
Iedereen wist (of kon weten) dat deze regeling niet oneindig lang van kracht zou zijn.
De rest is ondernemersrisico.
07 mei 2013 21:24
07 mei 2013 21:39
07 mei 2013 22:02
07 mei 2013 22:21
08 mei 2013 0:42
08 mei 2013 1:13
08 mei 2013 1:42
Cazzo Super Veloce schreef:@ steef: Nee hoor, ben het voor een groot deel eens met Aircooler, te veel huilie huilie in dit topic.
En verhuizen naar Italie, altijd een goed idee
Cazzo Super Veloce schreef:Is inderdaad hard, maar helemaal met Lindemans eens.
Iedereen wist (of kon weten) dat deze regeling niet oneindig lang van kracht zou zijn.
De rest is ondernemersrisico.
lindemans schreef:Als je als ondernemer je volledige business model baseert op een fiscale regeling voor oude autos die bovendien regelmatig al in beweging is, dan is dat een vrije keuze. Resteert om dan niet te zeuren over de gemiste revenue voor de komende 30 jaar, maar wees blij met je benefits de afgelopen 10 jaar of zo.
De massale handel in oude auto's voor dagelijks gebruik onder de oldtimer regeling is naar mijn overtuiging de killer geweest voor deze regeling.
08 mei 2013 9:18
08 mei 2013 9:18
08 mei 2013 9:23
Elferhenkie2 schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Is inderdaad hard, maar helemaal met Lindemans eens.
Iedereen wist (of kon weten) dat deze regeling niet oneindig lang van kracht zou zijn.
De rest is ondernemersrisico.
Zou jou wel eens willen horen als jouw bedrijf ineens een ton of 2 moest betalen omdat bepaalde belastingvoordelen voor ondernemers worden stopgezet.... Tja sorry, ondernemersrisico meneertje.....
08 mei 2013 9:39
Cazzo Super Veloce schreef:@ Elferhenkie2:![]()
![]()
![]()
Hij is goed, die laatste opmerking, alleen blijkt de schade niet op te lossen met spotrepair, dus 700-800 euro ipv 120 euro.
Kun je toch een jaar of 6 de MRB van je klassiekertje van betalen![]()
Voor de rest; inderdaad geen medelijden met ondernemers die "gokken" zoals jij schrijft.
Ziekte en overlijden is natuurlijk van een heel andere orde...
08 mei 2013 9:45
Cazzo Super Veloce schreef:Welke "belastingvoordelen voor ondernemers" bedoel je hier???
08 mei 2013 9:58
08 mei 2013 10:02
08 mei 2013 10:07
08 mei 2013 10:08
Pascal schreef:Goed, laten we het weer even "van-de-man" af halen. Mensen, zit mekaar niet aan te vallen maar discussieer over een onderwerp.
Een opmerking als "huilie huilie doen" is denigrerend en doet het voorkomen alsof iemand die het jammer vindt dat dit verdwijnt staat te drammen als een peuter wiens lolly is afgepakt. Dat is niet zo, iemand kan het oprecht jammer vinden, zo eenvoudig is het toch gewoon?