Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

13 jul 2009 12:58

Diablo schreef:Over wat ppp356???


Ik gok zomaar over wat ik hierboven al schreef:Echter, ik - en ik denk met mij de meeste bezoekers hier - zou dus nooit een 3.2 kopen die omgebouwd is naar 964 model, met 10 jaar geen onderhoudshistorie omdat die door de eigenaar zelf is gedaan. Waarmee ik slechts aangeef dat verkoop van jouw auto op dit forum MOEILIJKER zou zijn (niet NOOIT!) dan een standaard 3.2 of 964 met regulier onderhoud en stempels in het boekje.


Wil je ophouden met steeds zo beledigd te reageren of daarbij 'piss off' smilies te gebruiken. NIEMAND valt jou aan. ppp 356 geeft alleen aan dat, in reactie op jouw nogal heftige 'Ben ik blij dat ik niet in Nederland woon , als jullie daar allemaal zo over denken', dat hij er als belg ook zo over denkt. Wellicht handig om eerst even begrijpend te lezen voordat je je onderbuikgevoelens zo uit. :idea: Dank.

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

13 jul 2009 13:08

OK ok,
heb vandaag blijkbaar mijn xanax en temesta vergeten in te nemen ,
sorry jongens was zo niet bedoeld hoor :wink: :wink:

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

13 jul 2009 13:10

brian951 schreef:Die uitspraak moet idd iets beter uitgelegd worden.. De vraag naar (goede) omgebouwde elfjes is gewoon wat kleiner.. maar er zijn wel degelijk mensen die er voor open staan.. alleen wat minder dan voor de originelen.. Een goed en mooi omgebouwd exemplaar krijg je voor een scherpe prijs altijd wel verkocht uiteindelijk..

Kijk dit vind ik nou mooi uitgelegd :wink: :wink:

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

13 jul 2009 15:46

ontspan! en die 23k, dan zitten er twee niet op te letten, zeg ik altijd.....





geintje, gewoon lekker rijden met die 911 !

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

13 jul 2009 17:07

vervuild topic. vegen.

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

13 jul 2009 20:28

Diablo schreef:Ben ik blij dat ik niet in Nederland woon...

Dat zijn wij ook.
:wink:

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

13 jul 2009 21:56

Luister eens naar mij Sint Nicolò !
ik heb HORN vandaag een belofte gedaan , dus help me mij die beloofte te volbrengen ,ok? :wink: :wink: :wink:

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

13 jul 2009 22:14

kijk daar moet in nou om lachen das humor :res:


robert

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

13 jul 2009 22:17

Renntech schreef:Gaat dit de nieuwe tijdrovende trend worden. :arrow: Uitleggen hoe je het bedoelde omdat het anders werd opgevat dan bedoeld werd.
Na elke zin typen dus drie keer terug lezen en afwegen om het wel kan :mrgreen:

:wink:

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

13 jul 2009 23:35

nog 25 minuten diabolo, dan kan je weer los :mrgreen:

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

14 jul 2009 2:08

Kort samengevat:

Een auto die onderhouden is door een hele goede gepassioneerde en van wanten wetende doe-het-zelver en die daardoor in ver bovengemiddeld goede technische staat is, echter zonder de historie (bijvoorbeeld onderhoudsfacturen en stempels) van een dealer of specialist met een goede naam, die kan op de markt weleens minder opbrengen dan een technisch mindere auto die die historie wel heeft.

Dat is inderdaad raar maar ook logisch: de ene moet je geloven op alleen zn blauwe ogen, en dat is nu eenmaal lastiger te objectiveren dan tastbare houvast van facturen of stempels.
Is daarmee het werk per definitie beter gedaan ? Nee.
Pure psycholgie ? Voor een groot deel wel.
Daarom onzin ? Nee.

Daarom:
Perfecte technische auto door ijverige huisvlijt: lekker niet wegdoen (doe ik ook niet).

En verder niemand afkatten die niet objectief kan oordelen of jij wel goed kan sleutelen.
Dat kan die ander immers ook niet; je bent zelf de enige die dat denkt te kunnen.
En als dat ook echt zo is: lekker trots op zijn.

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

14 jul 2009 2:26

Hoi Lindemans,
Ik weet niet of dat op mij bedoeld is ?

En verder niemand afkatten die niet objectief kan oordelen of jij wel goed kan sleutelen.
Dat kan die ander immers ook niet; je bent zelf de enige die dat denkt te kunnen.
En als dat ook echt zo is: lekker trots op zijn.


