Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
16 aug 2009 15:33
Ja, precies om die redenen geeft ik het 25 ipv 100% kans.
Vreemd dat ik toch meer vertrouwen in de politiek heb dan DS.
Ik schrik er zelf van.

Overigens, de argumenten de andere kant op zijn er ook wel.
- ondernemertje pesten is niet zo handig in deze tijd
- het daadwerkelijk milieueffect is waarschijnlijk negatief
(ipv 15+ jaar oude 'barrels' gaat men 25+ jaar oud rijden zonder katalysator,
oude bruikbare auto's afdanken voor nieuw te bouwen exemplaren en de grootste
milieu-impact van een auto is de productie en niet het gebruik,
men gaat de youngtimer privé rijden koopt er een nieuwere bij met kilometeradministratie
dus ook geen bijtelling)
- er is sowieso geen financiële opbrengst omdat niemand duizenden euros netto wil betalen voor het prive-gebruik
van een oud bakkie.
18 aug 2009 0:55
Een meeting is altijd leuk... zeker ergens in NH is lekker in de buurt voor mij

Ben overigens vorige week nog in Purmerend geweest bij Ricky met de boxster! Heb daar nog een hele sight-seeing gehad met bij behorende snelheid en geluid
Maar als je denkt straks het geluid van een 964 te gaan missen dan moet je een RUF-uitlaat net als Ricky monteren... dan ben je al 5 straten verderop te horen

... en dan is het niets meer 964 mooi geluid
30 aug 2009 17:00
Nou Form-ers de AKK is geweest en besproken. Een hele waslijst maken die jongens van Porsche A'dam er van. Van een stadslicht tot belangrijker problemen. Dus de vaker voorkomende krukaskeerring, bobinepijpjes lekken olie (opnieuw verpakken) en 1 draagarm is niet Ok(rubber uit zijn ring). Nu heeft Jan Luitink netjes beloofd alles te willen repareren (krukaskeerring laatste modificatie geven) voor verkoop. Graag hoor ik van jullie wat jullie hier van vinden.
30 aug 2009 17:11
Als hij de hele waslijst oplost zou hij goed moeten zijn lijkt me zo. Wie gaat de reparaties doen?
30 aug 2009 17:28
Die bobine pijpjes had ik nog nooit van gehoord. Jij wel maarten?
30 aug 2009 18:36
Lekker laten staan, en doortuffen in je echte Porsche. Nothing beats a 911...
30 aug 2009 18:49
Wie gaat de reparaties doen?
Zelf (neem ik aan)?!
30 aug 2009 19:08
Jan kennende zal dat best in orde komen.
Is achterstallig onderhoud denk ik, het is gelukkig nog niet zo een oude auto en km stand valt ook erg mee, dus als alles netjes opgelost wordt heb je een goede auto met (voorlopig) weinig onderhoudskosten.
30 aug 2009 19:26
soepkip 964 schreef:Die bobine pijpjes had ik nog nooit van gehoord. Jij wel maarten?
Eh nee. Maar dat zullen ze bij Apoint wel weten toch

Hoeveel punten hadden ze nou in totaal?
30 aug 2009 19:45
Ergens rond de 40 met veel dubbeltellingen. Maar veel van lampje nummerplaat en stadslicht (afstellen licht ja Engels)etc en kleine beurt nodig etc., geen NL nummerplaat (Engels)
De Krukaskeerring vond ik minder leuk met name omdat mijn 964 in het geheel niet lekt. En de draagarm. Maar dat heb ik op het forum vaker gelezen dat een bus(rubber) van de draagarm minder is. Vind dat voor 71.000 km eigenlijk wel belachelijk. Neemt niet weg dat Jan alles wil doen en erg open is.
30 aug 2009 19:51
Dat laatste is natuurlijk erg fijn. Maar toch; 'never change a winning team.'
30 aug 2009 20:01
Officiele dealers zijn inderdaad nogal op de komma bij AKK's. Zou wel een afspraak maken over garantie aangaande de keerring.
30 aug 2009 20:20
Ben wel blij met de AKK want daar staan punten op die je met proefrijden echt niet merkt en ziet. Dus krijg je een goed idee van de mogelijke problemen. Het rare is dat ik een goed gevoel heb dat het opgelost wordt. Alleen je gevoel dat je wel bij het rijden van de auto voelt wat er mis mee kan zijn is weg. Dus AKK is prettig en moet zeggen dat Jan Luitink hier niet moeilijk mee omgaat. Wordt volgende week vervolgd want hij(de Boxster) moet nog langs het RDW voor NL toelating.
30 aug 2009 20:22
dilemma

