27 dec 2006 15:09
27 dec 2006 15:26
27 dec 2006 15:43
27 dec 2006 16:11
Devils son schreef:HennieC2Targa schreef:De eerste keer dat porsche 4WD toepaste was bij de 959 hier hebben ze Parijs Dakar mee gereden en hebben daarmee goed gescoord
Porsche reed de Dakar rally eerste met een 4wd versie van de 911 en pas in 1985 met de 959.
27 dec 2006 16:12
Roi schreef:
Dus is de RS dan overgewaardeerd, een mythe...?
27 dec 2006 16:13
John4S schreef:
nope:
27 dec 2006 17:22
HennieC2Targa schreef:De eerste keer dat porsche 4WD toepaste was bij de 959 hier hebben ze Parijs Dakar mee gereden en hebben daarmee goed gescoord
27 dec 2006 17:48
John4S schreef:
deze opmerking bedoelde ik, althans zo lees ik hem.........
27 dec 2006 18:05
Devils son schreef:Roi schreef:
Dus is de RS dan overgewaardeerd, een mythe...?
Het verschil is veel groter dan het gewicht. Wat dacht je van doorgelaste carrosserie (meer stijfheid), allerlei aanpassingen waardoor de auto veel scherper is geworden ten koste van het comfort zoals andere motorsteunen, enz.
En JA, de RS is overgewaardeerd (in prijs dan).
27 dec 2006 18:27
27 dec 2006 19:25
Marcos schreef:Hier een filmpje met wat wel kan met een 964 RS, en waarschijnlijk niet met een 964 C4.
27 dec 2006 19:35
Roi schreef:
Als ik de duivel zijn interpretatie letterlijk volg (advocaat van de duivel) dan zouden met "allerlei aanpassingen" een auto verkregen worden die "even goed ligt" (erg subjectief, ik weet het) als een 964 RS
.
Maar hij zal nooit dezelfde rondetijd op het circuit neerleggen als zijn +/- 100 kg lichtere evenknie.
Volgens mij zijn wegligging en gewicht behoorlijk met elkaar verbonden.
Op het moment dat een wagen significant lichter wordt accelereert, remt ie beter en gaat ie beter door de bocht. Dit is toch wegligging niet...
Terug naar het topic: de C2 is lichter dan de C4 dus .....alleen moet je het verschil niet proberen naar boven te halen op de openbare weg.
27 dec 2006 19:43
27 dec 2006 20:37
27 dec 2006 21:18
Devils son schreef:Marcos schreef:Hier een filmpje met wat wel kan met een 964 RS, en waarschijnlijk niet met een 964 C4.
Mijn C4 is zo afgesteld dat deze makkelijk tot overstuur te krijgen is. Met originele afstelling lukt het niet zo gemakkelijk, dat dan weer wel.
27 dec 2006 21:44
27 dec 2006 21:46
Marcos schreef:Devils son schreef:Marcos schreef:Hier een filmpje met wat wel kan met een 964 RS, en waarschijnlijk niet met een 964 C4.
Mijn C4 is zo afgesteld dat deze makkelijk tot overstuur te krijgen is. Met originele afstelling lukt het niet zo gemakkelijk, dat dan weer wel.
Ik geloof het echter pas als je ook een filmpje op youtube heb gezet van dezelfde strekking
27 dec 2006 22:42
Roi schreef:
@Devils son
-C2 conversie naar een RS lijkt kostenefficient kijk maar naar de prijzen van een RS t.o.v. een C2 kun je een hoop voor verspijkeren..... en je hebt onderdelen over dus te koop.
i
27 dec 2006 22:47
27 dec 2006 23:46
Marcos schreef:
Ik geloof het echter pas als je ook een filmpje op youtube heb gezet van dezelfde strekking
27 dec 2006 23:54
Roi schreef:
-C2 conversie naar een RS lijkt kostenefficient kijk maar naar de prijzen van een RS t.o.v. een C2 kun je een hoop voor verspijkeren..... en je hebt onderdelen over dus te koop.
- gewichtsverschil waar tussen is 80 kgvolgens mij voor Nederland en Duitsland geldt C4 (1440), C2 (1330) en RS (1230 kg) dus?
- is de C4 gewichtsverhouding nou zoveel geweldiger, ik ken de verschillen niet uit het hoofd. Maar voor een echt verschil daarvoor moet -en dat moet jij weten- je toch echt de 944, 968, boxster of cayman hebben.
Wel leuke illustratie, las laatst ergens -en stof tot nadenken- dat op de Ring een 964 RS 8 seconden sneller rond ging dan een 965 (320pk) terwijl de gewicht /pk verhouding voor de Turbo toch echt gunstiger is.... allebei 2 wiel aangedreven en beide een sper.diff.
27 dec 2006 23:56
rob964.c4 schreef:
mijn C4 stond eerst verkeerd afgesteld, achter te hoog, daardoor ook eerder over stuur, ik voelde me een hele vent, maar nu geen overstuur maar wel harder door de zelfde bocht![]()
robert
28 dec 2006 0:48
28 dec 2006 1:08
28 dec 2006 2:43
Devils son schreef:Roi schreef:
-C2 conversie naar een RS lijkt kostenefficient kijk maar naar de prijzen van een RS t.o.v. een C2 kun je een hoop voor verspijkeren..... en je hebt onderdelen over dus te koop.
Ik vrees dat je je daarin vergist... Niet in het minst omdat de RS als je tot verkoop over wil gaan veel meer op zal brengen.
Het is wel zo dat het extra gewicht op een punt zit waar het minder kwaad doet... en dat telt allemaal mee. Persoonlijk denk ik dat je beter een kale C4 met RS kuipjes kan hebben dan een full-option C2. Alleen de airco kost je al 20-25 kg, waarbij een groot deel van het gewicht ver achterin zit!
Waarmee maar eens duidelijk wordt dat er meer telt dan alleen pk/gewicht.