Maar als het zo is , ben ik niet iemand die lekker kan sleutelen ,
maar beroeps automechanieker (30jaar) .
dus als iemand ooit mijn elfje zou willen kopen ,
als ik hem ooit weg zal doen zal die dit al weten of zal ik hem dat ook graag bewijzen als die em sowieso krijgt !
Maar zoals de zaken nu staan gaat deze elfje later gewoon over naar mijn zoon , heeft dezelfde passie als zijn vader ,
:wink: :wink: :wink:
gr Diablo

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

14 jul 2009 9:14

Diablo schreef:..... ben ik niet iemand die lekker kan sleutelen, maar beroeps automechanieker (30jaar)

Ik zou zeggen dat het ene bij het andere hoort, maar bij jou sluit het ene het andere dus uit? :scratch:

Rare jongens die ..... ;) :^:

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

14 jul 2009 9:56

Hoi Diablo,

Laat ze toch op het forum mauwen jôh, zijn altijd dezelfde zeikerds.
Zijn die lui die z.g. alles weten.
Maak je er niet druk om, en geniet lekker van je Porsche.

Grtz, Wim.

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

14 jul 2009 10:24

Hoi Wim,
Ik denk dat ik uw raad maar (weer eens) ga opvolgen :arrow: :arrow: ,
Als ik tegen een kl..t moet praten dan praat ik liever tegen de mijne :idea: :bang: :bang: :wink: :wink:
Groetjes Wim

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

14 jul 2009 11:46

Zo en dan nu terug naar onderwerp topic starter. :idea:

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

14 jul 2009 20:54

Diablo schreef:Hoi Wim,
Ik denk dat ik uw raad maar (weer eens) ga opvolgen :arrow: :arrow: ,
Als ik tegen een kl..t moet praten dan praat ik liever tegen de mijne :idea: :bang: :bang: :wink: :wink:
Groetjes Wim

Hoop dat je er twee van hebt.
:wink:

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

14 jul 2009 21:08

Yup,
twee flinke zelfs !! :wink: :wink:

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

14 jul 2009 21:23

Dus een z.k als een rendier?

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

14 jul 2009 21:27

Waar ging dit topic ook weer over :?: :?: :?: :?:

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

14 jul 2009 22:43

Aandachtspunten bij een 3.2 in een 964 jasje? :lol: :^: :lol:

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

14 jul 2009 22:48

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :mrgreen: :mrgreen:

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

15 jul 2009 0:56

Renntech schreef:Gaat dit de nieuwe tijdrovende trend worden. :arrow:


@Coolfan, het is moeilijk aan te geven wat nu de fijnste Porsche is. Soms een 3.2, soms een 964 en soms weer anders. Zelf vind ik de rijeigenschappen en het gevoel dat de 993 mij geeft niet zo bij mij passen. Maar een paar weken geleden reed ik weer eens met Olaf zijn 993 4S en wist ik dat mijn vooroordelen over de 993 niet terecht zijn. Hoofdzakelijk door het Bilstein onderstel.
Dat heb ik met alle Porsche's. Ik heb een voorkeur voor een bepaald type, maar dat veranderd haast wekelijks bij mij. Dat ligt er net aan wat de laatste fijne auto is die ik gereden heb. Op dit moment en 964C4, en dat terwijl ik niet eens 4 wiel aangedreven Porsche prefereer. Maar een maand geleden reed ik eens een eind met een goudkleurige 2.7 en wist toen weer hoe fijn een goede 2.7 rijdt. Juist het model dat niet zo goed bekend staat, maar fijn rijden doen ze wel. Lekker lichtvoetig.

Een 3.2 is bijna altijd fijn. Vooral de latere versie's met G50 bak. Met een goede 915 versnellingsbak kun je absoluut ook goed leven, maar ook dat verschilt van exemplaar tot exemplaar.
De staat van de carrosserie is erg belangrijk, en als het budget beperkt is moet je geen auto kopen met een oude rauwe lekkende motor.
Het wordt steeds moeilijker een goede 3.2 te vinden. Zoek nooit naar de goedkopere, uiteindelijk zijn ze duurder.
Meestal zijn de duurdere exemplaren met een lage kilometerstand, die exemplaren dus waar je ook makkelijk voor dat bedrag een 964 kunt kopen , het goedkoopst.
Uiteindelijk dan.

Oja, het verschil tussen een 217 pk en 231 pk is best wel groot, en dit verhelp je niet door de katalysator te verwijderen en de electronica aan te passen.


Thanks Erwin! Ik ben eigenlijk 'ingestapt' met zoeken bij een 964 maar ik behoor dus toch wel een beetje van de wat oudere Porsche's te zijn :lol: Heb zelf als dagelijkse rijder een hot hatch en zoek er dus echt een funauto bij. Ja de katalysator motor heeft een compressieverhouding van 1;9,5 en ik ben wel zon eitje die dan toch blijft meimeren met de weet dat er een pittigere is.....
Tijdens mn zoektoch naar een 964 heb ik dus ook dus het verschil kunnen merken tussen auto's die perfect onderhouden zijn en de wat mindere. Heb ook gezien dat de motoren die het langst lopen (heb er in Duitsland 964's gezien met ruim 300.000 op de klok) ook vaak perfect onderhouden (luckenlos Scheckheft) zijn en vaak heel lang lopen voor ze aan een revisie toe zijn; ook misschien veel snelwegkilometers of rustig warmrijden maar toch!
Na een gesprek met 2 eigenaren van 3.2 hoorde ik vaak dat het olieverbruik vrij hoog was; heb in boeken gelezen dat de klepegeleiders van 3.2's niet altijd even duurzaam zijn. Het olieverbruik bleek rond de 1-1,5L/1000 km te liggen. Is dit een reden om al van een revisie uit te gaan of in achterhoofd te houden? Kan je hier mee doorrijden? Porsche dekt zich in natuurlijk met die 1;1500
Of het alleen de klepgeleiders is zou je misschien kunnen zien door bij warme motor bij ongeveer 5000 toeren het gas los te laten daar er een vacuum wordt gecreerd. Zou het ook een combi van dingen kunnen zijn? zuigerveren, klepgeleiders, drijfstanglagers?
Wat betreft oliedruk; Peter Morgan zegt in zijn buying guide dat 'oliedruk niet een hele belangrijke factor is daar de toleranties voor luchtgekoelde motoren hoger zouden zijn voor de afvoer van de warmte'. Wat ik zelf dacht is dat de druk natuurlijk niet het belangrijkste daar je eigenlijk zoveel mogelijk flow wilt hebben en de druk die hiervoor zorgt; de olie moet eigenlijk het werk doen (separating medium) en als het om druk zou gaan je bij wijze van spreken met water zou kunnen smeren; krijg je hydrostatisch lager. Maar aan de andere kant zegt de druk wel wat over de slijtage van je lagerschalen toch? ja wordt een beetje technisch verhaal maar is een forum voor toch? :lol:




.[/quote]

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

15 jul 2009 8:22

Het olieverbruik van een 3.2 kan erg hoog zijn, maar dat ligt niet aan de 3.2 motor, maar aan de staat van de betreffende motor. Het olieverbruik kan ook bij een 964 of 993 erg hoog zijn. Al diverse motoren gereviseerd omdat het olieverbruik erg hoog was. Bij een 911 motor wordt olieverbruik veroorzaakt door de cilinder / zuiger combinatie. De zuigerveren dichten niet genoeg meer af, en dit verhelp je niet door alleen de zuigerveren te vervangen.

Klepgeleiders zijn bij een 3.2 niet het sterkste punt, maar dat is niet alleen bij de 3.2 motor het geval, bij alle luchtgekoelde 6-cilinders van Porsche. De levensduur is niet erg groot,( in verhouding tot de moderne auto's van deze tijd) maar een versleten klepgeleider geeft weinig problemen. De luchtgekoelde Porsche's met kilometerstanden boven de 100.000 km rijden rond met versleten uitlaatklepgeleiders, en na 200.000 km ook met versleten inlaatklepgeleiders. Behalve extra tik geluiden merk je er zelf niks van. De kleppen wel, die worden extreem warm, maar door de goede kwaliteit van de kleppen en klepzittingen zie je hier eigenlijk nooit problemen.

Bij een verhoogd olieverbruik is een motorrevisie aan te bevelen, en technisch zeker nodig.
Er slijt nooit één ding, dus als de klepgeleiders helemaal versleten zijn, of wat dan ook, is de rest van de motor natuurlijk nooit 100% nieuw.

Ja, je kunt met water smeren, maar wat doe je als de temperatuur van dat smeermiddel de 100 graden bereikt :mrgreen:

Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964

27 jul 2009 12:15

Wat is dan een hoog olieverbruik? Ik heb ooit een fiat 128 coupé gehad en die mocht volgens het boekje 1 liter per 1000 km gebruiken...

Hoe zit dat bij de luchtgekoelde types?
Plaats een reactie