Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

12 aug 2008 15:09

Jurgen schreef:Je geeft de klant het gevoel dat híj beslist wat er gebeurt en daar gaat 't om.
Gezond verstand en jezelf verplaatsen in de klant zorgt voor een terugkerende klant.


juistum, als ze dat nou eens bij álle merken in de opleiding zouden meenemen... :idea: scheelt weer een hoop van zulke topics :!:

12 aug 2008 15:30

Jurgen nu denk ik even heeel stout.. maar kan het niet zo zijn dat men deze mooie manier van doen ook gebruikt wordt op het moment dat gaat over zaken die eigenlijk niet aan vervanging toe waren?

12 aug 2008 15:55

... en dat zullen we nooit weten.

Vertrouwen speelt hierin dus ook een niet te verwaarlozen rol. Wellicht werd er geen regelrecht wrak gebracht, maar wel een auto waarvan een aantal onderdelen binnen kort aan vervanging toe waren.

Als je gewoon uitlaat, remmen, banden e/d. op telt loopt de rekening snel op.

maar eh, kmot er op neer dat je toch zelf kriotisch moet blijven en eigenlijk ook wel enig technisch inzicht moet hebben om te controleren of men geen zaken wil gaan vervangen die nog niet aan vervanging toe zijn. (maar moet je niet van het goede uitgaan?)

Iedereen kent toch wel het bekende regeltje op de factuur: ruitensproeiervloeistof 2ltr. terwijl je hem net zelf hebt volgegooit?

Ik loop zelf altijd even met een monteur of werkpalats chef naar mijn auto (vooraf en achteraf) om de dingen te bespreken, eingelijk nooit vervelende zaken meegemaakt

12 aug 2008 15:57

Tom, je Boxster is VIES!!

eh... herstel, je Boxster S is vies

12 aug 2008 16:12

kom maar even de sleutel halen, mag je 'm gaan wassen.

12 aug 2008 16:19

djtommi schreef:
Paul Broere schreef:Heb je soms connecties met Pon? :wink: :wink:


grootaandeelhouder, weet je toch?

maar daarnaast heb ik ook nog een paar Kwikfits en Profiles


Edit: op verzoek van djtommi de link naar persoonlijke info op zijn website verwijderd.

kan je beter eerlijk over zijn meneer bovag

Afbeelding

lijkt me handiger als jij mijn auto even gaat wassen :lol: :wink:

12 aug 2008 19:44

Misschien nog wel het belangrijkste....heb je de gratis koffiekopjes gekregen? Daar ging het uiteindelijk toch iedereen om. :lol:
Laten we wel wezen....een zomercheck is toch nergens voor nodig wanneer je gewoon je beurtjes laat doen en zelf de kleine zaken in de gaten houdt (olie, koelmiddel, sproeiervloeistof, bandendruk etc. etc).

Iedereen weet toch dat het een stukje klantenbinding is....(en zo'n actie kan soms een heel gezellig dagje uit zijn). Heel af en toe ga ik om die reden een uurtje koffie leuten, auto's kijken en een praatje maken.

Voor mij is het hebben en rijden van een Porsche een jongensdroom. Ook al is het de instapper (kappersauto :evil: zeg het maar zelf) zo voelt het voor mij niet. Ik ben geen grootverdiener dus probeer toch te kijken waar iets goedkoper kan (bv de banden en ik tank bij een wittepomp :? ).
Toch laat ik mijn onderhoud volgens schema bij Wittebrug uitvoeren. Misschien duurder maar dan heb je wat 8) Heb een goed gevoel over de mensen daar, denk dat ze mij niet benadelen (lees bedonderen) en het is volgens mij ook een beetje gunnen... Ach ja soms zit er een onverwachte reparatie/vervanging bij. Ook ik ben dan niet echt heppiedepeppie maar dat calculeer je erbij. Dat het duurder is bij een premium merk lijkt mij ook normaal. Inderdaad moet het gebouw, het personeel en de mooie folders :wink: betaald worden....

Als je vertrouwen hebt in jouw garagist, specialist of officiele dealer, dan moet je daar beslist blijven. Tsja over elke garagist is wel iets te melden....
Voor de rest gewoon lekker een bakje espresso drinken en de offerte
voor lief nemen.....

