Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

25 sep 2008 22:58

amandus schreef:Ja en nee , was eigenlijk ook een grap, zou met droog weer wel duidelijk de strijd aandurven met de 996T . Natuurlijk meer vermogen en een snellere auto, maar ja hoe vaak zal dat echt in de praktijk het geval zijn . Weet wel uit ervaring dat de 997S een lichtvoetige kordaat sturende bolide is. Weet ook uit ervaring dat de 996T minder lichtgevoelig overkomt. Komt door de 4 wiel. Zou zelf nooit kiezen voor een 4 wiel Porsche . Formule 1 rijd ook niet met vier wielers........Anyway , ben geoon ziekelijk gelukkig met de 997S , vandaag moest ik in Duistland ( Munster) en kan je vertellen dat het heerlijk was. Het gemak waarmee de 997s in alle facetten zijn krachten toont is voor mij persoonlijk van eenzame hoogte's . Zoals al eerder gemeld heb ze bijna allemaal zelf gehad maar de 997S is voor mij echt de beste Sport Auto van de Wereld :!:


Kan jou vertellen dat jij dat gaat verliezen.
Broer van me heeft oa. een 996TT, dat ding is niet bij te houden.
Zeker niet in de handen van iemand die weet wat ie ermee moet.
Fenomenaal snel zo'n 996TT.Ben er stukken sneller mee dan een 997.
Toch kies ik voor een 997S, waarom?
Inderdaad weinig emotie, gaat zo makkelijk allemaal in een TT.

25 sep 2008 23:15

RS-R schreef:Prima, zo'n 997s( + handbak) lijkt me wel wat.
Laat de prijzen maar zakken. :D
Idd... :wink: Ik had al een tijdje niet meer gekeken maar het gaat toch wel hard naar beneden met de 997tjes.Vanaf ca 50k in Duitsland..

25 sep 2008 23:22

Gingen die 997 GT3'tjes maar wat harder naar beneden... 8) :wink:

25 sep 2008 23:23

Geduld is een schone zaak.
Pas nog in Aken geweest,
997S met 24000 km op de klok voor €52K.
Ik wacht nog een ½ jaartje. :wink:
Van het voorjaar een mooie 997.

25 sep 2008 23:32

Jurgen schreef:Gingen die 997 GT3'tjes maar wat harder naar beneden... 8) :wink:

:bounce:

25 sep 2008 23:41

RickyGopie schreef:



Ik wil richting de 500PK(POWER)





laat me raden dan gaje op zekahhh meesprinten 8) volgend jaar in engeland op dat vliegveld :wink:

26 sep 2008 7:41

Regelgeving Formule 1 , wat dan met de John Player Special met zes wielen......Was dat ook regelgeving.... :wink:

26 sep 2008 7:45

@ dr Knauf

Jij begrijpt me Tijgaaahhaaa

26 sep 2008 12:17

dan gaat mikey deze keer wel effe mee dan zorg ik dat ik wel tijd heb 8)


dope shit bro :wink:

26 sep 2008 12:26

Beetje appels met peren vergelijken: 997 S versus 996 Turbo. :shock:
Uiterlijk en motorisch een enorme wereld van verschil. Heb liever een 997 turbo dan de 996 turbo.

26 sep 2008 12:35

Check de 1e post even, budget van circa 70k, ga je geen 997 Turbo voor vinden. :roll:

26 sep 2008 12:48

Tenzij je een miljonair als sponsor vindt :lol:

26 sep 2008 20:39

RS-R schreef:Geduld is een schone zaak.
Pas nog in Aken geweest,
997S met 24000 km op de klok voor €52K.
Ik wacht nog een ½ jaartje. :wink:
Van het voorjaar een mooie 997.
Ik twijfel zwaar om de 993 te verkopen en idd ook even te wachten en een 997(4)S te kopen.Hoewel die roestbakjes uit Modena ook wel kriebelen en steeds bereikbaarder worden.Een mooie 360....niet sschlechht...:P

26 sep 2008 22:58

360 kan niet tippen aan de kwaliteit van de 993 of 997 , heb zelf ook wel eens gekeken bij Munsterhaus, kwam echt van een koude kermis thuis . De auto zag er ouder uit met gebruikssporen dan een 993 uit 1996. Je weet wat ze zeggen : een ferrari is om naar te kijken een porsche om in te rijden :wink:

27 sep 2008 3:41

Heb alle reacties gelezen en zou ze allemaal kunnen quoten maar komt (inderdaad) hier op neer: zelf met beiden rijden zoals je er dagelijks mee denkt te gaan rijden. Mocht ik de gelukkige keuze hebben tussen die twee (dan naast mijn ouwe brikkie want die ik niet kwijt wil), zou ik op dit moment voor de 9972s kiezen. Maarja, in beiden nog nooit gereden en lijkt me sowieso fantastisch. 997 veeeeel mooier (imho), turbo nog bruter.
Rijden dus en dan een kiezen. 't wordt jouw auto dus ook jouw keuze. Ongeacht wat men er hier van vindt.

