Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: purist of niet???

01 maart 2012 0:45

Mijn view op Porsche?
Tot November 2011 betekende Porsche niet veel voor mij. Door redenen (zie Dodo's 996 in "Discussie") is mijn kijk verandert en ben ik 911 fan. Ik rijd het liefst mijn motor, maar als ik dan auto rijd, dan zo vaak mogelijk open. Persoonlijk heb ik helemaal niets tegen de koplampen van de 996, ze bevallen mij wel. Ik heb gekozen voor een 996, omdat ik deze kon veroorloven met een redelijke km.stand (75000km) een acceptabele prijs. (26000 Engelse ponden) met een jaar of 12000 miles garantie, plus een hardtop, Carrera vaste heckspoiler en X51 upgrade.
De rondjes die we om de diverse Porsches bij Paragon liepen, brachten ons (mijn vrouw en ik) steeds weer terug bij deze auto.
Persoonlijk vind ik de 993 ook erg mooi, maar weer niet als cabrio. Boxsters vind ik ook prima en een Cayman "R" is gaaf!
Cayennes kunnen me gestolen worden! Vind ik ook vaak "fout" volk in zitten. Beetje BMW volk, houd ik niet van. Ik kan ook respect opbrengen voor de aloude Volkswagen-Porsche. Best wel uniek.
Maar..... voorlopig voor mij, straks lekker open en 345pk door een sportuitlaat. Hoe gelukkig kan een mens zijn? Niet veel gelukkiger als ik! :cheers: :drive:

Kan nog wel een tijdje doorgaan, want Porsche houdt mij (eerlijk waar) af en toe wakker 's-nachts, maar laten we het maar een leuk, leesbaar forum houden.

Groetekes de Dodo.

Re: purist of niet???

01 maart 2012 0:57

Cayennes kunnen me gestolen worden! Vind ik ook vaak "fout" volk in zitten. Beetje BMW volk, houd ik niet van
:mrgreen: :popcorn:

Re: purist of niet???

01 maart 2012 1:12

Wat is er mis met bmw volk :finger:

Re: purist of niet???

01 maart 2012 11:05

dat vraag ik me ook af....?!?!?!?
mijn ouders en broer zijn ook BMW-rijders en ik kan je zeggen dat het
keurige mensen zijn.

ontopic:

Leuk om te zien dat er zoveel reacties zijn op dit topic.
Al kan je wel een rode draad zien, veel mensen vinden dat kleine aanpassingen
wel kunnen (knipperlichtjes, velgen, spiegels enz.) en een paar die vinden dat je
helemaal niks kan/mag veranderen.
Mensen die een compleet "tupperware-pakket" aan hun auto plakken vind je volgens
mij niet op dit forum.....of ze zijn bang voor de reacties :wink:

Re: purist of niet???

01 maart 2012 12:00

Ben ook eerder als purist te bestempelen. Vind dat vooral voor de oudere modellen waardevol, die moet je gevoelsmatig meer 'in ere houden'. Ook wel rationeel gevoed overigens: aan een goed exemplaar moet je niet onnodig gaan sleutelen. Heb bijvoorbeeld wel eens gedacht aan een Turbo-stuurinrichting, aangezien dat strakker schijnt te rijden: nu wel veel gevoel in stuur, maar ook speling rondom rechtuitstand. Maar heb me laten vertellen dat die (beperkte) stuurwielspeling echt heel normaal is en kenmerkend voor een 3.2. Tja, toch maar zo laten denk ik dan, de charme van een oudere auto is immers dat deze niet als nieuw rijdt 8) .

Re: purist of niet???

01 maart 2012 13:13

Wanneer het de eerdere modellen betreft ben ik zeker een purist, prachtige oude originele 911jes en 964gers zijn werkelijk
top, taxihans is er eentje aant opknappen, dat is bv iets wat mijn voorkeur heeft. Dat oude mooie zonder al die overtollige
electronia, 4 wielen en een stuur met pk's :mrgreen:, ook de 993 zie ik het liefst origineel. De 996 ben ik geen voorstander van,
de 997 en de 991 zijn de moderne 911jes. Zelf ben ik mijn 997 aant updaten, maar niet met bob de bouwer rommel.
Een velg of spiegel update, geen pro, mits het maar originele porsche onderdelen zijn en bij het bouwjaar past. :thumleft:

Re: purist of niet???

01 maart 2012 14:02

Jeroen914 schreef:
Ewout schreef:Of de punt van het logo van de centercap niet in de juiste richting.
Da's ook zoiets :cry:

dan ben je geen purist, maar gewoon een heaumeau... :mrgreen:


Ik had eigenlijk een combi van verrek en Minilite's in gedachten zonder centercaps. Dan wordt je vast "te licht bevonden" en als Porkerheks bestempeld.

Re: purist of niet???

01 maart 2012 14:04

@ ed-naat

als het idd maar origineel is vind ik het ook geen probleem.
heb jouw vorderingen ook even gevolgd en moet zeggen dat ik hem
erg mooi vind worden ben benieuwd naar het eindresultaat, hulde :thumleft:

Re: purist of niet???

01 maart 2012 14:37

roondejong schreef:zonder centercaps

:thumleft:

volgende week effe een nieuwe gasfles voor het lasapparaat halen en dan ga ik ook maar weer es Bob-de-Bouwer-en
Dakgoot aan de pass.kant moet er nog af... Schuifdak dicht lassen... en... 8)

Re: purist of niet???

01 maart 2012 15:49

Jeroen914 schreef:
roondejong schreef:zonder centercaps

:thumleft:

volgende week effe een nieuwe gasfles voor het lasapparaat halen en dan ga ik ook maar weer es Bob-de-Bouwer-en
Dakgoot aan de pass.kant moet er nog af... Schuifdak dicht lassen... en... 8)


En .... een lipje aan je kofferklep lassen en backdaten dat ding!

Re: purist of niet???

01 maart 2012 15:54

HV schreef:Heb bijvoorbeeld wel eens gedacht aan een Turbo-stuurinrichting, aangezien dat strakker schijnt te rijden: nu wel veel gevoel in stuur, maar ook speling rondom rechtuitstand. Maar heb me laten vertellen dat die (beperkte) stuurwielspeling echt heel normaal is en kenmerkend voor een 3.2. Tja, toch maar zo laten denk ik dan, de charme van een oudere auto is immers dat deze niet als nieuw rijdt 8) .


Nou kan je vertellen dat dit een zeer zinvolle update is, die vrijwel niets afdoet aan je 3.2. Qua originaliteit.

Re: purist of niet???

01 maart 2012 15:55

komt gewoon een nieuw (oudmodel) front paneeltje in ;)

Re: purist of niet???

01 maart 2012 16:02

porsche964 schreef:

Nou kan je vertellen dat dit een zeer zinvolle update is, die vrijwel niets afdoet aan je 3.2. Qua originaliteit.
Hallo Porsche964, heb je hier ervaring mee (met de 3.2 of 964?). Ik begreep dat ik bij elkaar dan wel gauw ca. € 1.000,- kwijt zou zijn. Is dit echt een genotvolle verbetering [die geen afbreuk doet aan het klassieke rijdersgevoel 8) ].
Dit zijn idd. van die afwegingen, waarbij ik mijn puristenhart op zich best opzij zou willen schuiven..

Re: purist of niet???

01 maart 2012 16:18

Een setje turbo stuur armpjes kosten nog geen 200 euri
Heeft trouwens niets met "purist" te maken, maar gewoon met onderhoud (of rij je ook nog op de originele banden uit 1987?)

Re: purist of niet???

01 maart 2012 16:26

Tot afgelopen dinsdag had ik nog wel de originele uitlaat :D . Snap je punt over onderhoud, alleen een Turbo stuurinrichting betekent wel een wijziging; een beetje in lijn met een K&N filter plaatsen (zit er ook al in). Het stuurkarakter zou door een 'turbo stuurinrichting' (ben geen techneut, dus weet niet of dat meer is dan een paar stuur-armpjes) wel worden gewijzigd t.o.v. het origineel. Blijft een niet echt zichtbare aanpassing natuurlijk, maar gaat toch weg van het origineel, zo bedacht ik toen.

Re: purist of niet???

02 maart 2012 14:59

Jeroen914 schreef:komt gewoon een nieuw (oudmodel) front paneeltje in ;)


Bah ...anti purist! :cheers: :thumleft: Ga je de R kant op of laat je hem "fat ass"? Oh zie het al op 9 gear ...
Haal dat glas er eens uit ... als je het nog wil gebruiken straks.

Re: purist of niet???

02 maart 2012 17:48

ja zo'n setje kost ongeveer 200. Moet er natuurlijk nog wel in. Ik heb het gelijk laten doen met nieuwe schokkers. Dus weet niet wat het kost om het er in te zetten.

Wat ik wel weet is dat je elfje er veel beter van gaat rijden. Voordat het er in zit had je een vaag gevoel rondom de middenstand en sturen naar links of rechts gaf een indirecte en vertraagde verandering van rij richting. Een elfje hoort lekker direct te sturen, met een paar turbo stuurstangen doet ie dat weer: dan is insturen ook gelijk richting verandering.

Re: purist of niet???

03 maart 2012 0:32

roondejong schreef:
Jeroen914 schreef:komt gewoon een nieuw (oudmodel) front paneeltje in ;)


Bah ...anti purist! :cheers: :thumleft: Ga je de R kant op of laat je hem "fat ass"? Oh zie het al op 9 gear ...
Haal dat glas er eens uit ... als je het nog wil gebruiken straks.


heb er lang over zitten twijfelen, maar 't wordt toch geen fat-ass, maar 't blijft ook niet standaard 8)
glas blijft er zo lang mogelijk in (heel af en toe moet 'ie een dagje buiten staan), maar met slijpen en lassen plak ik het eerst af om beschadigingen te voorkomen

Re: purist of niet???

03 maart 2012 7:32

Jeroen914 schreef:glas blijft er zo lang mogelijk in (heel af en toe moet 'ie een dagje buiten staan),

ja, sorry nog daarvoor :^:

Re: purist of niet???

03 maart 2012 16:01

Je hebt geholpen om 'm weer terug op z'n plek te duwen, dus dan is het niet zo'n probleem ;)

Re: purist of niet???

26 maart 2012 20:54

Kijk...dit is nou echt wel een voorbeeld wat ik bijvoorbeeld
veels te veel van het "goede" vind.

Afbeelding

Re: purist of niet???

26 maart 2012 21:31

Zonde :cry:

Re: purist of niet???

26 maart 2012 21:42

:puker: ...dat vat het ongeveer wel samen...

Re: purist of niet???

29 maart 2012 11:59

kijk.....dit kan ik dan wel weer waarderen.
alleen zou ik WEL het onderstel meenemen!!

http://993c4s.com/cars/porsche-356/1964-356-turbo/

Re: purist of niet???

29 maart 2012 12:03

vrij stompzinnig vinik.
Plaats een reactie