Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
04 jan 2010 16:18
dank vriend !
04 jan 2010 23:18
Mocht ik toch een gok willen nemen met een auto met rond de 100k op de klok (voor de juiste prijs) en de motor gaat stuk. Waar moet ik dan op rekenen, gaat dus om een motorwissel bij een 996, heeft iemand daar een idee van?
04 jan 2010 23:23
recent iemand rond de 13K betaald.
04 jan 2010 23:37
wolf schreef:agree. 70-80 typ Pre plofstand. zou zelf liever post 120 kopen. en even de blaadjes en de mayo checken

mayo...
05 jan 2010 0:32
Afhankelijk van je budget zo ik toch naar een 997 model kijken. De eerdere modellen uit 2005 en 2006 zijn heel betaalbaar. En meer gewild dan de 996 met de teardrop koplampen.
De locale dealer geeft zo 10% korting. Voor nieuwe autos kijk op cars.com
Ik heb net twee porsches meegenomen. Een 997 en een 993. De 993 wilde ik eigenlijk verkopen. Maar daar had ik toen te weining interesse voor en heb ik uiteindelijk ook verscheept. De RDW deed daar niet moeilijk over. Je moet wel de autos langer dan 6 maanden in gebruik hebben. Voordat je ze op de boot zet.
Mijn verhuizer heeft me toen goed geholpen met de practische details. En de douane formaliteiten.
http://www.autotrader.com/fyc/searchres ... e=priceASC
05 jan 2010 0:39
911b.....
Pieter_996 schreef:Ik zou naar de VS verkassen voor 2jr, maar dat gaat (crisis, je kent het) voorlopig niet door. Dus nu zoek ik, met hetzelfde budget hier.
05 jan 2010 0:55
Voor dat geld heb je ook een
3.6 zwart handbak....
05 jan 2010 3:08
huh
mk1 model met mk2 motor ofsow? rdw geeft ook 3.6 aan, vreemd, of zie ik iets over het hoofd?
05 jan 2010 9:14
DAt klopt toch wel, laat in 2001? Ik ga na mijn tochtje van het weekeinde ook nog even langs in Valkenswaard voor een 3.6 2001
http://www.akauto.nl/occasions/detail/? ... 089BE521E1Augustus 2001, staat voor 36mille te koop. eens kijken hoever ze willen zakken.
05 jan 2010 10:46
Spannende auto's. Die zwarte is denk ik ooit al een nieuwe, maar dan wel 3.6 motor ingegaan. De 3.6 is er pas vanaf de upgrade ingekomen. Dus is een combi die zeker moet worden nagetrokken als je die serieus zou willen kopen.
Die laatste zilvere 3.6 uit 2001 heeft de PCM1 er in zitten. Volgens mij is ook met de upgrade alles met PCM2 uitgevoerd. In dat geval is de PCM dus later ingebouwd. Maar ik zit daar over te twijfelen. Verder wel een nette prijs.
05 jan 2010 11:01
HOe zei jij zo snel dat het PCM1 is Maurice? En wat zijn de belangrijkste verschillen tussen PCM1 en PCM2?
05 jan 2010 11:09
PCM1 heeft een iets kleiner scherm dan PCM2. Daarnaast zie je het snelst aan de cijfertoetsten dat het hier om een PCM1 gaat. De PCM heeft cijfertoetsten 1 t/m 6 terwijl de PCM2 een volledig 0 t/m 9 cijferindeling heeft.
Daarnaast zitten er in de PCM2 wel een aantal functionele verschillen. Daarnaast is het uit zoeken of de bijbehorende navigatieunit een PCM1 8 bit of 16 bit betreft. De latere versies (en daar ga ik wel van uit bij deze auto) hebben een 16bit systeem dat sneller werkt en waar ook actuelere navi kaarten voor te krijgen zijn.
05 jan 2010 11:36
Goed nieuws van Asmussen (de zilvergrijze 996 3,6 van 35950 met PCM1 erin) heeft bij 60.000km een nieuwe motor gekregen onder garantie. Dat schuift de auto met stip door naar plaatsje 1 uit mijn lijstje. Het is een belgische auto overigens
Vraag, de mannen bieden zelf een aankoopkeuring door de Dekra uitgevoerd aan voor 305 euri, iemand ervaring met deze constructie? Waarbij ik dus niet de rechtstreekse aansturing verzorg?
05 jan 2010 13:44
Ik zou zelf altijd de keuze houden voor de aankoopkeuring. Die moet natuurlijk zo onafhankelijk mogelijk zijn als je een eerlijk advies wilt. Als men daar niet mee akkoord gaat de auto gewoon lekker laten staan, zit uiteindelijk ook een zekere historie aan de auto.
05 jan 2010 14:03
Laten keuren door Dekra of ANWB heeft bij Porsche weinig zin. Daar moet een echte specialist naar kijken.
05 jan 2010 14:12
ANWB keurt geen Porsche's (meer)
Dekra - da's iets wat over gewaaid is uit Duitsland
... AKK gewoon bij de Stealer of 'n P-Specialist - kost je wss minder dan die voorgenoemde 305
05 jan 2010 14:44
totale km stand is rond de 90dkm, dus deze motor die er nu in ligt heeft maar 30dkm gelopen?
zou ook niet laten keuren door dekra, vlak in de buurt van Valkenswaard ligt ook een porsche specialist, kost je meestal rond de 150 euro
http://www.paulgeeris.nl/zit er ongeveer 10km vandaan
05 jan 2010 15:43
alleen al dat zelf aankomen met dekra zou mijn stekels omhoog zetten...
05 jan 2010 16:09
Pieter_996 schreef: Het is een belgische auto overigens
Gewoon naar de P dealer of specialist voor een akk
05 jan 2010 16:14
En wat die Belgische auto betreft. Hij heeft een schuifdak. Altijd makkelijk als je boven op je rem moet staan.
07 jan 2010 13:52
Heren, vraagje. Als je een auto bij een (duitse) dealer koopt, zouden jullie dan evengoed een AKK laten uitvoeren?
07 jan 2010 13:56
Niet als je 3 jaar garantie meekrijgt.
07 jan 2010 14:04
Met 1 jaar P garantie hoeft het ook niet.
Er van uitgaande dat je zelf ook niet helemaal blind bent.
07 jan 2010 14:22
Bij goed gedocumenteerd en bij de officiële P dealer lijkt het overbodig met 1 jaar garantie.
07 jan 2010 14:32
Bij een 996 zegt een keuring toch niet zo veel. Alleen blaadjes en mayo checken. Daarna valt rood of zwart.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.