Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

16 maart 2007 0:05

paSCal schreef:
en in normale woorden: winst = omzet - inkoop

Omzet minus vaste en toe te rekenen variabele kosten... Zoiets iig, ik heb bedrijfseconomie niet afgemaakt en de kennis is niet meer op peil.

16 maart 2007 0:21

paSCal schreef:en in normale woorden: winst = omzet - inkoop

[/quote]

En niet te vergeten : huurgelden of afbetaling bedrijfsruimte , stroom, water , verwarming ,telefoonkosten , sociale lasten , boekouderskosten , transportkosten of onkosten bedrijfswagen , onderhoud, brandstof , personeelskosten , bedrijfskleding , ...........

16 maart 2007 0:45

911-lover schreef:.. of afbetaling bedrijfsruimte .

die dan weer niet (los van het intrestbestanddeel in deze afbetaling) en ik denk dat de andere hierboven genoemde voorbeelden bij PaSCal onder 'inkopen' vallen (en dan wordt er nog wel wat gemist) .... maar we raken off-topic :wink:

on topic: Ik had altijd het "gevoel" dat m'n verbruik na tanken (diesel) bij de Tango een stuk onzuiniger werd..... blijkbaar toch m'n rechter voet....

goedkoop tanken

19 maart 2007 18:56

als je wilt weten waar bij jou in de buurt goedkope benzinestations zijn, kijk dan op www.onderweg.nl
de stations kunnen ook een Shell Express zijn, ANWB, Tinq of Tango, maakt niet uit, in elk geval kun je zien aan de hand van je postcode waar je moet zijn, kun je altijd nóg je eigen keuze maken!
(links in het scherm staat dan een optie voor goedkoop tanken)

19 maart 2007 23:46

Een goede vriend van mij was vroeger uitbater (mooi nederlands woord :wink: ) van het toenmalige Texaco station aan de A16 vlak over de Moerdijkbrug.

Als zelfstandig ondernemer met alle sores van dien (personeel, overvallen, lage winstmarges op de brandstoffen etc.) kon hij zijn bedrijf niet winstgevend uitbaten ( :wink: ) zonder zijn shopverkopen.

In die tijd waren er nagenoeg nog geen gsm's e.d. en zo maakte hij afspraken met grote transportondernemingen om juist bij hem op de uitvalsroute naar het zuiden te tanken. Uiteraard tegen scherpe prijzen EN zijn faxnummer, zo konden de vervoerders hun chauffeurs via de fax nog laatste mededelingen doen toekomen.

En de chauffeurs . . . . . die kochten zijn shop wel leeg.

Hijzelf woonde in een mooie bungalow met een 7 serie en een 911 op de oprit.
Plaats een reactie