en nu soepkip.......ben het eigenlijk wel eens met turbocruiser.......
want je gaat er spijt van krijgen....
30 aug 2009 20:38
Voor het echte karakter gevoel zul je gelijk hebben en wat zijn die oudjes lekker (vooral geluid). Maar als die Boxster S helemaal OK is dan heb je wel een hele mooie rijdersauto. O ja en een beetje gemeen Bully maar wel grappig.
30 aug 2009 21:13
Je moet een AKK ook wel weer in het juiste perspectief zien. Nu lijkt het veel en een aantal zaken zijn belangrijk, maar ik denk dat je ook een lijst krijgt als je je eigen auto bij Apoint een AKK laat geven. Zonder smet is geen enkele auto en ervan uitgaand dat alles netjes opgelost wordt, komt het volgens mij helemaal goed met de Boxster.
30 aug 2009 22:07
Ik vind het nogal een opsomming. Zo'n auto moet toch toch pico bello zijn. Het zegt mij, dat de vorige eigenaar niet veel verder gekomen is dan de olie te verversen bij de jaarlijkse beurt. Persoonlijk zou ik verder kijken. Die van Mud?
30 aug 2009 22:10
Maarten schreef:soepkip 964 schreef:Die bobine pijpjes had ik nog nooit van gehoord. Jij wel maarten?
Eh nee. Maar dat zullen ze bij Apoint wel weten toch

Hoeveel punten hadden ze nou in totaal?
Dit is een bekend euvel en als die bij een goede dealer in onderhoud was geweest, dan waren die vervangen.
31 aug 2009 9:06
@Barolo dat geeft bij mij ook een beetje een vervelend gevoel. ik weet wel dat hij een tijd stil heeft gestaan.
Maar ook zo'n draagarm (rechtsachter) wat heeft de vorige eigenaar met die auto gedaan? of is dat normaal bij Boxsters met 71.000 km er op.
Natuurlijk zal mijn 964 ook verschillende punten laten zien maar die heeft 208.000 km gelopen.
31 aug 2009 9:39
ik zou over dat gevoel even praten met de keurder. wat zegt hij als 'specialist' over de auto als al die zaken vervangen worden?
31 aug 2009 9:52
OK je bedoelt die jongens van Porsche Amsterdam? Goed idee. Maar zegt e.e.a. iets over de rijstijl van de vorige gebruiker of kan het gewoon geen geluk zijn? Op zich stonden er veel miniscule onbelangrijke dingetjes op als een middenconsole klepje wat los zit. Maar die Krukaskeerring en draagarm vind ik bij deze km stand minder.
31 aug 2009 9:55
rijstijl? dat zal dezelfde 'specialist' je ook vast wat over kunnen vertellen. Ik denk altijd 'het is mechanisch, dus er kan altijd wat (onverwachts) kapot gaan'. Ik weet van mensen die heel netjes met hun Porsche zijn en toch een afgebroken tapeind hadden. Tja, ik ken ook mensen die hun Porsche afraggen en nooit een gebroken tapeind hebben gehad. Wat ik belangrijker zou vinden is hoe de staat van de auto is, of na het vervangen van de draagarm de auto weer oke is en of een te vervangen draagarm bij 71K km's ook wat zegt over de rest van de auto...
31 aug 2009 10:06
Waarom was jij niet bij die keuring zelf aanwezig? Dit zijn typisch van die vragen, die jij ter plekke had kunnen / moeten stellen.
31 aug 2009 18:47
Als het netjes wordt opgelost dan toch geen probleem lijkt mij? Hoor niet echte slechte verhalen van Luitink.
Ben benieuwd hoe het afloopt....
31 aug 2009 19:21
Dimitri-Turbo schreef:Hoor niet echte slechte verhalen van Luitink.
Tenminste niet meer sinds het niet langer ... & Luitink is
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.