28 sep 2008 8:24

MarkS schreef:Check de 1e post even, budget van circa 70k, ga je geen 997 Turbo voor vinden. :roll:


996 turbo

28 sep 2008 11:30

Turbo kost turbo knikkers (ook in onderhoud) .... leuk al die keuzes 8)

28 sep 2008 16:19

amandus schreef:360 kan niet tippen aan de kwaliteit van de 993 of 997 , heb zelf ook wel eens gekeken bij Munsterhaus, kwam echt van een koude kermis thuis . De auto zag er ouder uit met gebruikssporen dan een 993 uit 1996. Je weet wat ze zeggen : een ferrari is om naar te kijken een porsche om in te rijden :wink:
Ik heb in 6 maanden tijd al 10.000 km gereden met mn 360. Geen enkel probleem gehad, ook bij Munsterhuis gekocht. Net zoals bij Porsches, heb je bij Ferraris uiteraard ook iets minder goed onderhouden exemplaren. Maar er is absoluut niets mis met de 360. Ik krijg ook vaak te horen dat ik waarschijnlijk al vaak heb stil gestaan met mn F's, nog nooit last van gehad.

Het probleem is vaak dat men denkt dat je niet mag rijden in een Ferrari, wat uiteraard superslecht is voor zo'n auto. Mijn advies, als je een Ferrari koopt, rijd er gewoon vaak in. Dan heb je nergens last van. Ook in mn F355 heb ik 15.000 km gereden in nog geen 2 jaar.... geen enkel probleem.

28 sep 2008 16:32

in de tour de mille virages reed ook een 360 mee met een kerel met een groot hart in combinatie met een loden voet. ding gaf geen krimp, waar hij toch echt dagenlang (en volgens mij ook in het dagelijks leven) ongenadig op zijn fl*kker kreeg. Was gaaf om achteraan te rijden qua geluid, niet bij te houden qua snelheid en wegligging. Eigenaar zei ook dat die F360 gemaakt was om te trappen. Jaarbeurt 5K, dat dan weer wel, maar tussendoor nergens problemen mee. Ferrari is natuurlijk ook niet meer wat het 15 jaar geleden was (als je de verhalen mag geloven).

28 sep 2008 19:28

Ik geloof ook dat het technisch mooi apparatuur is , echter ik blijf vinden dat het Italiaanse kwaliteit is en blijft , voordat ik de 997S heb gekocht heb ik een drietal Ferrari's bekijken en elke keer vond ik de 360 een beetje zmoezelig overkomen. Teveel gebruikssporen met een te lage km stand. Wat de F 355 betreft had ik dat gevoel niet , prachtige auto alleen voor mij één model te oud. Ik denk dat ik gewoon eigenlijk geen Ferrari mens ben , dit om uiteraard de prijs en ik mis de grundlichkeit van de Duitse machine's . Wel zal ik bekennen dat de flamboyante ontwerpen van Ferrari vooruitstrevend mooi zijn maar ik ga toch voor de Porsche machine's slijpend aan één concept de 911 wat hem maakt tot de meest betrouwbare sportauto bekroont met allerlei prijzen........ :wink:

28 sep 2008 19:34

Massa schreef:
MarkS schreef:Check de 1e post even, budget van circa 70k, ga je geen 997 Turbo voor vinden. :roll:


996 turbo


Nee, 997 Turbo! Was een reactie op de post er boven. :roll:

"Beter lezen" was mijn boodschap, nu ook voor jou Massa! :twisted:

:wink:

28 sep 2008 21:15

Dit is laatste wat ik over de 997 te melden heb, kijk en geniet !

http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid ... =1#/page2/

03 okt 2008 20:45

Ik heb inmiddels in een 997S met sport-chrono gereden en het rijdt mooi. Nadeel vind ik wel dat je ongeveer 50 km harder moet rijden voor een vergelijkbare kick als in een 993. Ik vond het ook opvallend hoe veel groter de auto van binnen is, en hoeveel groter hij ook voelt om in te rijden. 993 is toch meer een gooi- en smijtauto. Ik vond de schakelpook niet fijn: beetje sponzig en minder direct dan bij een 993.
Wel een erg mooie auto, maar ik lever mijn 993 er nog niet voor in.

Nu nog een ritje met een 996TT..

03 okt 2008 20:47

Ik vermoed, dat de 996 je nog minder zal bevallen dan. Vanwege zijn vierwielaandrijving. Maar wie weet! 8)

03 okt 2008 21:06

Sluit me bij de eetkamer-specialist aan !!??!

doe maar een 997..... :wink:

alleen voorlopig zal het een boxster zijn en dan een 996 worden ....
Plaats een reactie