13 jul 2009 12:58
Diablo schreef:Over wat ppp356???
Ik gok zomaar over wat ik hierboven al schreef:Echter, ik - en ik denk met mij de meeste bezoekers hier - zou dus nooit een 3.2 kopen die omgebouwd is naar 964 model, met 10 jaar geen onderhoudshistorie omdat die door de eigenaar zelf is gedaan. Waarmee ik slechts aangeef dat verkoop van jouw auto op dit forum MOEILIJKER zou zijn (niet NOOIT!) dan een standaard 3.2 of 964 met regulier onderhoud en stempels in het boekje.
13 jul 2009 13:08
13 jul 2009 13:10
brian951 schreef:Die uitspraak moet idd iets beter uitgelegd worden.. De vraag naar (goede) omgebouwde elfjes is gewoon wat kleiner.. maar er zijn wel degelijk mensen die er voor open staan.. alleen wat minder dan voor de originelen.. Een goed en mooi omgebouwd exemplaar krijg je voor een scherpe prijs altijd wel verkocht uiteindelijk..
13 jul 2009 15:46
13 jul 2009 17:07
13 jul 2009 20:28
Diablo schreef:Ben ik blij dat ik niet in Nederland woon...
13 jul 2009 21:56
13 jul 2009 22:14
13 jul 2009 22:17
Renntech schreef:Gaat dit de nieuwe tijdrovende trend worden.Uitleggen hoe je het bedoelde omdat het anders werd opgevat dan bedoeld werd.
Na elke zin typen dus drie keer terug lezen en afwegen om het wel kan![]()
13 jul 2009 23:35
14 jul 2009 2:08
14 jul 2009 2:26
En verder niemand afkatten die niet objectief kan oordelen of jij wel goed kan sleutelen.
Dat kan die ander immers ook niet; je bent zelf de enige die dat denkt te kunnen.
En als dat ook echt zo is: lekker trots op zijn.
14 jul 2009 9:14
Diablo schreef:..... ben ik niet iemand die lekker kan sleutelen, maar beroeps automechanieker (30jaar)
14 jul 2009 9:56
14 jul 2009 10:24
14 jul 2009 11:46
14 jul 2009 20:54
Diablo schreef:Hoi Wim,
Ik denk dat ik uw raad maar (weer eens) ga opvolgen![]()
,
Als ik tegen een kl..t moet praten dan praat ik liever tegen de mijne![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Groetjes Wim
14 jul 2009 21:08
14 jul 2009 21:23
14 jul 2009 21:27
14 jul 2009 22:43
14 jul 2009 22:48
15 jul 2009 0:56
Renntech schreef:Gaat dit de nieuwe tijdrovende trend worden.![]()
@Coolfan, het is moeilijk aan te geven wat nu de fijnste Porsche is. Soms een 3.2, soms een 964 en soms weer anders. Zelf vind ik de rijeigenschappen en het gevoel dat de 993 mij geeft niet zo bij mij passen. Maar een paar weken geleden reed ik weer eens met Olaf zijn 993 4S en wist ik dat mijn vooroordelen over de 993 niet terecht zijn. Hoofdzakelijk door het Bilstein onderstel.
Dat heb ik met alle Porsche's. Ik heb een voorkeur voor een bepaald type, maar dat veranderd haast wekelijks bij mij. Dat ligt er net aan wat de laatste fijne auto is die ik gereden heb. Op dit moment en 964C4, en dat terwijl ik niet eens 4 wiel aangedreven Porsche prefereer. Maar een maand geleden reed ik eens een eind met een goudkleurige 2.7 en wist toen weer hoe fijn een goede 2.7 rijdt. Juist het model dat niet zo goed bekend staat, maar fijn rijden doen ze wel. Lekker lichtvoetig.
Een 3.2 is bijna altijd fijn. Vooral de latere versie's met G50 bak. Met een goede 915 versnellingsbak kun je absoluut ook goed leven, maar ook dat verschilt van exemplaar tot exemplaar.
De staat van de carrosserie is erg belangrijk, en als het budget beperkt is moet je geen auto kopen met een oude rauwe lekkende motor.
Het wordt steeds moeilijker een goede 3.2 te vinden. Zoek nooit naar de goedkopere, uiteindelijk zijn ze duurder.
Meestal zijn de duurdere exemplaren met een lage kilometerstand, die exemplaren dus waar je ook makkelijk voor dat bedrag een 964 kunt kopen , het goedkoopst.
Uiteindelijk dan.
Oja, het verschil tussen een 217 pk en 231 pk is best wel groot, en dit verhelp je niet door de katalysator te verwijderen en de electronica aan te passen.
15 jul 2009 8:22
27 jul 2009 12:15