12 aug 2008 21:24

Helemaal mee eens. Overigens zijn ook niet-premium-merk-garages soms behoorlijk aan de prijs. Het uurloon van de garage van mijn voormalige daily-driver (Golfje) ligt bijvoorbeeld 20 euro boven het uurloon van de specialist waar ik heen ga voor het onderhoud van de 964. Maar die hebben dan ook geen blonde miep achter de kassa.

Antwoord

12 aug 2008 21:29

Ik heb volgens mij nog steeds geen antwoord gezien van de topic starter, wat er allemaal vervangen moest worden.

Mocht het zo zijn dat ik er overheen gelezen heb alvast mijn excuus, maar ik zou toch graag nu wel eens het hele lijstje willen zien, ipv iets te starten en niet af te maken.

12 aug 2008 21:35

turbocruiser schreef:Maar die hebben dan ook geen blonde miep achter de kassa.


en die kunnen dúúr zijn....! :lol:

12 aug 2008 21:38

Marco schreef:kan je beter eerlijk over zijn meneer bovag

Afbeelding

lijkt me handiger als jij mijn auto even gaat wassen :lol: :wink:


moet je wel ook de échte Beun gebruiken:

Afbeelding

:lol:

12 aug 2008 22:24

Ook ik zou nu wel eens dat complete lijstje willen zien,en willen weten hoeveel milimeter er nog op de remblokken zit.Is het nog 50 % naar helemaal op,of naar vervangings waarde.

13 aug 2008 9:52

Even relativeren; bij de officiele Maserati garage betaalde ik ruim een jaar geleden 1.700 euro voor schijven en blokjes rondom. Dus wat ze ook rekenen bij Porsche... voor mijn gevoel valt het wel mee :D

13 aug 2008 10:04

Precies de reden waarom ik dat mooie (!) Italiaanse spul maar links laat liggen :twisted:

Daarvoor moet je echt TE veel geld hebben. Ruitenwisser arm voor een Ferrari: ~ 400 Euro :!: 8)

13 aug 2008 10:20

back ON TOPIC: 5600 euro om je porsche terug in PERFECTE staat te brengen :?: :?:

lijkt mij zelfs niet echt veel .......

aan de mijne zijn meer kosten aan (die ik ook wel ga doen.....) om hem in perfecte staat te brengen :roll:

ik denk dat 50 % van het porsche forum meer dan 5600 euro nodig heeft om z'n (of haar) porsche perfect te maken........

(50% , 't kan meer of minder zijn..........)

13 aug 2008 10:39

dus resumee peter heeft em gewoon slecht onderhouden ... :mrgreen: en zit nu aan zn 6 kopjes capu dit allemaal te lezen :wink:

13 aug 2008 10:42

misschien een Poll van maken: hoeveel denk je nodig te hebben om je porsche PERFECT te maken :?: :?:

voor zover ik kan tellen, ik ongeveer 10.000 euro.... :roll:

Edit: De poll is blijkbaar ook gemaakt. Zie hier.:salut:

13 aug 2008 13:00

ironpatje schreef:back ON TOPIC: 5600 euro om je porsche terug in PERFECTE staat te brengen :?: :?:
lijkt mij zelfs niet echt veel .......


Niet helemaal mijn interpretatie van een Zomercheck zoals hier aande order.


PETER, KOM NOU EENS LOS MET DE 5 GROOTSTE ITEMS VAN DIE OFFERTE

13 aug 2008 13:04

MS964 schreef:Tja, kan me voorstellen dat je je bedonderd voelt. Zou ik me ook voelen. Aan de andere kant, dit is maar 1 aspect beoordeeld door 1 andere garage. Dus om daar nu alles aan op te hangen, en het PF op te gooien, da's toch link (ik zeg het maar alvast, want er zullen wel anderen volgen die het ook zullen zeggen). :wink:

Voor de toekomst :arrow: lekker naar een specialist.


Toldcha dat het deze kant op zou gaan.. :wink:

13 aug 2008 16:54

Gert schreef:Jurgen nu denk ik even heeel stout.. maar kan het niet zo zijn dat men deze mooie manier van doen ook gebruikt wordt op het moment dat gaat over zaken die eigenlijk niet aan vervanging toe waren?



