Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Porsche vs Paal

06 jan 2014 19:26

+1 (en nog wat opvultekens ...)

06 jan 2014 19:46

boxi schreef:Schade aan de deur lijkt mij goed reparabel, schade aan de dorpel lijkt me lastiger bij eventuele latere verkoop.

Ik denk dat de interieur kleur eerder een probleem vormt bij een mogelijk verkoop dan een beetje dubbelgevouwen onderdorpel :mrgreen:

06 jan 2014 20:39

Fijn zo'n collega :!: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

06 jan 2014 22:43

Michiel911 schreef:
boxi schreef:Schade aan de deur lijkt mij goed reparabel, schade aan de dorpel lijkt me lastiger bij eventuele latere verkoop.

Ik denk dat de interieur kleur eerder een probleem vormt bij een mogelijk verkoop dan een beetje dubbelgevouwen onderdorpel :mrgreen:

Wacht maar af: mijn eerste P was espressso bruin - DE 911 kleur van 2012-13 volgens mij.
de 2e was Tannengruen; werd er toen om uitgelachen, maar toen HansA er hier mee op het Forum kwam: "mooie kleur".
Cazzo en ik hebben gewoon een vooruitziende blik (en nee, dit geldt voor mij blijkbaar niet als het om de toestand van het wegdek gaat :mrgreen: )
En welke kleur heeft de meest gebruikte smiley hier op het forum? precies: nephrite groen! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

06 jan 2014 22:45

balen zeg, gelukkig zelf niets!

06 jan 2014 22:49

Ik kan maar niet wennen aan het groene interieur :res: maar anderzijds heb ik zelf een kleuren combinatie waar ook niet iedereen wild van wordt (beige interieur). Gelukkig zijn er verschillende smaken want anders hadden we allemaal dezelfde auto....

06 jan 2014 23:00

Targa Floriaan schreef:Cazzo en ik hebben gewoon een vooruitziende blik (en nee, dit geldt voor mij blijkbaar niet als het om de toestand van het wegdek gaat :mrgreen: )
En welke kleur heeft de meest gebruikte smiley hier op het forum? precies: nephrite groen! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

En zo ist, Forza Verde.
Zwart is voor risicomijdende onzekere met een minderwaardigheids complex kampende kleurloze kantoormuizen :mrgreen:

06 jan 2014 23:04

Enguess schreef:
Typisch lufiieongeluk. Was met een AWD waterkoker nooit gebeurd.

Ach liever een lufti met een deuk dan een....

06 jan 2014 23:06

Ook altijd mijn angst in zo'n doordraaier de achterkant verliezen. Sterkte met de afwikkeling!

06 jan 2014 23:11

mijn achterkant stapte laatst ook opzij bij a2>a10z.
demper re bleek totaal op.

06 jan 2014 23:47

Naar verhaal. Blij te horen dat het alleen - weliswaar ons favoriete - blik is dat beschadigd is

07 jan 2014 9:12

Gisteren SAF aan Jos gemaild. Nu nog even bepalen waar te repareren.
Heb m'n keuze beperkt tot Robert Visser (vertrouwd adres), Porsche Rotterdam (enige Schadegarantbedrijf dat iets met Porsches lijkt te doen) en eventueel Theo van Rijn (heeft ervaring met Porsches, maar ken ik verder niet).
CCR valt vanwege de afstand toch af. Bij een (volledige) restauratie zou ik ze overigens wel overwegen, maar dat is nu niet aan de orde.
A.s. donderdag ga ik maar eens een rondje bellen. Tip van Jeroen (documenteren) zal ik zeker als eis stellen.

07 jan 2014 9:15

Cazzo Super Veloce schreef:
En zo ist, Forza Verde.
Zwart is voor risicomijdende onzekere met een minderwaardigheids complex kampende kleurloze kantoormuizen :mrgreen:

He, zou ik dan toch een zwarte moeten kopen? :scratch:
Bij de WLS passende hoeveelheid borsthaar is ook al niet overvloedig aanwezig :mrgreen:

07 jan 2014 9:52

Volgens mij kan Porsche Centrum Amsterdam ook je wagen (laten) maken. Er is een bedrijf bij ze om de hoek die al hun reparaties doen. Ze hebben bij mij een parkeerschade hersteld en ze hebben het zeer goed gedaan, niest van terug te vinden.

07 jan 2014 11:45

Targa Floriaan schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
En zo ist, Forza Verde.

He, zou ik dan toch een zwarte moeten kopen? :scratch: :

Nee hoor Floriaan, jij bent niet kleurloos. Al die andere kwalificaties, kan ik niet over oordelen :mrgreen:

07 jan 2014 11:53

Bij Porsche Centrum Leusden doen ze ook schade reparaties met een goede partner. Documentatie zou ik zeker vragen maar denk dat ze van zo'n vraag niet raar opkijken. Ik zou Joost van PCL even vragen.

07 jan 2014 14:56

Jammer van de Targa. De schade valt gelukkig "mee". Een koprol had ook nog gekund aan het talud te zien. Een bocht in een helling naar beneden heb ik ook glij ervaring mee. Hopelijk geen blijvende emotionele schade, ook voor je zoon. Die paal zou je ook zomaar niets van kunnen horen. Hier in het huishouden een paal doormidden gereden en nooit meer iets van gehoord. Dat ding lag midden op de weg nadat hij brak, dus dat moet toch opgevallen zijn ;)
Succes met de afwikkeling. De banden en het weer kan je de schuld niet geven, ik ga voor de zekerheid de zomerbanden maar weer monteren, die geven boven de 7 graden meer grip :drive:

07 jan 2014 15:50

wolf schreef:mijn achterkant stapte laatst ook opzij bij a2>a10z.
demper re bleek totaal op.

Goeie tip, naast de schadereparatie zou ik de dempers ook goed (laten) nakijken...

09 jan 2014 16:16

Porsche Rotterdam (enige Schadegarantbedrijf dat iets met Porsches lijkt te doen)

Heeft te maken met markt bewerking, vele schadeherstellers vallen of haken af bij schadegarant.

09 jan 2014 17:24

Had het topic nog niet voorbij zien komen, waarschijnlijk te druk met het bikini topic :wink:

Maar i.i.g. goed om te horen dat het alleen blikschade is. Succes met de afhandeling. :thumleft:

09 jan 2014 17:50

Bikini topic? Dat heb ik dan weer gemist...

Maar goed, Targa gaat naar Robert Visser voor reparatie. Hij heeft de ervaring en middelen, en wil mij natuurlijk graag voor onderhoud blijven zien.
PCR belde niet (snel genoeg) terug, en eigenlijk had ik toch al de keuze voor Robert gemaakt.
Over ruim een week gaat de zaag erin :?
Heb m gevraagd foto's te maken van de verschillende stappen, dan kunnen jullie achteraf ook meegenieten ;)

Edit: bikini topic inmiddels gevonden. Als ik een stukkie stof over de deuk in m'n deur span, komt'ie dan ook in aanmerking voor dat topic? :mrgreen:

09 jan 2014 18:10

Gaat vast weer goed komen.

09 jan 2014 19:52

robbie trekt hem zo weer recht.

09 jan 2014 21:51

Kom al jaren bij Robert, lekker druk mannetje met zijn rode verf :mrgreen:

09 jan 2014 22:20

En blauwe voor z'n Audi :!: