31 okt 2012 10:55
smartbart schreef:Franz schreef:Zo ik het begrepen heb gaat het om het gezamenlijk inkomen.
Betekent dit dan voor tweeverdieners die samen meer dan 70.000 verdienen, 2 maal 425 euro?
31 okt 2012 12:24
Voor huishoudens die twee keer modaal verdienen, bedraagt de schade 3699 euro en families met een verzamelinkomen van rond een ton gaan er jaarlijks bijna 5.000 euro op achteruit.
31 okt 2012 12:49
31 okt 2012 13:03
Maarten schreef:Volgens Elsevier:Voor huishoudens die twee keer modaal verdienen, bedraagt de schade 3699 euro en families met een verzamelinkomen van rond een ton gaan er jaarlijks bijna 5.000 euro op achteruit.
31 okt 2012 13:15
31 okt 2012 13:29
31 okt 2012 13:36
31 okt 2012 13:39
Cazzo Super Veloce schreef:De crisis gaat iedereen pijn doen, tis niet anders.
31 okt 2012 13:55
31 okt 2012 13:58
Cazzo Super Veloce schreef:Wordt gedeeltelijk gecompenseerd door de inkomstenbelasting.
Moet je dan ook wel ff noemen, ipv huilie huilie doen he.
En anders ga je een keer minder op wintersport, heb je het alweer terug verdient
31 okt 2012 14:00
Klopt, maar dat neemt niet weg dat wat Robbe zegt ook waar ismichelm1978 schreef:elke dag eten en een dak boven je hoofd en je hebt het al beter dan 51% van de overige wereldbevolking. niet janken.
Die ton in het voorbeeld is bruto, die 5.000 netto. En ja, er wordt gecompenseerd via verlaging van de inkomstenbelasting... maar dat hadden we toch al uitgeruild tegen beperking van de hypotheekrenteaftrek? (Reken het effect eens door over de totale looptijd en maak het contant, dan blijkt het gemiddeld al snel om een paar procent van het besteedbaar inkomen te gaan.)Robbe schreef:Het effect is vele malen groter dan wat er door Sint Samson en zijn knecht Rutte wordt voorgespiegeld, dat blijkt al uit de nu overal opduikende berekeningen.
Dat zou een wijs besluit zijn.Cazzo Super Veloce schreef:De crisis gaat iedereen pijn doen, tis niet anders.
Overigens zijn het allemaal nog plannen, die best nog hier en daar aangepast zullen worden.
31 okt 2012 14:11
lindemans schreef:Die 40 dagen kaart is dan wel een optie, dat sluit immers naadloos aan bij het verschil tussen de dailydrivers en de hobby klassiekers. Tenzijn je dan weer 5 van die autos op het erf zet
31 okt 2012 14:20
Robbe schreef:Iemand nog een porsche kopen?
31 okt 2012 14:33
31 okt 2012 14:41
31 okt 2012 14:42
michelm1978 schreef:elke dag eten en een dak boven je hoofd en je hebt het al beter dan 51% van de overige wereldbevolking. niet janken.
31 okt 2012 15:35
31 okt 2012 15:59
horn schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Wordt gedeeltelijk gecompenseerd door de inkomstenbelasting.
En anders ga je een keer minder op wintersport, heb je het alweer terug verdient
Stoere praat. Het bekende verhaal van 'als je zoveel verdient moet je niet zeuren'. Wat mensen vaak vergeten is dat je op die inkomsten door de jaren heen ook je uitgaven hebt aangepast. En uiteraard kan je ipv bij de Appie inkopen gaan doen bij de Lidl. Maar je hypotheek loopt door. Je huis krijg je in de meeste gevallen niet zomaar verkocht. Waarna plotseling 1 van de 2 zijn baan verliest. En de andere met een ton per jaar ineens éénverdiener wordt. Dan is 400 netto in de maand toch een aardige douw. Maar omdat je een ton verdient mag je niet huilie huilie doen. Je hebt nl toch genoeg over...![]()
.
31 okt 2012 16:09
horn schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Wordt gedeeltelijk gecompenseerd door de inkomstenbelasting.
Stoere praat. Het bekende verhaal van 'als je zoveel verdient moet je niet zeuren'. Wat mensen vaak vergeten is dat je op die inkomsten door de jaren heen ook je uitgaven hebt aangepast. En uiteraard kan je ipv bij de Appie inkopen gaan doen bij de Lidl. Maar je hypotheek loopt door. Je huis krijg je in de meeste gevallen niet zomaar verkocht. Waarna plotseling 1 van de 2 zijn baan verliest. En de andere met een ton per jaar ineens éénverdiener wordt. Dan is 400 netto in de maand toch een aardige douw. Maar omdat je een ton verdient mag je niet huilie huilie doen. Je hebt nl toch genoeg over...![]()
En de onderkant van de samenleving is per definitie zielig. Want werkeloos, alleen een uitkering en toch zwart modaal bijklussen. Tja, net zo generaliserend en net zo waar/onwaar wat mij betreft.
31 okt 2012 16:25
31 okt 2012 16:32
31 okt 2012 16:39
31 okt 2012 17:06
Cazzo Super Veloce schreef:Ben echter ook van mening dat iedereen zn eigen broek op moet houden.
Dat betekent ook: verder kijken dan je neus lang is, en voorbereid zijn op tegenvallers.
Kan gewoon niet goed tegen Jankerts
31 okt 2012 17:41
31 okt 2012 18:09
horn schreef:Beste Cazzo. Ik vind ook dat iedereen zijn eigen broek moet ophouden. Doe ik ook. Dat wil wat mij betreft niet zeggen dat ik dergelijke gebroken beloftes en toezeggingen zo maar moet accepteren. Maar als je er iets over zegt ben je een jankerd? Wat ik zeg: stoere praat.
Jij komt bij de politie aangifte doen omdat je dochter verkracht is op klaarlichte dag. En de dienstdoende politieman zegt dat je niet moet janken 'want ze leeft toch nog? Er zijn mensen die het veel erger hebben meneer...' Heb jij lekker boodschap aan op dat moment.
Ik weet ook best dat ik gezegend ben met een gezond gezin en een bovenmodaal inkomen. Dat eerste is grotendeels geluk en voor dat tweede werk ik me de pleuris. En dan moet ik relatief veel meer bijdragen omdat mijn buurman zielig is en met een biertje de hele dag op de bank hangt omdat hij ooit gestudeerd heeft en werken als postbode beneden zijn stand vindt? Houdoe he....