Reden dat "wij" de vervangen spullen ook even lieten zien en niet meteen in de bak kieperden (al kun je zeggen dat dat ook niet 100% waterdicht is), juist om die schijn te vermijden want menig klant denkt (vaak terecht) zo.
Juist het laten zien terwijl een klant daar niet eens om vraagt wekt vertrouwen.

Rekeningen die niet kloppen ben ik allergisch voor ; ook 1l onterechte ruitenwisservloeistof voor 2 knaken horen er gewoon niet op en geeft míj dan het gevoel dat de rest ook met een korreltje zout te nemen is. Kortzichtig noem ik dat.

21 aug 2008 15:26

Sorry sorry sorry....Ik was even een weekje offline ivm andere prioriteiten en heb sjuust met rode oortjes de pagina's met reacties door zitten worstelen.
Ik heb hieronder letterlijk de "offerte" van Pon (die ik dus per mail ontvangen heb) gecopieerd.

Maar als je het begin van dit draadje leest dan zie je dat ik me heus niet opwindt over het feit dat sommige dingen vervangen moeten worden. En als iets kapot is dan moet het ook, daar zijn we het snel over eens. En we kunnen met z'n allen ook nog wel een mening hebben over de prijsstelling van Pon, maar nogmaals dat is niet de kern van mijn frustratie, het staat je nl altijd vrij om een andere garage te zoeken. Dus dat hoef je mij niet echt uit te leggen.
Mijn grote boosheid, en aanleiding voor deze post, zit hem erin dat er dingen voor reparatie worden opgevoerd die op zijn zachtst gezegd discutabel zijn en die bij een simpele inspectie gewoon worden ontkracht. Dat is mijn punt.

Ow, en de eerste de beste die mijn auto nog een keer een wrak durft te noemen wil ik met plezier wel eens heel hard met dat "wrak" over zijn tenen rijden. :evil:

------------------
Zoals afgesproken hierbij de begroting voor onderhoud/reparatie van uw auto.

Grote beurt : 619 euro
Remvloeistof : 175 euro
Remblokken voor : 445 euro
Remblokken achter : 401 euro

Vervangen krukaskeering i.v.m. lekkage : 1471 euro
Condensors vervangen i.v.m. lekkage : 1032 euro
Radiatoren vervangen (stelpost) : 756 euro
Bobines vervangen : 365 euro

Totale begroting inclusief diverse reparaties 5100-5400 euro inclusief de btw
--------

Oh en om positief af te sluiten.....de kopjes zijn wel geinig trouwens :D

21 aug 2008 15:41

Dat zijn dus 2500 euro voor lekkages :shock:
Nou kan ik iets roepen over 996jes en zo, maar daarvoor zijn mijn tenen me te lief.... :mrgreen:

Maarre, zonder gekheid. Wist je dat? Ik bedoel, wist je dat van die krukaskeering bv?

21 aug 2008 15:47

Ja dat van die krukaskering wist ik al toen ik hem kocht (was korting voor gegeven in de prijs).

We hebben dat toen samen met een vakkundige expert op dat gebied beoordeeld en besloten dat we dit "lichte zweten" (hij is wel vochtig, maar er ligt nooit een druppel op de grond ) natuurlijk nauwlettend in de gaten houden en ik heb de centjes ervoor liggen al klaar maar zolang het niet erger wordt stel ik het nog lekker even uit. Motor helemaal loshalen en terugzetten wordt ie nooit beter van IMHO.

21 aug 2008 17:10

ik heb laatst remblokken voor mijn 930 gehaald (voor "grote" turboremmen met geperforeerde schijven, dus echt niet de goedkoopste ofzo)

deze kostten mij bij de groothandel (Bosch) ietys van 35 euro voor een set! (dis 2 kanten)

21 aug 2008 17:11

voor de rest verklaren de "lakkages" wel een groot deel van de kosten... OF HET NODIG is, blijft een tweede vraag. Een keerring vervangen bij licht zweten is misschien iverdreven.

Wel leuk dat je nog even reageert
Plaats een reactie